Donderdag 1 november 2012, Millennia, FloridaMall - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Donderdag 1 november 2012, Millennia, FloridaMall - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 november 2012, Millennia, FloridaMall

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

01 November 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Do 01-11-2012 dag 04
Vanmorgen geen wekker gezet en om 8:30 uur waren we uit bed. Ontbeten en op het gemakkie eerst naar Milennia Mall gereden. Het is nu eindelijk echt Floridaans weer. Prachtige strakblauwe lucht, was het overigens de vorige dagen ook, met een heerlijke temperatuur die men hier gewend is. Aangekomen bij de Millenia Mall hebben we gelijk geparkeerd. En dat bleek achteraf niet de juiste plek. We stonden vrij vooraan en dat was de plek van eetgelegenheden en niet de Mall zelf. We hebben een rondje om de gebouwen gelopen en zagen iets verderop een naam van een winkel die ons wel aansprak. Dus weer naar de auto en die richting op gereden waar we op de juiste plek hebben geparkeerd. De millennia Mall is een prachtig shopping center met winkels in het wat duurdere segment. Al vrij snel heb ik mezelf verwend door wat luxe scheerspullen te kopen. Verder lekker rondgelopen, wat prijzen bekeken en daarna besloten alleen maar te kijken, in principe. Ergens in het begin van de middag zijn we even naar de auto gelopen omdat Marieke last van haar voeten en benen kreeg. Daar heeft ze andere schoenen aangetrokken die we uit voorzorg hadden meegenomen. Daarna is het goed blijven gaan gelukkig. Want we moeten nog veel meer lopen deze vakantie. Toen we de Mall weer betraden door een andere ingang zagen we plots de naam Brio staan. Dat is een Italiaans restaurant dat door een andere collega van Marieke was aanbevolen om carpaccio te nemen. We vonden het nog iets te vroeg dus hebben eerst nog wat geshopt en zijn toen naar Brio terug gegaan om te “carpacciojen”. We moesten even wachten op een tafeltje en we komen bij onze tafel en ik zit nog niet en ik hoor “Hee, wat leuk …..” Laat nu Marieke’s collega die Brio had aangeraden daar zelf te zitten met haar man, we zaten bijna naast elkaar. Ze zijn gelijk bij ons komen zitten en het was heel gezellig. We hebben dus inderdaad die carpaccio besteld. We wisten niet wat we zagen toen die werd aangedragen. Stel je een bord voor in ovale vorm met een breedte van ca. een halve meter en ca. 6 cm diep die vol ligt met carpaccio en daar boven op sla, kaas, saus etc. En het mooiste komt nog …. Het was verschrikkelijk lekker. Een hele maaltijd. Na dit gezellige onderonsje zijn we verder gaan shoppen tot we de meeste winkels hier hadden gezien. Daarna met de auto naar de Florida Mall gereden. Daar hebben we de meeste winkels ook wel gezien. Deze Mall ziet er iets minder netjes uit dan de Millennia Mall maar bevat iets goedkopere winkels maar de prijzen blijven redelijk normaal. Ik moet wel zeggen dat electronica, horloges hier stukken goedkoper zijn dan bij ons. En dat scheelt echt veel. Voor de rest hebben niet echt op prijzen gelet omdat we al hadden besloten dat als we iets wilden kopen dat we dat in de outlets zouden doen die we op onze laatste dag hier in Orlando zullen gaan bezoeken. Natuurlijk hebben we babykleertjes gekeken. Gisteren zagen we alleen maar hele ouderwetse en stijve kleertjes maar vandaag hebben we al aardig wat leuke dingen voorbij zien komen. Op een gegeven moment kwamen we bij de Foodcourt aan, een grote ruimte waar allerlei eettentjes zijn met een soort van terrasjes, en we dachten dat we aan het eind van de Mall waren en vonden het toch niet zo groot als dat we steeds hoorden van iedereen. Totdat we de Foodcourt weer uitliepen de andere kant op, toen bleek dat we pas ongeveer op de helft waren van de hele Mall, dat viel dus weer mee. Op zo’n Foodcourt wordt je overigens om de haverklap een stukje vlees of iets dergelijks aangeboden. De man van Marieke’s collega had dat al verteld dat ze dat doen. Als je dan een rondje of twee loopt hoef je niet meer te eten, dan zit je vol. Toen we deze Mall helemaal hadden gehad hebben we besloten om toch nog maar naar Brio terug te gaan om de carpaccio NOG maar eens te nemen als avondmaaltijd. Dit omdat het ons gezonder lijkt dan al die vette happen die je in parken tegenkomt en je moet toch wat. We hebben zitten dubben of we in de Foodcourt zouden blijven eten, lekker gemakkelijk, of naar Olive Garden, aangeraden door Bianca of toch naar Brio. Het werd dus de laatste. Olive garden doen we wel als we ergens van terug komen met de auto, foodcourts heb je overal en bij Brio komen we misschien niet meer. Nu dus wel . Dus op naar Brio en carpaccio besteld + een overheerlijke salade voor samen. Maar waar ik al bang voor was gebeurde, de carpaccio hadden we op en we zaten al vrij vol. Dus de salade ging er nog niet voor de helft in. Toen kwam de serveerster vragen of alles in orde was en op ons antwoord dat we het niet op konden vroeg ze gelijk of we het soms mee wilden nemen. Dat hebben we dan maar gedaan. Misschien dat we vanavond nog trek krijgen. Toen zijn we naar ons hotel gereden waar we tegen 21 uur aankwamen. Nu ben ik weer het verslag aan het invoeren, Marieke zit te mailen en allerlei andere zaken te doen met iPod. Straks nog een borrel en redelijk op tijd naar bed. Morgen is weer een drukke dag. Dan gaan we naar Disney’s Magic Kingdom en ik geloof dat er ’s avonds dan ook een show is die ik graag wil zien. We zien morgen wel.

• 02 November 2012 - 19:36

Jos:

Toen jullie in de Florida Mall waren, hebben jullie toen ook de grote winkel van de M&M gezien. Die winkel is 1van de grootste M&M winkels van de wereld.