Dinsdag 30 oktober 2012, Universal Studio - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 oktober 2012, Universal Studio - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 oktober 2012, Universal Studio

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Di 30-10-2012 dag 02
Zo, het is nu 6:10 uur en we zijn al helemaal klaar, gedoucht en aangekleed. We waren beiden voor 5 uur al klaar wakker dus zijn we toch maar vroeger uit bed gekomen. Ik had al liggen bedenken op bed dat ik toch wat was vergeten vast te leggen over gisteren en dat wil ik toch wel vermelden. Toen we de huurauto hadden opgehaald moesten we bij het verlaten van het verhuurterrein langs een meldhokje waar de papieren en de auto werden gescand. Dus ik kom daar zachtjes aanrijden om te stoppen bij dat hokje en trap de koppeling in ….. maar je zult het al wel begrijpen, een automaat heeft geen koppeling dus ik trapte de rem, vrrrrrroem, tot op de bodem. Goed dat we niet hard reden, gordel om hadden en er geen auto achter ons was. Het is weer even wennen maar dat gaat gelukkig snel. Onderweg van vliegveld naar hotel hebben we minsten 6 tolpoortjes gehad. Nu wisten we dat van tevoren maar 6 op 60 km is toch wel veel. Nu zijn de bedragen niet schrikbarend hoor, de 1e was $ 3,75 de anderen allemaal $ 1 of ietsjes meer. Verder was het gisteren stralend weer alleen ’s avonds toen we gingen eten hebben we toch ons vest aan moeten doen want we vonden het best fris ondanks de nog lange broek en lange mouwen. Allemaal naweeen van Sandy. 6:30 uur kunnen we gaan ontbijten, dat doen we dan maar, kan maar gebeurd zijn. Zo gezegd zo gedaan. Het ontbijt staat heel goed gewaardeerd op internet, er is ook best heel veel keuze maar echt Amerikaans, veel zoet en nog eens zoet. Als hartig alleen gebakken spek en gebakken aardappeltjes, nou, die hoeven wij niet. Maar er was wel lekker appel/kaneeljam en we konden boterhammen roosteren. Marieke heeft zelf een wafel gebakken in de vorm van Mickey Mouse, erg leuk om te zien. Maak er nog wel een foto van. We vonden het best erg fris in de eetzaal dus we gingen eens buiten voelen na het eten, nou, dat duurde heel kort, binnen enkele seconden stonden we weer binnen te klappertanden in onze korte broek, slippers en blote armen. We moesten toch nog maar eens goed overdenken wat we aan wilden trekken vandaag. Toch maar die kleren aan gehouden maar wel een vest aangedaan. Die hebben we overigens de hele dag aangehouden, was soms echt nodig, vooral in de schaduw en in de frisse wind. Vanmorgen eerst de kaartjes van verschillende parken opgehaald bij een ups store. Achteraf bleek dat we de auto bijna voor die winkel hadden geparkeerd (wel wat verder weg) maar we zagen die winkel dus niet. Eerst de ene kant opgelopen, geen winkel. Gevraag bij een bank en die twijfelde of ze het wel wist. Maar afijn dus een andere kant opgelopen en daar zagen we een slijterij en supermarktje. Dus even naar binnen gelopen en wat fris gekocht en een flesje likeur43. Behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen. Maar het is vakantie ….. Weer gevraagd naar die UPS winkel en we waren op de goede weg bleek. Na de kaartjes te hebben opgehaald nog even bij die bank geld gepind en op weg naar ons eerste Amerikaanse pretpark, Universal Studio’s. We dachten dat we er waren en hadden geparkeerd maar toch was er wat twijfel dus maar even gevraagd aan een dame in een geparkeerde auto. Die vroeg waar we moesten zijn, in het pretpark dus, oh, zei ze, dit is het kantoor van Universal, dit is het zakelijke deel, jullie moeten even terug en links en weer links. Zo gezegd zo gedaan en we zaten weer verkeerd want we bleken toch WEER een afslag te vroeg links af gegaan te zijn. Maar we zaten lekker en de auto zoeft heerlijk. Geparkeerd op een plek die “dichtbij” de parken ligt, daar betaal je dan extra voor natuurlijk. Gespannen gingen we ons eerste park binnen. Een uur later dan we gepland hadden maar de dag is nog lang. Want we waren er om 10 uur en gingen tegen 19 uur weg van Universal. Het was niet druk want we hebben alle dingen gedaan die we wilden doen en meer zelfs. Vaak waren de wachttijden 15 minuten en soms wat langer tot 30 minuten maar we hebben zelfs 1 tem twee keer gedaan. De eerste was wel heel erg leuk, Shrek, fantastisch 3D werk, indrukwekkend. Daarna hebben we Twister, Disaster, Men in Black, Animal actors, E.T., Terminator 2 en de Mummy gedaan. Ik geloof niet dat ik er 1 ben vergeten. Ze hadden allemaal hun eigen aantrekkelijke ding, zo werd je bij Twister in een ruimte gezet waar je een storm van dichtbij meemaakte, prachtig gedaan. Bij Disaster werd er met een achttal vrijwilligers uit het bezoek enkele opnames gedaan die in een trailer werden gemonteerd. Dan moesten de bezoekers in een nagebouwde metro gaan zitten (wij dus) en die reed dan weg en er gebeurde een aardbeving met schuddende en stijgende en dalende ondergrond, aan de ene kant vuur van een tankwagen die naar beneden kwam denderen en tegen een betonnen paal aan schoot en aan de andere kant kwam water de metrotunnel in gutsen. Indrukwekkend hoor. Bij MIB gingen we in een vervoermiddel en konden we met een futuristisch wapen op allerlei monsters schieten die onderweg uit van alles en nog wat opdoken. En van E.T. was een wondermooie thuiswereld geschapen waar je ook met een karretje, soort monorail, doorheen reed en ook door het verhaal van de bekende film, dit is schitterend gemaakt. Bij Terminator 2 werd gewoon een film neergezet waar we zelf in mee deden als publiek, ook indrukwekkend met 3D film erbij. Ik voelde Marieke en iemand rechts van mij steeds schrikken als er wat gebeurde. Als laatste hebben we de Mummy gedaan, nou, dat hebben we geweten. We stonden in de rij ergens in nagemaakte graftombes toen we borden zagen dat het een rollorcoaster was en er werd gewaarschuwd voor extreme snelheden en bochten en dalen etc. In mijn gevoel is de Python van de efteling hier een wassen neus bij. Dat komt waarschijnlijk omdat het allemaal in het donker gebeurt. Was wel een hele mooie ervaring. Tussendoor hebben we natuurlijk het nodige gedronken en gegeten zelfs zo dat we allebei ’s avonds weinig trek hadden. We zijn na het park wel naar International Drive gereden en hebben daar even geshopt. Maar we waren toch wel zo moe en hadden zere voeten dat dat niet te lang heeft geduurd. Dus daarna maar op weg naar ons hotel. Tot we onderweg een Walmart zagen. Daar hadden we B&V beloofd wat in te slaan voor de katten. Dus daar hebben we een tiental muizen gekocht, nee, geen levende maar speelgoedmuisjes, daarnaast uiteraard voor ons zelf wat boodschapjes gedaan. Zodoende waren we 21:30 uur weer op de kamer. Na dit verhaal ga ik het weer uploaden en nog even ontspannen. Overigens, zoals jullie wel weten vinden we jullie reacties fantastisch, we zullen er helaas weinig op reageren want dat moet dan weer via die site of apart via mail, maar als dat nodig of gewenst is doen we dat natuurlijk.

• 31 Oktober 2012 - 08:28

Willy En Theo:

Zo, jullie hebben het druk, lijkt me allemaal errrg leuk. Zie het ook helemaal voor me in de auto bij het hokje. haha.
    Nog veel plezier. Groetjes.Willy

• 31 Oktober 2012 - 08:28

Bianca:

Jippie, muisjes! (namens Gizmo en vooral ook Joey ;-p).

Nu ik dit zo lees vind ik het toch wel jammer dat we die ene Universal niet hebben kunnen doen, lijkt me erg leuk! En dan toch nog een achtbaan in geweest, toemaar. Ben benieuwd hoe jullie vandaag de Harry Potter vinden, het is daar al leuk om in de rij te staan. Vandaag gingen jullie toch naar die andere Universal? Als de wachttijd daar ook maar 15 minuten is, moet je gewoon maar wat langzamer lopen hihi, anders krijg je het verhaal niet mee en die pratende/bewegende schilderijen zijn ook leuk.
    Ben ook benieuwd hoe de Halloween daar is!

Tot het volgende verslag!

Groetjes,
    Bianca

• 01 November 2012 - 10:47

Marjo:

heerlijk....genoten van jullie verslag....ga zo door ik kijk er naar uit

• 01 November 2012 - 11:04

Ati:

Was weer geweldig verslag.
    Heb genoten en zag het voor me.
    Leuk geschreven,ook dat zie ik nu voor me.
    Geniet verder kunnen wij dat ook.

Groetjes Ati