Woensdag 7 november 2012, Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Woensdag 7 november 2012, Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 november 2012, Seaworld

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

07 November 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Wo 07-11-2012 dag 10
Weer op tijd opgestaan en na het ontbijt zaten we om 8:45 uur in de auto richting Seaworld. Daar waren we voor 9 uur, geparkeerd, ingecheckt en wel. Als eerste zijn we gaan kijken naar het voeren van de dolfijnen. Je kunt dan voer kopen en dan mag je ze voeren aan de rand van het bad. Wij zijn aan de overkant gaan staan zodat we het mooi konden vastleggen op foto en film. Hiernaast was een bassin met stingrays die je aan mag raken. Dat heb ik dan ook gedaan. Het zijn net vliegende zemelappen . Daarna zijn we eerst alle shows afgegaan in volgorde van tijd. Om 10 uur waren we bij het Dolphin theater voor de show Blue Horizons. Een show met dolfijnen, mensen en vogels. Dit was een fantastisch mooie show. Echt overweldigend. Dit vonden wij achteraf de mooiste show van Seaworld. Toen zijn we naar de show van 11 uur gegaan in het Sea lion & otter Stadium. Dit was een hele leuke show met een verhaal over een piratenschip dat strand en er komt het zoeken naar een schatkaart in voor. Deze show is heel komisch en er doet idd een otter in mee, erg leuk, en twee zeeleeuwen, naast enkele mensen. Dit is ook heel erg leuk voor kinderen. Daarna DE show van Seaworld heb ik begrepen. Shamu, de orka en andere orka’s. Ook heel indrukwekkend met die machtig grote dieren. Die met regelmaat de bezoekers op de voorste rijen flink doornat spetterden, daar zijn ze goed in getraind !! Dit was om 12 uur in het Shamu stadium. Op aanraden van Marieke’s collega waren we helemaal bovenin gaan zitten op de achterste rij zodat we een goed overzicht hadden over de hele show en zodat we konden gaan staan om op ons gemak foto’s en film te maken zonder in de weg te staan voor andere bezoekers. Dat was een gouden tip. Alhoewel het daarboven wel tochtte maar dat kwam omdat er nogal wat wind stond. Dat was ook de reden dat we de hele dag ons vest hebben aan gehad ondanks dat het prachtig weer was, blauwe lucht en volop zon. Om 13 uur waren we in het Nautilus theater waar een show met alleen mensen werd vertoond op een normaal podium. Dat was ook weg mooi, kleurrijk en prachtig uitgevoerd. Veel acrobatiek, deed me een beetje denken aan Cirque du Soleil. Nu hadden we alle shows die op een bepaalde tijd beginnen allemaal gehad. Daarna zijn we gewoon het park rond gaan lopen en de dingen gedaan die we tegenkwamen. Zo kwamen we als eerste bij Pacific Point reserve waar je de zeehondjes kunt voeden, daar hebben we omheen gelopen zover het kon want er was een gedeelte afgesloten. Toen hebben we wat gegeten en zijn doorgegaan naar een aquarium bij Journey to Atlantis. Daarna liepen we langs de alligators en de reuzenschildpadden waarna we de attractie Turtle Track hebben gedaan. Dan loop je ondergronds langs het water waar de zeekoeien en de reuzenschildpadden in leven en aansluitend ga je in een ruimte met een scherm als koepel boven je hoofd waar je een 3D film krijgt te zien van het gevaarlijke leven van een schildpad vanuit het ei tot het volwassen stadium. Erg mooi gemaakt. Je ziet dan ook alles boven je hoofd en dichtbij voorbij komen. Geweldige ervaring maar ook wel af en toe even me de ogen knipperen van, wow, wat gebeurt er nou allemaal. We zijn daarna gaan kijken naar de dolfijnen onder water, was ook leuk. Verder hebben we ook nog door tunnels gelopen waar je dan boven en naast je water hebt gevuld met allerlei vissen, ook haaien. Dat is ook een mooie ervaring. Toen zijn we gelopen naar de plek waar je de orka’s onder water kunt zien maar die “waren niet thuis” helaas. Waarschijnlijk op bezoek of naar een pretpark? Als laatste wilden we toch nog, ondanks dat we de vermoeidheid begonnen te merken, naar Wild Arctic. Komen we daar aangestrompeld, is het gesloten. Er staat daar nu een attractie klaar voor de kerst maar die is nog niet geopend. Die heet Polar Express, lijkt me wel mooi. Maar helaas. Toen vonden we het welletjes en zijn maar de uitgang gegaan. De zaken die we hier niet hebben gedaan zijn enkele rollercoasters en een water spektakel waar je weer naar beneden dendert met een rot vaart. We waren heel snel bij de auto omdat we ’s morgens met voorkeur hadden geparkeerd, je betaald iets meer maar dan sta je dicht bij de in- uitgang. En binnen een kwartier waren we weer in onze hotelkamer want het is nog geen 5 km daar vandaan. We waren dan ook iets voor vijven in het hotel. Vast mijn verslag ingetikt voor zover mogelijk van vandaag. Daarna zijn we naar beneden naar de poolbar gegaan. Daar wordt 4 dagen van de week snacks en koud drinken gratis geserveerd van 17 tot 18:30 uur. Daar hebben we nog geen gebruik van gemaakt omdat we steeds later in ons hotel terug zijn. Wij naar beneden dus. En zoeken, zoeken en zoeken. Bij de poolbar zaten zegge en schrijve twee mannetjes en verder niemand. Geen eten, geen muziek geen gezelligheid. Toen zijn we maar weer naar de kamer gegaan. Een tijdje later zijn we naar de Millennia Mall gegaan om als afscheid van Orlando voor de laatste keer te genieten van de fantastische carpaccio. Ik zou bijna durven beweren dat als we ooit terug komen naar Orlando dat meer voor de carpaccio is dan voor de parken . We waren redelijk vroeg weer terug voor ons doen en hebben toen de koffers weer gepakt voor het vervolg van onze reis. Morgen vertrekken we naar Clearwater. Eens kijken wat dat ons weer brengt. Ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb. Wat rondrijden, nieuwe dingen zien en ontdekken en vooral genieten van onbekende dingen. Ik ben nu een beetje “parkmoe”.

• 08 November 2012 - 08:53

Marjo:

kan me voorstellen dat jullie nu genoeg parken gezien hebben en ben heel benieuwd naar wat er nu gaat komen
    groetjes en veel plezier