Dinsdag 13 november 2012, Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 november 2012, Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 november 2012, Miami

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

13 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

Di 13-11-2012 dag 16
Laat ik eens beginnen met wat te melden nog over gisteren dat ik vergeten ben. Op de heenweg over alle Keys hebben we extra genoten omdat we Bianca en Vincent hebben geimmiteerd. We hebben ons zonnedakje helemaal open gezet en de beide voorportierramen zodat het net was alsof we in een cabrio reden en dat was nog heerlijk ook. Wilde ik toch even kwijt . Tijdens het shoppen in Duval street kwamen we in een winkel met alleen badkleding. Ze vertelden ons dat ze gingen stoppen en dat alle badpakken en tankini’s en eigenlijk alles voor $ 20 weg gingen. Marieke aan het passen geslagen terwijl ik een gesprek had met de eigenaar. Ook kon ik de door hem aangeboden whiskey niet weigeren, was wel erg gezellig. Op mijn vraag waarom hij stopte zei hij dat de huur zo hoog was dat hij verlies leed. Toen hij zei dat hij $ 12.000,00 per maand huur moet betalen aan de gemeente begrijp ik zijn probleem. Dat nog even over Key West.
Vanmorgen zijn we wat later vertrokken. Tegen 9 uur reden we weg en rond 11:15 uur zijn we op Key Largo gestopt voor een verlaat ontbijt bij DJ’s Diner. Prima tent, ongedwongen en heerlijk eten. Daar hebben we ook de beroemde Keys Lime pie gekocht om mee te nemen. Die hadden we nog niet geproefd en die moet je geproefd hebben zegt men als je op de Keys bent geweest. Nog wat aardbeien er over en zo het doosje in. Daarna zijn we doorgereden naar Miami. Wat een grote wegen, 3, 4, 5 en 6 banen breed 1 richting op en druk, druk. Het rijdt wel goed door maar druk, druk. En als je dan een stukje hoger rijdt en over die banen heen en terug kijkt is dat heel indrukwekkend. Je moet er gewoon niet bij nadenken maar gewoon gaan. Vooral ook omdat de Amerikanen blijkbaar toch schijt hebben aan snelheids beperkingen en je links als rechts mag passeren is het af en toe net een kermis attractie maar je moet verdomd goed uitkijken. Zo tegen 14:30 uur waren we bij ons hotel en toen we de kamer zagen moest ik gelijk denken aan wat ik gisteren schreef over ons vorige hotel, dat dat het beste hotel zou zijn van onze vakantie. Maar deze mag er ook zijn en is, lijkt ons nu, zeker niet slechter dan de vorige in Key West. Hel ruime kamer met twee afsluitbare gedeeltes. Zit- en slaapgedeelte me een ruim bed, twee tv’s, keukentje, dus ook een koelkastje, bubbelbad(je), kluisje en een wekkerradio waar je je iPod op kunt aansluiten, hadden we gisteren overigens ook. Mooie lobby en zwembad. Een privé strand met eigen bedjes en kussens waar je zo vanuit het hotel op stapt. Kortom, het ziet er gelikt uit en ook schoon. Het enige dat nu ontbreekt is de zon. Ja, Jammer maar het is bewolkt geworden en er staat een flinke wind. Het is niet koud, zeker 26 a 27 graden maar niet Floridaans zoals wij dat graag zien. Toen wij de kamer in bezit hadden genomen viel de tas van de stoel waar de gekochte lime pie met aardbeien in zat. Nou, dat was feest. Heel de tas onder de aardbeien saus en smurrie. En niet alleen de tas, ook de inhoud. Zakjes, flessen en het Florida boek. Die saus was overal tussen gespat leek het wel. Dus eerst een half uur bezig geweest om alles schoon te maken. Toen maar eens naar de lobby gegaan om te informeren en te orienteren naar de activiteiten in Miami. En ineens vroeg Marieke zich af of wij niet een kamer met een balkon hadden geboekt. Die hebben wij nl. niet. Terug naar de kamer en een kopie van de boekingspapieren / -voucher gecheckt. En jawel, het stond er echt. Wij weer naar de receptie. Nou, dat was geen probleem. Binnen een paar tellen hadden we een andere kamer MET balkon. Het uitzicht is niet denderend, dat was bij die eerste ook niet. We kijken nu over een plat dak maar schuin op het strand en de zee. Maar we kunnen buiten zitten. Vlug alle spullen van kamer gewisseld en daar zitten we dan, in Miami. Met internet en tevreden met kamer en hotel. Al met al ging de tijd wel snel vanmiddag. Gauw vast wat ingetikt voor verslag en daarna nog een rondje hotel verkennen, strand en zwembad. Toen zijn we maar vertrokken om onze neuzen buiten het hotel te steken. Schuin tegenover het hotel zijn een aardig aantal winkeltjes, zeker een tiental restaurants en enkele supermarkten. Daar wat rondgeneusd en tenslotte bij een Argentijns restaurant neergestreken. Prima gegeten. Als afsluiter buiten heeft Marieke nog een koffie bij Starbucks genomen. Terug bij het hotel dacht ik dat we weer (was in Cuba nl. zo) bij een hoeren hotel waren aangeland. Er stonden en liepen best veel jonge meiden in superkorte rokjes, jurkjes, torenhoge hakjes en opgemaakt als poppen. Ik heb in ieder geval m’n ogen niet dicht gedaan, sjonge jonge. Maar later bleek, en achteraf hadden we dat wel gelezen, dat er een soort van interessant feest was met live optreden van iets of iemand. Het scheen dus een soort van gala te zijn maar dan hoofdzakelijk voor de dames want sommige heren toonden nogal sjofel, zeker naast de dames. We hebben nog een klein rondje hotel gedaan om te kijken waar de Spa was en andere zaken en toen naar de kamer. Mijn verslag afgemaakt en dan gaan we zo nog eens wat van Miami doornemen.

• 14 November 2012 - 08:28

Willy En Theo:

Mogge, tjonge jonge jullie hebben het er maar druk mee. Je hebt nu toch geen zere ogen hè Leen?
    Vandaag weer maar lekker genieten van alles.Hier nog steeds aardig weer. maar geen 26 graden.

Groetjes uit Tholen. doeiiiii. xx

• 14 November 2012 - 20:58

Marjo:

zit je niet meer in de attractieparken, maar een 6 baansweg, dat is toch bijna hetzelfde, alleen kan je hier onverwachte dingen verwachten enne.....laat eerst je ogen goed rusten (na die meisjes) voor je weer de weg opgaat
    tot het volgende verslag groetjes