Donderdag 8 november 2012, Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Donderdag 8 november 2012, Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 november 2012, Clearwater

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

08 November 2012 | Verenigde Staten, Clearwater

Do 08-11-2012 dag 11
Lekker wat later opgestaan dan gebruikelijk en na het ontbijt uitgecheckt. Om 10 uur zaten we in de auto richting Clearwater. Was vrij simpel, de weg is zowat recht toe recht aan. Brede weg, 3 banen heen en 3 banen aan de andere kant gescheiden door een brede groen strook van wel zeker 5 banen breed. Het rijdt heerlijk relaxed. De max. snelheid is van ca. 90 km tot 115 km per uur. In Tampa hadden we wat oponthoud vanwege wegwerkzaamheden zodoende waren we 12 uur in Clearwater. Na Tampa wordt de weg werkelijk schitterend. Je komt dan aanrijden vanaf die brede rustige weg die overgaat in een weg met twee banen door bewoond gebied. Maar dan kom je om een bocht en zie je de zee, eigenlijk meer tussenwater, met mooie grote bruggen, prachtige huizen langs het water gebouwd en mooie vergezichten. Het deed ons toch wel denken aan het palm eiland van Dubai. Bij ons hotel aangekomen de auto geparkeerd en ingecheckt. Dat kon al en dat verbaasde ons wel zo vroeg. Meestal is het pas na 15 uur of zoiets. Nu zagen we later op de kamer dat vroeg inchecken extra dollars kostte, we zullen bij het uitchecken wel opletten in ieder geval. We zitten op de 3e etage in een zeer ruime kamer. Het hotel en de kamer zijn ok. Minder dan het vorige maar weer wel schoon. Alleen b.v. de vloerbedekking heeft wat brandgaatjes, de trap naar de etages heeft verschillende bekleding af en toe en ziet er soms helemaal niet uit. Het is net allemaal wat minder maar wel compleet. Ook een keukentje met koelkast, magnetron, koffiezet apparaat met toebehoren, bad en toilet en een kluisje. Nu is nog niet duidelijk of dat kluisje apart gerekend gaat worden maar dan zien we wel we gebruiken hem wel iig. Hier is ook, net zoals in het vorige hotel, op een andere etage een ijsklontjes automaat, dat is altijd makkelijk. Aan de voorkant hebben we uitzicht op het zwembad en schuin op de zee. De locatie van hotel is uitstekend. Binnen enkele tellen zijn we op het strand. Een schitterend strand met wit, zijdezacht poederzand en heel erg breed. We waren van plan om naar Honeymoon Island te gaan en daar te gaan eten maar aangezien we dan weer een heel eind moeten rijden zien we daar maar vanaf, ook omdat het er hier zo mooi relaxed uitziet. Op weg naar buiten liepen we nog even langs de receptie om te vragen waar het ontbijt morgen is. “Nou daar” zei de receptionist, en wees in die kleine receptieruimte twee kleine ronde tafeltjes aan met 4 stoeltjes. We hebben toen maar gauw gemaakt dat we wegkwamen om het buiten uit te proesten. We zijn lekker een strandwandeling gaan maken naar de pier. Het is prachtig weer, strakblauwe lucht en volle zon. Er staat alleen een frisse wind en die maakt het vooral fris in de schaduw of b.v. op de pier. Maar we genieten volop. Bij de pier ergens wat gegeten in een tentje en daarna zijn we wat winkels langs gelopen en gekeken waar we vanavond zouden kunnen gaan eten. Na een tijdje maar weer eens terug gegaan en nu niet via het strand maar over de weg langs allerlei winkeltjes en een haven. Dus wat geshopt en omstreeks 17 uur waren we weer op de kamer. Lekker een flinke borrel genomen want autorijden doen we vandaag niet meer. Dan gaan we straks weer naar de pier. Pier 60 schijnt een bekende plek te zijn in Clearwater. Zo’n twee uren voor tot 2 uren na zonsondergang moet het daar heel gezellig zijn. We gaan dat eens zelf beoordelen. En dan gaan we daarvoor of er na lekker eten hopen we. Zo, we zijn weer terug van weggeweest. We waren net te laat voor de zonsondergang want toen we buiten kwamen was die al onder en zagen we alleen nog maar een lage rode strook. Dus op weg naar Pier 60. Er waren inderdaad een 20 tal stalletjes met allerlei toeristische snuisterijen. En er stond muziek aan. Maar geen muzikanten en geen straatartiesten. Hier waren we al bang voor. Want ’s middags hebben we nog een gesprekje gehad met 1 van de winkeliers hier en die zei dat het nu laag seizoen was en helemaal niet druk en dat ze het moesten hebben van festiviteiten e.d. Daarom vermoedden we al dat de pier heel rustig zou zijn. Maar wel weer een rustige en mooie wandeling over de boulevard. Toen zijn we doorgelopen naar restaurant Toucan waar we kip met cheddar en nog een kaas, en filet mignon hebben besteld. Daar hebben we dan ieder de helft van op zodat we beiden twee gerechten hadden. En zoals gebruikelijk was het weer veel te veel maar wel weer heel lekker. Volgens mij is het eten hier altijd wel lekker in de restaurants. Na het eten nog 1 winkeltje in geweest en daar hebben we aardig wat tijd door gebracht. Niet met het snuffelen maar een gesprek met de verkoopster / eigenaresse. Je kunt merken dat men het niet druk heeft, men is blij als er klanten komen en zijn heel graag bereid tot een gesprek. Wij vinden dat ook leuk dus dat is mooi meegenomen. Daarna zijn we toch maar richting hotel gegaan omdat de voeten van Marieke weer begonnen op te spelen en niet zo zuinig ook. Morgen rijden we naar Naples en we zijn van plan binnendoor (eigenlijk buitenom) te rijden dus we gaan niet snel en zullen regelmatig stoppen en genieten van de dingen die er te zien zijn. Dus morgen niet veel lopen waarschijnlijk, kunnen de voetjes wat bijkomen.

• 10 November 2012 - 14:11

Jos:

Wat kan je je vergissen hè, 4 stoeltjes voor het ontbijt hahaha. Vindt het wel jammer dat er geen bandjes en andere artiesten zijn, want dat maakt de pier juist zo gezellig. Hoopndat jullie dat wel bij Key West hebben.
    Een fijne reis nog.

• 13 November 2012 - 22:09

Marian:

Dat van die 4 stoeltjes voor het ontbijt hebben wij ook eens meegemaakt. Dat was in een motel.
    Wat krijg je voor ontbijt donutsen en donutsen. Hihihi.