Zondag 4 november 2012, Disney Hollywood - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zondag 4 november 2012, Disney Hollywood - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zondag 4 november 2012, Disney Hollywood

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

04 November 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Zo 04-11-2012 dag 07
Lekker lang geslapen. We kwamen er pas om 8 uur uit (zomertijd). Na het ontbijt wilden we vertrekken naar Disney Hollywood maar de Tomtom kende het adres niet. Gevraagd naar een alternatief bij een soort VVV in het hotel maar die bleef maar volhouden dat het het juiste adres was. Ja, dat begrepen we ook wel. Dus maar richting Disney Magic Kingdom gereden, het ligt toch allemaal redelijk in de buurt van elkaar. Ook daar weer van de parkeerplaats met een trolley naar de ingang van het park. Na de gebruikelijke tassencontrole en echte ingang liepen we een soort weg in me aan beide zijden winkeltjes en daarna zijn we tegendraads begonnen op de plattegrond. I.p.v. linksom het park in te gaan en de attracties op cijfervolgorde te volgen zijn we rechtsom begonnen met de hoogste nummers. Eerst weer een straat, hele leuke straat weer trouwens, met alleen winkeltjes en eettentjes. Aan het eind daarvan was een show van Beauty en de Beast, maar die is er maar enkele keren per dag, nu dus niet. Daarna liepen we langs het Hotel of Horror, niets voor ons, een val maken van 13 verdiepingen, daarna kwam de Rock’n Roll Coaster, je voeltum al, ook niets voor ons. Zo, dat was dan vast een kwart van het park, Sunset Boulevard geheten. Op naar Animation Courtyard. Bij Voyage of the Little Mermaid werden we weggestuurd omdat de volgende voorstelling pas na een lange tijd zou zijn. De overige twee dingen te doen waren meet en greets, dus niets voor ons. Al weer een stuk “afgewerkt”. Daarna hebben we maar One Man’s Dream gedaan om toch iets gedaan te hebben. Dat is een museum over de Disney’s met aansluitend een documentaire over de ontwikkelingen van het Disney concern. Was natuurlijk best interessant. Toy Story hebben we even links laten liggen, dat trekt ons nl. niet zo. Toen nog maar eens een poging gewaagd bij de Little Mermaid. We mochten in de rij. Dus na een hele tijd gaan de deuren open en wat denk je … vlak voor onze neus gaan ze weer dicht. Zaal vol. Volgende voorstelling over ruim een half uur. Daar hadden we op dat moment geen zin in dus zijn we opgestapt naar een ander parkdeel. Dat was Streets of America. Op naar Studio Backlot Tour. Komen we daar. Die is gesloten tot 17 november. Wat balend naar de volgende gesjokt. Dat was Honey I Shrunk the Kids. Maar dat is een speelplaats speciaal voor kinderen waar grote nagemaakte bomen, wortels, bloemen etc. staan, daar kunnen ze doorheen kruipen en op klimmen en klauteren. Dat hadden we dus al snel gezien en waren ook snel weer buiten. Toen zag ik dat de volgende die we tegenkwamen Muppet Vision 3D was. Daar had ik echt wel zin in. En laat dat nu wel werken en niet alleen voor kinderen zijn. Dit is een geweldige 3D film gepresenteerd door Kermit die je rondleidt door alle ruimtes van hun studio. Dit was heerlijk ontspannend. En weer schitterende 3D effecten. In dit deel is de stunt show Light, Motors, Acton maar die heeft ook bepaalde tijden, slechts twee keer per dag. Nu dus niet. Toen zijn we wat gaan eten dacht ik, maar is niet zo interessant. In die parken heb je hoofdzakelijk hamburgers, patat, worst en nuggets, niet iets om over naar huis te schrijven maar wel duur maar dat is dan weer logisch en kun je verwachten. Toen naar het laatste deel, Hollywood Boulevard en Echo Lake. Daar zijn we naar een show van Indiana Jones geweest. Eerst wordt er een kwartier lang mensen uit het publiek gevraagd en die worden op een komische manier voor schut gezet en mogen later “meespelen” in een opname van een film. Dan wordt het wel erg interessant en leuk. In drie delen waarbij ook steeds decors worden verwijderd en aangevoerd wordt een verhaal van Indiana Jones nagespeeld als zijnde een film opname. Dit was wel genieten. Daarna hebben we Star Tours gedaan. Ik had een beetje twijfels of ik het wel wilde doen want er werd weer gewaarschuwd voor snel vallen en scherpe bochten. Maar toch gedaan, nu een Fast Pass gebruikt maar dat was volgens mij niet nodig want het was niet druk. Een Fast Pass kun je krijgen door je park ticket in een apparaat te stoppen en dan komt er een apart kaartje uit waarop staat binnen welk tijdvenster je hier terug kunt komen, dan kun je via een snellere weg naar de attractie en vermijd je lange wachtrijen. Maar die Star Tours is juist voor mij erg leuk je gaat in een simulator waar je een Star Wars verhaal in meebeleeft. Ook in 3D en ook weer prachtig om te ervaren. Je vliegt door de ruimte en maakt gevechten mee en snelle vluchten etc. De laatste scene is zo heftig dat je (ik dan) automatisch uitwijkt voor het glas dat op je af spat. De attractie ABC sound Studio was er ook niet een een Idols ervaring hoefden we ook niet, dat was overigens ook op bepaalde tijden. Toen zijn we nog maar eens naar Toy Story gelopen maar de wachttijd was daar meer dan 70 minuten, geen zin in dus. Toen zijn we naar de Light, Motors, Action gegaan. Een stunt spektakel met auto’s, motoren en veel vuur en schieten. Is bijna gelijk aan hetgeen in Parijs ook wordt gedaan. Maar was weer heel mooi om te zien (en te ruiken). Nu hadden we nog tijd voor de Little Mermaid, als er tenminste niet een te lange wachtrij is. Nou, daar was geen rij en we konden gelijk door de poortjes maar moesten wel een half uur wachten voordat we naar binnen konden. Was een theater voorstelling, eigenlijk musical, met zingende zeemeermin en zingende erg mooie en kleurrijke figuren. Was mooi om te zien. Toen zijn we maar de de show Fantasmic gelopen. Die begint om 18:30 uur maar wordt heel druk bezocht en is een hoogtepunt van het park. Ook wordt die op Internet hoog gewaardeerd dus wilden we wel zien. Dus op tijd, een uur van te voren, daar naar toe. Wel een lange zit op van die alluminium bankjes maar dat is beter dan staan. Om 18 uur beginnen ze het publiek bezig te houden op de Amerikaanse manier. Veel gejuich, gezwaai en nadoen. Eindelijk, op tijd, begon de echte show. Ik moet zeggen die is heel erg mooi. Door de berichten vooraf had ik hogere verwachtingen maar het is en blijft een prachtige show heel apart gemaakt. Een spektakel met veel licht, water en geluid. Tegen 19 uur was die afgelopen. Het park gaat dan ook dicht. Dus maar naar de uitgang. Dat ging heel soepel en snel. We waren 1 van eersten die bij de trolleys stonden te wachten en hadden gelijk een plekje daar in. En in no time waren we bij de auto. Op de terugweg naar ons hotel zijn we nog even gestopt bij een paar winkeltjes. We parkeren de auto, stappen uit en zien een auto achter ons achteruit rijden. Ik zie het fout gaan en hoor Marieke “stop stop” !! roepen maar helaas. De auto rijdt met de achterbumper zo tegen die van ons aan. Ze stopt en na kort overleg heb ik haar naam,adres en telefoonnummer genoteerd. Zij heeft enkele fotootjes gemaakt. Maar ik vermoed dat als ik de zwarte vegen weghaal dat je niets meer ziet, het valt dus wel mee. Overigens reed zij ook in een huurauto van Alamo, dus die mag sowieso de schade regelen, als er tenminste iets te regelen valt. We waren lekker vroeg op de kamer. Dat komt weer goed uit want morgen willen we op tijd vertrekken voor Kennedy Spacecenter.

• 05 November 2012 - 11:42

Ati:

Hoi luitjes.
    Wat hebben jullie weer veel gedaan,en lange dagen maken en dan nog schrijven.
    waarschijnlijk gaat het dan goed met de voeten van Marieke.(hoop ik).
    Heb gisteren ook geschreven,maar nergens te vinden.
    Wens jullie nog een fijne tijd.

• 05 November 2012 - 18:50

Marjo:

heerlijk, die verslagen ga zo door en geniet vooral zelf ook heel veel
    groetjes