Zo 09-11-2014 dag 02 Vertrek cruise. - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zo 09-11-2014 dag 02 Vertrek cruise. - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zo 09-11-2014 dag 02 Vertrek cruise.

Blijf op de hoogte en volg Leen

09 November 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Zoals verwacht waren we vroeg wakker. Zo rond 6 uur (Hollandse tijd 12 uur). Op ons dooie akkertje gedoucht en nog contact gehad met Bianca via Telegram en Whatsapp. Nog weer een paar mooie foto’s ontvangen. Ook even met de buren contact gehad. Onze buurman is vandaag jarig en ik had hem gisteravond, toen het in Nederland al zondag was, gefeliciteerd. Uiteindelijk op weg naar het ontbijt. Dat ontbijt was goed aangeschreven op Internet, dus ik kreeg het gevoel dat we in een ander hotel zaten. Het ontbijt was echt Amerikaans maar ook echt karig. Boterhammen en bagels, boter en jam, oh ja, ook nog wafels met stroop, die waren dan wel redelijk maar alles erg zoet. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat je tegen betaling gebakken spek en roerei kon krijgen. Maar ik houd niet van spek bij mijn ontbijt. Ook was er een soort van lichte smeerkaas, zo weinig smaak dat Marieke het de eerste keer als boter gebruikte op een geroosterde boterham met suiker . Terwijl we zaten te ontbijten begon het te regenen, niet hard maar ook niet zachtjes, het viel gestaag uit de hemel. Nu zitten we even de tijd vol te maken op onze kamer totdat we met de hotelshuttle naar de haven worden gebracht. Rond 11:30 uur zijn we maar naar de lobby gegaan en zijn daar gaan zitten wachten, nadat ik had uitgecheckt. Om 11:50 uur worden we door een medewerkster naar de achterkant van de lobby gestuurd want daar zal onze shuttle komen. Daar konden we niet meer zitten en hebben staan wachten tot 13 uur, toen kwam pas de hotelshuttle. In een mum van tijd waren we op bij de cruise haven. Koffers afgeven buiten en zelf in de rij die slinger slanger liep tot aan een scanapparaat. De handbagage moest worden gescand en we moesten weer een gezondheidsverklaring invullen. Eenmaal door de scan de volgende rij in om in te checken op het schip. Was wel een hele lange rij maar verliep voor ons gevoel toch wel vlot. Daarna konden we door de grote hal helemaal binnendoor zo aan boord van het schip komen. De kamer was zo gevonden. Ziet er helemaal goed uit met een heerlijk balkom met rieten zitje waarvan 1 voetenbankje heeft. En er staat een tafeltje buiten. Eerst maar gauw wat te eten opgezocht. Het was een buffet maar je werd door personeel geholpen en kon zelf niets pakken. Later lazen we in een informatie blaadje dat dit heeft te maken met voorzorgen de eerste dagen voor besmetting van griepsoorten e.a. besmettelijke ziekten. Na twee dagen is het weer een echt buffet. Om 15:15 uur moesten we op onze plek zijn waar we naar toe moeten in geval van nood, naar de sloepen dus. En krijgen daar informatie en wordt er gecontroleerd of je er wel bent zodat iedereen weet wat, waar te doen als het nodig is. Al kort daarna kwam het schip in beweging, wij als de wiedeweerga camera’s gepakt en naar boven, maar voor we op een redelijke plek waren waren we al buiten de haven. We hebben dan ook maar even van binnenuit gekeken aan de voorkant vanwege de regen. Daarna naar de kamer en de koffers uitgepakt. Toen even door het schip gelopen en hebben we onze eerste cocktail aan boord getest. Die test is positief uitgevallen voor allebei. Toen was het ondertussen etenstijd geworden en zijn we naar de eetzaal gegaan. We maken nu gebruik van de zg. open zitting wat inhoudt dat je kan komen wanneer je wilt en dan wordt gekeken of er plek is. Er werd wel gevraagd of we samen wilden of geen bezwaar hadden tegen met anderen aan tafel. Wij kozen voor het laatste en kwamen aan een ronde tafel te zitten met een Engels koppel en drie Amerikaanse koppels. Het eten was voortreffelijk. Toen was het weer tijd geworden om naar het theater te gaan waar het team werd voorgesteld dat de shows e.d. verzorgt en uitvoert. Dat duurde niet zo lang. Daarna zijn we het schip op de bovenste dekken gaan verkennen. Het was buiten lekkerder dan binnen. Binnen is het vrij koud door de airco’s en buiten staat wel een stevige wind maar is het heerlijk aangenaam. EN … het is eindelijk droog na zowat een hele dag regen te hebben gehad. Toen bleek dat er om 22:30 uur een deel van het buffet open gaat voor wat snacks e.d. Dus hebben we daar gelijk van geprofiteerd. Nu zitten we op de kamer, allebei met slaapoogjes dus gaan we zo naar bed.