Woensdag 31 oktober 2012, Islands of Adventure+HWN - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Woensdag 31 oktober 2012, Islands of Adventure+HWN - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Woensdag 31 oktober 2012, Islands of Adventure+HWN

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Wo 31-10-2012 dag 03
Eerst nog even wat ik over gisteren weer ben vergeten. De meesten die mijn verslagen lezen zullen al hebben zitten wachten op het volgende. Gistermorgen toen we nog maar net in in Universal Studio waren was ik van een snoepje aan het genieten en … tata …. Brak er weer een stuk tand af. Ik heb er dan gelukkig (nog) geen last van maar het hoort bij onze vakanties ondertussen.
Vanmorgen toch wat later opgestaan en rustiger aan gedaan i.v.m. Marieke’s voeten. Ze waren nog dik van gisteren en waren pijnlijk. En vandaag is juist een lange dag met de Halloween avond er bij. Na het ontbijt weer eerst even buiten gevoeld, het voelde zeker beter aan dan gisteren, er is ook veel minder wind. Tegen 10 uur waren we weer bij Universal Studio’s, alleen gingen we vandaag naar Islands of Adventure. Gelijk doorgelopen naar het Harry Potter deel want volgens Bianca en Vincent mochten we dat niet missen. Onderweg liepen we door schitterende delen die vooral voor kinderen heel erg leuk moeten zijn. Veel kleur, leuke muziek en fantasierijke figuren en bouwsels, zelfs wij vonden het erg leuk en gezellig. Tot we bij het Harry Potter deel kwamen. Dat is in 1 woord fantastisch mooi, sorry, dat zijn 2 woorden. Dat hele dorp en Schweinstein … fenomenaal. Maar omdat de rij voor Harry nog maar 15 minuten in beslag nam gelijk in de rij gegaan. Onderweg in de rij is al indrukwekkend wat je allemaal ziet en hoort, ontzettend mooi gemaakt. Maar de rit zelf waar je eigenlijk op een bezem mee vliegt met Harry langs allerlei draken door rotsspleten en boven schweinstein en zee is indrukwekkend mooi en ik heb dan ook zeer genoten hiervan, tot een seconde of 20 voor het einde toen kreeg ik toch een beetje een misselijk gevoel en wilde eigenlijk dat het voorbij was. Ik heb me daarna ook nog een tijdje niet helemaal lekker gevoeld. Maar het was absoluut een schitterende ervaring die ik niet had willen missen, maar een tweede keer ………… Op naar Jurassic Park, daar hebben we eerst door het Discovery center gelopen, was wel leuk maar meer voor kinderen daarna hebben we de River Adventure gedaan. We hebben opgelet hoe de mensen die terug kwamen er uit zagen en het was al snel duidelijk dat dat een vochtige tocht zou worden. Dus maar een regenplasticje, wat we nog hadden van China, aangetrokken. Dat heeft enigszins geholpen. Was een hele mooie tocht maar vooral het laatste stukje natuurlijk was steil klimmen in het donker en dan ineens met een rotgang naar beneden me de neus in het water en wij hadden het voorrecht om helemaal voorin te zitten dus je zult begrijpen dat we toch zeiknat waren. Marieke haar capuchon vloog af door de valwind en ze trok zo snel aan dat ding dat die gewoon in tweeen scheurde. Mijn plasticje was al bij het instappen gescheurd dus die hebben we maar gelijk gedoneerd aan een prullenbak. Toen wilden we de Ptedaronon fliers gaan doen maar eenmaal daar aangekomen bleek dat alleen kinderen daarin mochten, en het leek ons zo leuk. Dan maar wachten op een klein kind ergens in de toekomst . Verder weet ik niet meer precies wat we hebben gedaan, wel dat we Cat in the hat en de “High in the sky Suess Trolley Train Ride” hebben gedaan. Beiden echt voor kinderen maar wel aardig om te doen. We hebben ook de Lost Continent gezien, was volgens ons niets te doen zagen alleen maar een restaurant in die nagebouwde wereld en we hebben Poseidon’s Fury gedaan, een verhaal en rondleiding door de tempel ruines van Poseidon en daaraan vast een verhaal en film met gevechten en trucages met stoom, water en vuur. Was ook best leuk om mee te maken. Ook nog een nagespeeld avontuur van Sindbad bijgewoond maar ook dat was duidelijk gericht op kinderen. Het laatste wat we deden wisten we eigenlijk niet precies in eerste instantie. Er was een rij en het had iets te maken met de toverstaf van Harry dachten we. Dus in de rij om 17 uur, er stond hier overigens geen wachttijd bij dus gingen we er van uit dat het redelijk snel liep. Om 17:55 nog steeds in de rij maar wel bijna vooraan. En we hadden om 18 uur afgesproken met een collega van Marieke en haar man om bij de uitgang te staan. Maar op dat moment dachten we, we gaan er toch maar van tussen toen er werd geroepen “er kunnen er nog twee bij”. Wij als een haas naar voren. En wat we toen meemaakten maakte dat uur wachttijd helemaal goed, maar niet heus. We gingen een huisje binnen met een klein groepje er werd een meisje naar voren gehaald en er werden bij haar drie toverstafjes geprobeerd die het best bij haar zou passen. Dat heeft zegge en schrijve 3 minuten geduurd toen werden we al weer de aansluitende toverstaf winkel ingebonjourd. Toen als een haas naar de uitgang maar we waren toch 10 minuten later dan afgesproken. Conclusie: Islands of Adventure is leuk, Harry Potter is de uitschieter, Jurassic is ook mooi maar de rest is voornamelijk voor kinderen of mensen die dol zijn op rollercoasters. Universal Studio’s van gisteren vonden we voor ons stukken aantrekkelijker. Maar daardoor hebben we het vandaag ook rustig aan kunnen doen en hebben vaak even gezeten en genoten van het schitterende weer en de diversiteit aan mensen die daar rondlopen. Ook al veel mensen met smink en kleren voor Halloween. Afijn dus met z’n vieren door de controle voor Halloween night in het park Universal Studio’s. Daar moesten we een nog nieuw flesje cola, dat niet open was geweest, en ons lege vulflesje voor water inleveren ivm veiligheid. Marieke was daar helemaal niet blij mee, maar zoals ze daar zeiden, regels zijn regels. Het had alleen beter geweest als men dat tevoren bekend had gemaakt, b.v. ook op internet. Daarna door de kaartcontrole dat ging vlekkeloos. Zodra we binnen waren werd er gelijk al om ons heen gesprongen door de meest afschuwelijke wezens, heksen, zombies, melaatsen en ander duister gebroed. Marieke’s collega moest het wel verduren maar dat is ook een “gewillig” slachtoffer, ze schrikt, of schrok, nogal gauw. Wat natuurlijk leuk is, ook voor ons . Al vrij snel hebben we een speciale Halloween attractie bezocht, Dead End. Een vrij lange rij en daarna loop je door een huis in allerlei kronkelwegen met veel spiegels met geesten, deuren met geesten maar vooral om hoekjes en uit kasten springende, krijsende figuren die er vrij onsmakelijk uitzagen. Ik moet zeggen, als je eenmaal verwacht waar ze ongeveer tevoorschijn zullen komen valt het wel mee. Alleen hebben wij, tenminste ik, het meest genoten van Marieke’s collega, want zij liep in eerste instantie voorop en ving dus het grootste effect van de geesten en zombies op. Daarna zijn we wat gaan eten en toen weer verder rond gelopen door het park. Een nadeel is dat de enkele speciale attracties die er zijn speciaal voor Halloween worden natuurlijk optimaal bezocht en dat heeft tot gevolg dat die attracties al snel een lange wachttijd hebben van 1 tot zelfs 2 uren. Die hebben we dus maar gelaten voor wat ze waren want die eerste die we hebben gedaan was wel leuk maar niet spectaculair. Het was wel heel leuk om door het park te lopen en steeds maar weer die figuren te zien gillen (en de bezoekers ook) en springen (de bezoekers ook). Verder was er op het water zo tussendoor af en toe een geweldige water- en lichtshow. Ook hoorde je overal tussen muziek door ook veel gegil, gekrijs en gekreun. Was wel sfeervol. Als laatste hebben we nog een show bezocht van Bill & Ted. Zat wel leuk in elkaar en duurde ook zeker langer dan een half uur. Daarna naar de uitgang gezocht omdat sommige wegen waren afgesloten door wachtrijpaden. Na wat heen en weer geloop en gevraag hier en daar toch de uitgang gevonden. Toen hebben wij de collega en haar man naar hun hotel gebracht en wij waren rond 12 uur op onze kamer terug. Nog even gauw wat getikt maar na een tijdje kreeg de slaap toch de overhand en ben ik maar gestopt. De rest maak ik dan morgen wel af, dus dat is nu. Om 1 uur gingen we naar bed.

• 02 November 2012 - 08:27

Bianca:

Je hebt Spiderman gemist???!!! Díe hadden jullie zeker ook heel leuk gevonden!! Jammer.

• 02 November 2012 - 10:08

Ati:

Hoi, dat was weer een enerverende dag.
    Wat je tanden aangaat,je bent toe aan een gebitje.
    Of is dat jou vakantie specialiteit.
    Marieke voorzichtig met je voeten,je moet nog een poosje.
    Groetjes Piet en Ati

• 02 November 2012 - 19:26

Jos:

Als je last van je tand krijg, dan is er een tandarts op de International Drive.
    Ik had de andere dag een hele schore stem van het gillen ha ha ha.
    Maar het was een hele gezellige avond, en ga zo door met je verslagen.