Za 08-11-2014 dag 01 Vertrek en vlucht. - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Za 08-11-2014 dag 01 Vertrek en vlucht. - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Za 08-11-2014 dag 01 Vertrek en vlucht.

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

08 November 2014 | Nederland, Dordrecht

Eerst nog even over het inchecken. Enkele weken geleden konden we al inchecken bij KLM, echter de keuze in vrije stoelen was beperkt. Je hebt alleen meer keuze als je 24 uur voor vertrek online incheckt of bij de balie zelf. Dan kun je ook comfort klasse kiezen. Aangezien enkele collega’s van Marieke regelmatig naar Florida vliegen en zij meestal lang van tevoren inchecken, ook comfort, heb ik maar gebeld met de KLM. De mevrouw aan de lijn bevestigde dat en heeft toen voor ons de beste plekken vast gereserveerd die op dat moment beschikbaar waren. Toen we bijna ophingen zei ze nog wel, je kunt ook bij Delta Airlines zelf inchecken, dan heb je waarschijnlijk meer keuze. Had z dan wel weer eerder kunnen zeggen. Maar idd, er was daar iets meer keuze, niet wat we hadden verwacht maar toch …. Dus voor vier vluchten ingecheckt en stoelen gereserveerd.
Gistermiddag toch nog even gekeken of er meer keuze was, en ja hoor, dat was er. We hebben echter alleen de stoelen op de langste vlucht heen gewijzigd naar twee naast elkaar aan de zijkant achterin. Dat bleek achteraf niet verkeerd. We zaten helemaal achterin en konden goed met de leuning naar achteren en we hadden prima beenruimte, meer dan verwacht en meer dan we op Internet hadden gelezen.
Vanmorgen op tijd opgestaan en zo’n anderhalf uur later vertrokken naar Bianca, Vincent en Lizanne. Daar waren we iets voor negenen. Op ons gemak wat gedronken en lekker met Lizanne bezig geweest, oftewel van genoten hoeveel ze al zegt en nazegt en de kleuren al kan benoemen. Om 10 uur heeft Vincent ons naar Schiphol gebracht waar we voor 10:30 uur waren. Eerst zelf boardingpassen aangemaakt en daarna zelf de koffers ingecheckt. Ging allemaal van een leien dakje. Door de douane en daarna wat rondgelopen en wat gegeten. Onze vlucht vertrok zelfs ietsjes voor tijd, maar iets na 13 uur stegen we op. We hebben drie prachtige films gekeken en we waren in Detroit voor we het wisten. Deze vlucht duurde zo’n 8,5 uur. We waren dus rond 21:45 onze tijd en 15:45 Detroit tijd geland. Toen de douane door. Omdat het niet onze eerste keer was naar Amerika en we een ESTA formulier hadden ingevuld via Internet moesten we zelf via een automaat toegangspassen aanmaken, dan kun je sneller door de douane. Echter, onze vorige reis naar Amerika was met onze oude paspoorten dus moesten we toch ons bij de douane melden. Maar dat was allemaal zo gebeurd. Na de douane lagen gelijk de bagagebanden en onze koffers waren er al. Daarna bij wijze van spreken enkele stappen en we konden de koffers weer afgeven en zelf weer inchecken en door de scan met handbagage. Hier moesten onze schoenen uit en ons flesje water, wat we op Schiphol hadden gekocht en dat geseald was, werd uit het zakje gehaald en ging in een apart scan apparaat. Het werd goedgekeurd en weer dichtgeplakt met tape. Dat hadden we nog niet meegemaakt. Detroit is best een groot vliegveld, ziet er vrij nieuw uit allemaal maar het is er ontzettend rustig en leeg, nu tenminste. We zitten nu te wachten op het boarden naar Fort Lauderdale. Dit vliegtuig vertrok ook prima op tijd. Deze vlucht duurt bijna drie uren. Bij het vertrek in Detroit was het berekoud. Het zou 16 graden zijn maar het leek wel net boven nul. Toen we om 22:50 uur lokale tijd landden in Fort Lauderdale was het daar nog 24 graden, dat was een stuk aangenamer. Uit het vliegtuig naar de bagageband, de koffers waren er al weer. Eerst gebeld, met een gratis beschikbare telefoon op het vliegveld, naar het hotel zodat ze een shuttlebus kunnen sturen naar het vliegveld. Het zou 10 tot 15 minuten duren. Dat duurde dus bijna een half uur, toen ben ik weer maar gaan bellen. De man zei toen dat het busje er zo moest zijn, dat heb ik dan maar geloofd. Maar idd, ik loop naar Marieke terug en ik ben er nog nauwelijks en daar komt een bus van het Ramada hotel. Na een ritje van ca. 10 minuten checken we in het hotel in. We hebben een grote kamer, twee gigantische bedden met veel kussens, heerlijk. Het is wel allemaal een beetje oud en morsig maar toch schoon en de bedden voelen heerlijk aan.