Vrijdag zaterdag 16 en 17 november 2012, thuisreis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Vrijdag zaterdag 16 en 17 november 2012, thuisreis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag zaterdag 16 en 17 november 2012, thuisreis

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

18 November 2012 | Nederland, Dordrecht

Za 17-11-2012 dag 20
De vertrektijd was 35 minuten later dan gepland, dat viel dus mee. Ook de vliegtijd, want de piloot zei bij vertrek dat we dankzij staart wind, zal dus wel wind mee zijn, er slechts 8 uren en 12 minuten over zouden doen naar Amsterdam. En inderdaad, om 9:30 lokale tijd landden we in Amsterdam. Na twee mooie films gezien te hebben en twee minder mooie waar we na een poosje kijken mee zijn gestopt. Toen was er nog even tijd voor een spelletje op de iPad en we waren er al weer. We stapten bijna als eersten uit het vliegtuig en waren al snel bij de paspoort controle en dus snel bij de bagageband. Daar hield de snelheid op. Het wachten op de koffers heeft minimaal 50 minuten geduurd. Maar toen waren ze er ook alle drie vlak na elkaar, bijna de laatsten die gelost waren blijkbaar. Vincent stond ons al een poosje op te wachten buiten met onze auto. Op naar Bianca en Vincent. De beklede trappen en de kinderkamer bekijken. De trappen zijn heel netjes geworden en de kinderkamer meubeltjes zijn mooier dan op de foto. Erg mooi en leuk om te zien. Na een korte pauze zijn we maar richting huis vertrokken. Even wennen met het auto rijden, maar nu aan het gas geven. In Amerika moest je nogal veel gas geven wilde je de auto wat op laten trekken. Moet je hier dus niet doen …. Ik denk dat we zo rond 13:30 thuis waren. Alles is er nog en ziet er goed uit. Alles is goed bijgehouden door de buurtjes. Als eerste gelijk maar allerlei boodschappen gaan doen want bijna alles is natuurlijk op en we moeten toch weer gezond gaan eten. Na de boodschappen zijn we maar begonnen met de koffers geleidelijk aan uit te pakken, vooral om wat bezig te blijven anders worden we door slaap overmand. Dat is echter best wel meegevallen deze keer.
Evaluatie (verzoek van Arna) 
We hebben weer een mooie reis gemaakt en veel gezien en gedaan. In Orlando vonden we Universal Studio, de eerste die we bezochten, de mooiste voor ons. De anderen waren ook mooi en leuk maar naar ons gevoel steeds meer voor kinderen. Dan zijn ze heel erg leuk. We hebben ze toevallig bezocht op voor ons aflopende rangvolgorde. Seaworld is gewoon erg mooi, vooral de shows zijn geweldig. En Kennedy Space Center was indrukwekkend. Je wordt daar gewoon even stil, ondanks het chauvinisme van de verhalen en shows, maar ik vind dat ze daar wel recht op hebben. Dat hebben ze wel verdiend. St. Augustine is een hele mooie plaats met veel historie, is ons als eerste aangeraden door een collega en achteraf heel terecht. Clearwater was een verademing om te zijn. Ruim, mooi strand, rustig. Echt een plaats om te relaxen. Hier zijn we te kort geweest. Naples is mooi om gezien te hebben. Maar in het naseizoen is 1 dag voldoende. Dat wij hier drie nachten waren is jammer. Maar wel hiervandaan dus mooi de Everglades bezocht zowel met een propellorboot als met een treintje. Moet je gezien en vooral meegemaakt hebben. Ook het eiland Sanibel hebben we vanuit Naples bezocht. Mooi eilandje waar we lekker hebben gefietst. Maar dan is 1 kort daagje echt te kort want er is daar nog veel meer te zien. Ook in Key West is 1 nacht veeeeeel te kort, hier moet je gewoon minstens drie dagen verblijven. Dit is een gezellige plek, heel toeristisch en druk maar erg leuk en ontspannen. Alleen de weg er naar toe en weer terug is een avontuur op zich. En dan als laatste Miami. Mooie stad, tenminste het bekende deel wat je vaak op tv ziet. Dat is ook echt mooi. Schitterende skyline, blauwe lucht en blauwe zee en veel palmbomen. Dat is het mooie deel. Dus de rest, het merendeel, is stad en wegen, vooral wegen. Het valt me op in Amerika, je ziet veel wegen, brede wegen maar weinig bebouwing zoals wij dat kennen. Het is veel meer verspreid. Je waant je dan ook vaak niet in een stad of stedelijk gebied terwijl je dat wel bent. Het weer dat we ervaren hebben is warm, veel zon en blauwe lucht met enkele dagen fris weer ondanks de zon en blauwe lucht, dan was het tijd om een vest te dragen. Regen hebben we bijna niet gehad, alleen ’s nachts een enkele flinke bui en 1 keer onderweg in de auto. We mogen dus niet klagen. Over de wegen heb ik het al gehad, ruim, breed, overzichtelijk en de Amerikanen rijden vrij netjes en beschaafd, zeer galant, daar kunnen wij veel van leren. Alleen hebben ze toch wel vaak haast en rijden ze meestal veel harder dan de toegstane snelheid, dit is tegenovergesteld van wat ik vooraf hoorde.
Verder weet ik het even niet. Ik ga nog wel foto’s bijplaatsen, dan geef ik wel een kort berichtje op deze manier zodat iedereen een seintje krijgt. Er staat “al” 1 foto bij 1 november van de carpaccio.
En iedereen weer hartelijk bedankt voor de reacties gedurende onze trip. Dat is en blijft ontzettend leuk.

• 19 November 2012 - 09:54

Elly:

hallo leen en marieke, welkom thuis.

bedankt voor jullie reisverhalen, ik keek er iedere dag naar uit.

groetjes elly

• 19 November 2012 - 15:46

Marjo:

Welkom thuis en bedankt voor de heerlijke verslagen....zo ben ik gewoon een beetje met jullie meegereisd
    en nu.....uitrusten van deze vakantie ?????
    groetjes en tot gauw

• 19 November 2012 - 19:25

Mona :

Hallo Leen en Mariek,
    Welkom thuis. Bedankt voor jullie verslag.
    Ik keek iederdag ernaar uit.
    Groetjes en tot van de week,
    Mona

• 19 November 2012 - 20:27

Marian:

Hoi Leen en Marieke,
    Welkom thuis.
    Het was heel leuk om jullie reisverslagen te lezen en sommige dingen te herkennen omdat wij daar ook zijn geweest.
    Maar nu weer aan het werk, zal wel even tegenvallen.

Groetjes,

Marian