Zaterdag 3 november, St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 november, St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 november, St. Augustine

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

03 November 2012 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Za 03-11-2012 dag 06
Vanmorgen rond 6:45 uur opgestaan. Na het ontbijt zijn we om 8:25 vertrokken richting St. Augustine. In het begin even wennen aan de op- afritten op de Interstate 4 maar als je eenmaal door hebt hoe dat werkt blijf je gewoon van de meest rechtse rijstrook af en blijf je op de derde strook van links. Dan rijdt het ontzettend rustig. Breeeeeeeeede wegen, wijds landschap, tenminste, langs de weg allemaal bomen, bossen en struiken. Het rijdt zo relaxed dat je op moet passen niet in slaap te vallen. Na twee uren rijden waren we in St. Augustine. Maar gelijk geparkeerd in een parkeergarage en vandaar naar het visitors centrum waar we kaartjes hebben gekocht voor een trolley die heel de stad doorrijdt en op alle interessante plaatsen stopt, daar kun je ook weer opstappen, dus een soort hop on hop off. Tegelijkertijd hebben we, als een pakket, enkele andere tickets gekocht voor zaken die we wel wilden zien, die volgen hierna. Al vrij snel konden we opstappen, die trolleys rijden zo om de 15 minuten dus je hoeft nooit lang te wachten. De eerste stop waar we uitstapten was bij de oudste houten school van Amerika. Dat was heel erg leuk. Het schooltje is nog in de originele staat en je kunt dan ook zien hoe ze les kregen vroeger, zowel binnen als buiten. Dit was een erg leuke belevenis. Daarna nog even een straat in gelopen met allemaal huizen, winkeltjes in oude stijl, was bijzonder gezellig en laten we weer het weer niet vergeten, fantastisch, een beetje wind en een zalige temperatuur. Toen weer met de trolley naar een volgende stop die ons interessant leek. Dat duurde even want die trolley maakt best een flinke rondrit en de chauffeur die we hadden praatte wel 5 kwartier in een uur. Vertelde alles over zaken waar we langs kwamen, dus best heel erg goed. Eindelijk waren we bij stop 22, daar stapten wij uit om naar de fontein van de jeugd te gaan. Het verhaal gaat nl. dat je jonger wordt als je van dat water drinkt. Het blijkt een historisch stuk gebied te zijn waar we inderdaad als eerste de fontein van de jeugd hebben bezocht. Daar mag je dan water van drinken uit een mini bekertje, mwa, niet lekker van smaak, je proeft een beetje, hoe heet het ook weer dat zo naar rotte eieren ruikt?, zwavel !! Daarna naar het planetarium waar we een kwartier durende show te zien kregen over hoe men in de middeleeuwen op de oceanen navigeerden. In een donkere ruimte met een koepel die verlicht werd en allerlei beelden en verduidelijkingen liet zien. Redelijk interessant. Toen zijn we verder door het park gelopen en bezochten nog een indianen dorp dat was nagebouwd met allerlei materialen die toentertijd werden gebruikt en bewerkt. Daarna weer terug naar de trolley halte. Uitgestapt bij halte nr. 1. Daar zijn drie zaken te bekijken. Eerst hebben we de oudste gevangenis bezocht met een gids. Ik moet zeggen, een fantastische gids met veel humor en kennis. Die gevangenis is gebouwd in opdracht van een geldschieter en mocht er niet als een gevangenis uitzien (aan de buitenkant), vandaar dat hij ook roze is geschilderd en een veranda heeft met schommelstoelen. Maar van binnen …… Daar wil je niet zitten. Daarna het museum bezocht, daar waren we wel snel doorheen want we hadden niet veel zin lappen Engelse teksten te lezen. Aansluitend hierop zijn we de oudste winkel gaan bezoeken, ook met een gids, eigenlijk meer een toneelspeelster, of eigenlijk, twee. De eerste liet je de inhoud van de winkel zien en wilde van alles aan je verkopen van oude wasmachines, fietsen tot koffiemolens in het formaat van een auto. Daarna werden we naar het “magazijn” gestuurd waar een volgende gids de rest vertelde etc. Heel erg leuk gedaan, wel op z’n Amerikaans maar wel heel erg leuk. Daarna zijn we weer me de trolley richting oude centrum gereden waar we toch wat eerder uitstapten en langs het water, de haven en een hele mooi brug zijn gelopen voor wat plaatjes. Daarna zijn we weer een authentieke straat ingelopen met allerlei winkeltjes en tentjes waar we wat hebben gegeten. Toen zijn we wat verder gelopen omdat we nog wat oude gebouwen wilde vastleggen. Daarna waren we wel tevreden en best toch wel weer moe zodat we besloten naar de auto terug te keren en richting Orlando te rijden. We reden ca. 17:15 uur weer weg uit St. Augustine. Zijn we toch mooi bijna 7 uren in die stad geweest. Aangezien we wat laat hadden gegeten in St. Augustine hadden we besloten om maar weer eens de carpaccio te gaan nuttigen bij Brio in de Millennia Mall. Mmmmmmmmmm. Daarna hebben we eerst nog maar getankt want de tank was bijna leeg. Ik stond met verbazing te kijken naar de prijs die we moesten betalen voor een bijna volle tank, $ 46,10, dat is ca, € 36 !! Toen we in de lift stonden om naar onze kamer te gaan zagen we daar een briefje hangen dat vermeldde dat deze nacht de klok een uur terug zou gaan. Marieke had al zoiets op de radio gehoord in de auto, maar wij dachten, dat zullen we wel verkeerd hebben begrepen. Dus toen wij de lift uitstapten stond daar iemand van het hotel en hebben we het voor de zekerheid maar even gevraagd. En jawel hoor, we hebben vannacht 1 uur langer om te slapen !! Ik ga dadelijk proberen wat fotootjes bij het verslag te zetten. Dat is tot nu toe steeds mislukt. Ik zal zien wat ik kan doen. Het ligt iig aan de site want ik heb nog ruimte om 14 foto’s te uploaden en hij geeft steeds aan dat mijn grens bereikt is. Dus we zullen zien. Morgen gaan we naar Disney Hollywood (MGM). En dadelijk gaan we slapen.

• 04 November 2012 - 09:10

Willy En Theo:

Hoiii, wat spannend allemaal, is altijd leuk hè zo'n hop on hop off bus, kom je nog eens ergens in een stad.
    Groetjes uit het koude Nederland.Willy.

• 04 November 2012 - 15:50

Marjo:

ik liep een paar dagen achter met het lezen van de verslagen omdat ik een loge had. maar ben er nu eens lekker voor gaan zitten en ik moet zeggen......ik heb niets gedaan maar ben wel moe
    hebben jullie nog genoeg energie over voor de komende dagen ????
    geniet er maar lekker van
    en leen....als je weer problemen met de tanden krijg je weet dat dracula ze niet meer nodig heeft na de halloween dus misschien kan je zijn tanden voordelig overnemen

• 04 November 2012 - 19:21

Yvonne:

Hallo Leen en Marieke,wat hebben jullie weer een hoop leuke dingen gedaan.Leuk zo'n bus dan ben je er zeker van dat je alle leuke bezienswaardigheden ziet,maar volgens mij maken jullie best lange dagen dus dat extra uurtje slaap lijkt me heerlijk.Veel plezier nog.

• 13 November 2012 - 21:27

Marian:

Daar zijn wij ook geweest in St.Augustine. wij hebben er toen overnachting gedaan, dus niet zoveel van het plaatsje gezien. Wij hebben toen in een restaurantje gegeten, dat was net een pijpelaatje, wel leuk.
    Zal de naam nog eens opzoeken.