Ma 10-11-2014 dag 03 Half Moon Cay, Bahama’s - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 10-11-2014 dag 03 Half Moon Cay, Bahama’s - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 10-11-2014 dag 03 Half Moon Cay, Bahama’s

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

10 November 2014 | Bahama's, Nassau

Vandaag al wat langer geslapen. Terwijl we ons aan het douchen waren ging het schip voor anker. We leggen hier niet aan de kade of pier aan maar blijven op zee liggen en worden met tenders, kleine bootjes, vervoert naar de kust. We gingen om 8:30 uur ontbijten. Er was voldoende van alles. Na het eten wat rondgelopen aan boord en foto’s gemaakt. Het is nog bewolkt maar wel al 27 graden. Maar er is veel wind en de bewolking trekt open. Op onze ticket voor de fietstocht staat dat we om 11:20 uur moeten verzamelen bij de infohut op de MainPlaze. Wij dus om 11:10 de kamer uit, na even op het balkon te hebben gezeten. Aangezien ik op de plattegrond de genoemde lokatie niet kon vinden hebben we dat gevraagd aan iemand van de bemanning. Die wist het ook niet !!! Totdat hem een lichtje op ging, we moesten op het strand zijn, dus al met de boot naar de kust moeten zijn. Wij as de wiedeweerga met de trap naar beneden waar de uitgang was naar de tender. terwijl we aan komen lopen wordt de loopplank ingetrokken ……. Gelukkig zag een bemanningslid ons komen en liet de tender even wachten, zodoende liepen we over een half neergelaten loopplank de tender op. Het was toen 11:20 uur en om 11:30 uur zou de fietstocht vertrekken. Je zult begrijpen, dat haalden we niet. Vooral niet toen we er bijna waren en de tender stil ging liggen op zee. We dachten nog dat ie dat expres deed, maar nee, hij moest wachten totdat een andere tender uit het kanaal kwam voordat hij er in kon. Eenmaal aan land snel naar het verzamelpunt gelopen en ons gemeld bij de dames die daar alles centraal regelen. Er werd gelijk contact opgenomen met de bikers en er werd beloofd dat ze ons op kwamen halen. Gelukkig. Dus toch een excursie en niet ons geld kwijt voor niets. We werden meegenomen naar de fietsvertrekplaats maar daar was niemand dus moesten we weer terug naar het centrale deel. We moesten daar op een bankje wachten want we werden toch opgehaald. Een poosje later kwam er een stevige vrouw met fietshelm in de hand aan lopen. Ik riep haar als de “bike-woman” en idd, dat was de vrouw waar we mee mee moesten. Eerst een helm uitzoeken en toen een fiets. Achter de vrouw aan naar de plek waar de anderen stonden te wachten. Dat wachten was geen straf, want ze stonden op een strand met wit poederzand, blauwe zee, de zon scheen en het was prachtig weer. Na, voor ons, een kort oponthoud op het strand weer doorgefietst. We reden langs een lagoon waar geen mensen in mochten komen vanwege de visstand en de natuurlijke verhoudingen onder water. Volgens de info leefden daar echt alle diersoorten zowat. Onderweg verder nog gestopt bij een pijlstaartrog bassin in die lagoon en hebben we idd pijlstaartroggen zien zwemmen en zeekomkommers en andere vissoorten. Toen een tussenstop voor wat drinken, daar kregen we een flesje water of een blikje sprite. Weer verder tot de laatste stop, daar kregen we wat uitleg over allerlei planten en gewassen op het eiland. En daar ben ik op twee plaatsen gestoken, door wat weet ik niet maar het valt verder wel mee. Eenmaal terug bij de fietsvertrekplaats nemen we afscheid van de vriendelijke gidsdames en lopen naar “het fort”. Het fort is gewoon een nagemaakt fort wat muren en een plein met wat winkeltjes en een bar. We hebben daar een cocktail genomen en genoten van het heerlijke weer op een groot terras met palmbomen. Daarna weer gelopen naar de opstapplaats van de tender richting schip. Er stond wel een lange rij te wachten maar de tender was net aangekomen en we waren in no time weer aan boord van de Eurodam. Op de kamer even alles gelost en toen wat gaan eten want het was ondertussen al 15 uur geworden. Toen hebben we even op balkon gezeten, het was heerlijk weer en hebben we wat paperassen doorgenomen. Want elke dag krijg je een hoeveelheid folders, reclame maar ook zinnige en nuttige info voor deze dag. Om 16 uur zijn we naar de Ocean bar gegaan en hebben daar enkele cocktails op want het was happy hour van 16 tot 17 uur. Om 16:30 uur echter moesten we in een speciale ruimte zijn want daar kregen de Hollanders allerlei uitleg in het Nederlands over het leven en werkwijze aan boord. Als we hadden geweten wat er verteld zou worden waren we niet gegaan want we hadden zelf al die info al ontdekt of ervaren. Daarna nog even geshopt en toen zijn we naar de kamer gegaan en hebben heerlijk gelezen op het balkon, tot ik plots besefte dat ik wel kon gaan tikken. Dus nog even wat lezen nu en dan weer maar eens wat gaan eten. Morgen is een zeedag en zal er dus niet veel te melden zijn, maar je weet maar nooit ……. Omdat we allebei nog zo verzadigd waren hebben we besloten vanavond maar in het buffet restaurant te gaan eten. Marieke had een prima tenderloin en ik heerlijke pork stukjes. Na het eten weer even door de winkeltjes gelopen en om 19:50 uur waren we in het theater waar de kapitein zijn naaste collega’s voorstelde en er met champagne werd geklonken op een goede cruise. Aansluitend was er een komiek die tot 20:45 op trad. Was best wel goed. Daarna nog wat dekken verkend die we nog niet hadden “gehad”. Bijvoorbeeld het casino en de Queens Lounge, in de laatste treedt iedere avond een bijzonder goede band op. We hebben daar een poosje gestaan want het is daar zo druk dat er heel wat volk moet blijven staan als je dit mee wilt maken. En idd, ze zijn erg goed. Ik zal de naam nog eens opzoeken of navragen. We zijn vanavond vroeg op de kamer. Ik ga nog even douchen en daarna nog wat lezen. We hebben best allebei wel slaap. Maar dit was een hele leuke dag. Rustig, mooi weer en lekker gefietst op een mooi eiland.