Vrijdag 2 november 2012, Disney Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 november 2012, Disney Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 november 2012, Disney Magic Kingdom

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

02 November 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Vr 02-11-2012 dag 05
Vanmorgen een beetje bijtijds weg gegaan zodat we 9:45 uur bij Magic Kingdom waren, maar dan ben je er nog niet helemaal. Na geparkeerd te hebben op de gigantische parkeerplaats moesten we met een tram (op luchtbanden) naar de entree. Eerst de kaartjes opgehaald die we gekocht hadden via internet en daarna de boot gepakt naar Magic Kingdom. Voor de terugweg zullen we de monorail nemen. Aangekomen weer de gebruikelijke tas controles en toen waren we er helemaal klaar voor. Disney Parijs lijkt veel op dit park vinden wij. Eerst even rondgeneusd op het main plein met mooie gebouwen er omheen en toen hebben we als eerste attractie de klassieke stoomtrein genomen die helemaal rond het park rijdt. Terug gekeerd op het plein zagen we een bordje over Mickey Theatre, wachttijd ca. 5 minuten. Kom dachten we, die doen we maar gelijk. Wij in de rij een toen we eenmaal wat verder het theater in waren kreeg ik al twijfels van wat het zou zijn. En ja hoor, het was een meet en Greet met Mickey in hoogsteigen persoon. Wij stonden daar als twee ouwetjes tussen ouders en grootouders met kinderen die gewoon zenuwachtig waren om hun held te zien. Maar een maal binnen besloten we gewoon door te gaan. Wij zijn dus samen met Mickey op de foto gegaan. Is nog een mooie foto ook . Toen we net weer buiten waren begon er een kleine parade, die heb ik lekker vastgelegd. Heel gezellig en kleurrijk. Daarna zijn we mainstreet afgelopen richting kasteel. Is inderdaad wel mooi maar Parijs is mooier. Op het plein voor het kasteel werd nog gedanst en gezellig gedaan. We zijn toen doorgelopen naar Tomorrowland. Als eerste zijn we gegaan naar Monsters Inc. Laugh Floor. Komisch stuk met tekenfilmfiguren en er werden dan mensen uit het publiek bij betrokken die ook meer dan levensgroot op een scherm in beeld kwamen. Was wel leuk. Daarna hebben we een rondrit gedaan met de People Mover. Rustig ritje in een soort trein boven de grond. Was ook leuk om te doen. De rollercoasters en de kindermolens hebben we hier maar overgeslagen. Het was al leuk overal doorheen en langs te lopen met het schitterende weer. Toen zijn we naar Fantasyland gelopen. Ook hier veel rondgelopen en gekeken en niet de rollercoasters en kindermolens gedaan. Wel zijn we naar Mickey’s PhilharMagic geweest. Een 3D film met Mickey’s vriendjes die allemaal een beurt kregen in die film. Ook weer schitterend gemaakt, het leek wel alleen voor jou gemaakt zoals de beelden zich voor je neus afspeelden, prachtig en leuk. Ik geloof dat we op dit moment wat zijn gaan eten en daarna hebben we It’s a small World gezien. Lijkt ook veel op Parijs maar blijft gewoon erg leuk. Heel veel felle kleuren en mooi gemaakte scenes, geweldig. Daar tegenover was Peter Pan’s flight, dat was wel een wachtrij van 45 minuten en volgens ons was het nog langer, maar toch maar gedaan en daar hadden we geen spijt van. Ook weer zo mooi gemaakt die scenes, je vliegt ook op een rustige manier met Peter Pan door de lucht. Daarna op naar Liberty Square. Niet veel te doen vonden wij. We hebben daar wel de Haunted Mansion gedaan. Dat was weer erg leuk. Alleen al in de rij staan en lopen door het kerkhof met allerlei bewegende en interactieve dingetjes. Ook mooi gedaan. In de mansion ga je in karretjes die je door allerlei donkere en sinistere ruimtes vervoeren. Als volgende hebben we een tochtje gemaakt op de Riverboat, een stoomboot met raderwiel aandrijving. Rustig maar leuk tochtje. We hadden lekker een plekje op het bovendek aan de voorkant. Het was ondertussen al 17 uur geworden en we wilden wel graag de Big Thunder Mountain Tailroad doen, een eenvoudige doch wel heel erg leuk rollercoastertje. Maar toen we daar kwamen zagen we dat de wachtrij al van 60 naar 70 minuten ging, daar hadden we een geen zin in. Eerst maar andere attracties bezoeken dan. Maar door eens goed te kijken naar de plattegrond en het parkdeel wat we nog moesten doorlopen zagen we dat we niet veel meer hoefden / wilden zien of doen dus besloten we toch maar in de rij te gaan staan. De wachttij was ondertussen weer op 60 minuten gekomen. Dat heeft het ook bijna precies geduurd voordat we konden instappen. Dit vond ik 1 van de mooiste attracties van vandaag, dus dat uur wachten moet je er dan maar voor over hebben. Hoewel wij in de parken deze week wel verwend zijn met wachttijden. Maar goed, om 17 uur in de rij, 18 uur in de karretjes en om 18:10 uur stonden we al weer in de rij bij Pirates of the Caribbean. Dat ging een stuk sneller nant 20 minuten later stonden we al weer buiten. Na wel een hele leuke tocht in een bootje door allerlei donkere ruimtes waar het verhaal wordt afgebeeld op een hele mooie manier. We hadden nog een half uur voordat we het park uit moesten dus is er nog even geshopt tot na 19 uur. Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet te vermelden maar ik kom er niet op. Misschien later, wat vaker gebeurt. Overigens heb ik een fout gemaakt met het plannen van welke dagen wat te doen. Ik had gedacht dat Magic Kingdom altijd ’s avonds open was, maar vandaag dus niet. Dus geen avond parade en geen show die ik graag wilde zien. Er was vanavond wel een Halloween avond maar daar moest je weer aparte kaartjes voor hebben en die hadden wij niet. Plus dat er vanavond om 7 uur een baseball wedstrijd was die we ook wel hadden willen meemaken maar dat kon dus ook niet meer. Daarvoor was het al te laat. Allemaal redenen om maar eens terug te komen? Misschien met meer personen  ? Afijn, het park uit en naar de monorail. Die gooide ons er weer uit op de plek waar we de kaartjes hadden opgehaald en daar moesten we weer de “tram” pakken naar het parkeerterrein. Dat verliep allemaal vlekkeloos. Goed georganiseerd, dat kunnen die Amerikanen wel hoor !! We hadden in het park al zitten dubben wat en waar te gaan eten. We hadden allebei niet zoveel trek na de hap in het park ’s middags. We besloten dus om richting hotel te rijden en onderweg te bespreken hoe en wat. We dachten om maar bij het hotel aan de overkant bij ons te gaan eten, waren we weer snel in onze kamer voor dit verslag en op tijd naar bed want morgen willen we vroeg vertrekken. Dus onderweg richting hotel draaien we de weg in waar ons hotel aan ligt en zegt Marieke plots “Olive Garden, rechts”!! Dus ik draai gelijk rechts een parkeer terrein op en hebben we dus bij Olive Garden gegeten. Dit was ons door Bianca aangeraden. Vooraf kregen we salade met lekkere croutons en gemalen kaas en warme zoute broodjes, heerlijk !! Marieke heeft fettuccini besteld en ik gepaneerde scampi’s met een vleugje knoflook. We hebben iig lekkerder gegeten dan bij “de overbuurman” van ons hotel. De fettuccini was wel wat flauw maar de scampi’s waren heel lekker. We konden het allebei weer niet op. Dus we waren snel klaar en we waren rond 21 uur weer in de hotelkamer.

• 03 November 2012 - 13:40

Willy En Theo:

Hoiii, wat hebben jullie het druk zeg. Maar is allemaal wel leuk en mooi zo te horen.
    Lekker doorgaan. Groetjes!!! Doeiiii

• 04 November 2012 - 11:50

Bianca:

Hebbie nou niet eens ff een glaasje van die lekkere Roscato Rosso Dolce geproefd bij de Olive Garden?!