Woensdag 14 november 2012, Sawgrass Mills Fort L. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Woensdag 14 november 2012, Sawgrass Mills Fort L. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 november 2012, Sawgrass Mills Fort L.

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

Wo 14-11-2012 dag 17
Vannacht allebei vaak wakker geweest. We weten niet waarom. Het is een goed bed de temperatuur was goed. Het zal wel. Het ontbijt was goed verzorgd, continental op z’n Amerikaans. Dus zoet en zoet. Maar ook weer roerei en spek en gebakken aardappeltjes. Toen we opstonden was het schitterend weer. Blauwe lucht met wel veel wind. Toen we gingen ontbijten waren er al aardig wat wolken gekomen en voordat we klaar waren met het ontbijt zal de lucht helemaal dicht en de wind was nog meer aan gaan wakkeren. Even buiten gevoeld. Het was niet koud maar ook niet echt een vakantiegevoel-weer. Dus even op de kamer zitten dubben wat te doen. We wilden in 1e instantie 2 dagen hop on en hop offen in combinatie met een boottocht. Maar aangezien er voor vandaag dikke wolken en een kans op regen is voorspeld, maar wel 27 graden, en voor morgen minder wolken, minder wind en regenkans vrijwel nihil en iets warmer, besloten we maar 1 dag te hop on –offen met de boottocht en dat wordt dan definitief morgen. Vandaag gaan we dan toch maar naar de op 1 na grootste mall in Florida, zo wordt gezegd. Sawgrass Mills, is eigenlijk niet in Miami maar in Fort Lauderdale en is ruim 41 km van ons hotel. Toen we daar na 10 uur aankwamen wisten we eigenlijk niet wat we zagen. In eerste instantie allemaal parkeerterreinen en nog eens parkeerterreinen. We hebben er maar 1 gekozen om ergens te gaan beginnen. Eenmaal binnen, wat een winkels, dit moet je zien om het te geloven. Er zijn winkels waar je als je binnenkomt pleinvrees krijgt, zo’n oppervlakte dat je bijna de andere kant de winkel niet ziet en er zijn z o v e e l winkels. In 2006 waren er 300 winkels en aangezien er enkele dagen geleden een geheel nieuwe aanbouw is geopend met winkels zijn het er nu veel meer. Het bestaat nu uit 6 aan elkaar gebouwde winkelcentra. Ik denk dat als je elke winkel in gaat en even rondkijkt dat je aan twee dagen niet genoeg hebt. Ik kan je wel vertellen dat het uitstekend uitkomt dat ik deze maand een dertiende maand krijg. EN … we hebben eindelijk een nieuwe koffer gekocht (komt eigenlijk best wel goed uit nu  ), eentje met een indeling die we al jaren zoeken en die hebben we dus nu gevonden en nog voor een prachtige prijs ook. Het was een heerlijke en leuke dag. Verkoop personeel praat graag en dat is altijd leuk. We gingen pas tegen 19 uur weer op weg naar het hotel. We hebben vandaag iets gegeten ergens in de middag en aan het eind van de middag nog een milkshake. Maar die vulde zo dat we beiden geen trek hadden in warm eten vanwege het volle gevoel. Morgen gaan we dus “hoppen”. En hopelijk is het dan een beetje Miami-weer.

• 15 November 2012 - 04:48

Jos:

Eindelijk jullie koffer hahaha!! Gek is dat hè, dat het daar altijd erg waait. Wij hadden 26 graden bewolkt en haast geen wind, dus erg benauwd. Wij zijn maar naar de Florida Mall geweest, die is ietsje kleiner hahaha. Ik denk dat die in mijn gevoel 4 a 5x kleiner is, heb ik dat dan goed? Geniet van jullie laatste dag.
    Groetjes Adrie en Jos

• 15 November 2012 - 08:40

Bianca:

Ben wel benieuwd naar wat jullie nu allemaal gekocht hebben. Én een nieuwe koffer!!! Eindelijk inderdaad. We zullen het binnenkort wel zien. Nog precies een paar daagjes te gaan, eigenlijk maar 1,5... Geniet er nog lekker van en zeker van die heerlijke temperatuur. Het zal strakjes wel weer wennen zijn thuis met die 11 graden en zwaar bewolkt die ze voor zaterdag en de 9 graden, half bewolkt, die ze voor zondag voorspeld hebben. Vanochtend moest Vincent denk ik krabben. De auto's waar ik langs liep richting bus hadden allemaal ijs aan de ruiten... brrrr.
    Hoe is eigenlijk de Miami-boulevard? Wordt er veel geskatet, zoals je dat altijd in films ziet?
    Nieuwsgierig naar alle foto's en film!! Tot binnenkort!
    Groetjes,
    Bianca

• 15 November 2012 - 18:13

Marjo:

maar goed dat de terugreis al betaald is anders moest je eerst nog een maand daar werken om weer terug te komen, geniet nog van je laatste dagen enne.....in de winkel lopen kan je weer volop als je terug bent..marieke en dat geld ook voor jos, als je deze reactie leest, jos en arie ook nog een heel fijne vakantie en IK MIS JULLIE WEL, HOOR
    tot gauw

• 16 November 2012 - 00:34

Mona:

Geniet van jullie laatste dagen.
    Tot gauw.
    Mona