Vr 08-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Vr 08-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Vr 08-06-2012 Runaway Bay

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

09 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

We waren heel vroeg wakker maar hebben rustig aan gedaan en vast genoten van het uitzicht vanaf ons balkon. Toen Marieke had gedoucht en haar haar aan het fohnen was riep ze ineens: “ de fohn staat in brand” en gelijk kreeg ik een scherpe rubberlucht in mijn neus. Inderdaad, ze vond al dat hij het niet zo goed deed en ze rook al wat en toen ze hem van haar haar vandaan deed om eens te kijken kwam er een steekvlam uit de fohn. Dat was wel haar geluk waarschijnlijk anders had haar haar in brand gegaan. Onderweg naar het ontbijt gelijk bij de receptie gemeld. Daar reageerden ze geschrokken en vroegen gelijk hoe het met Marieke was. (Vreemd, aan mij vroeg ze niets :) ). Ze belde waar we bij stonden en toen we na het ontbijt weer op de kamer kwamen was er een gloednieuwe fohn aan de muur bevestigd. Maar goed, nu nog even het ontbijt. Dat was ook weer erg goed. Ontzettend veel keus en ziet er goed uit en smaakt ook goed. Na het ontbijt hadden we om 9:30 uur een bijeenkomst met de Arke hostess. Daar hebben we gelijk een excursie geboekt. Verder twijfelen we over een tweedaagse excursie of enkele apart. Dat apart heeft onze voorkeur omdat je dan de twee weken relaxen af en toe onderbreekt met wat extra’s. Maar de twee dagen is ook leuk omdat je dan in die twee dagen meer doet en ziet dan in twee losse dagen omdat je bij losse dagen heen en weer moet rijden en dat kost ook tijd. We zijn er nog niet uit. Daarna zijn we naar het strand gegaan. Er waren nog twee vrije bedjes op het strand onder een rieten parasol. Daar hebben we lekker gelezen. We zaten toevallig dicht bij de snackbar van het hotel. En toen ik daar wat drinken haalde zag ik gelijk dat er nog een schitterende baai achter lag waar ook heel veel ligbedden van het hotel stonden EN een zacht zandstrand EN een baai waar je honderden meters in kon lopen zonder kiezels en zonder stenen en zeer geschikt voor mensen die niet kunnen zwemmen. Dus ik weer erg blij. De lunch hebben we ook gedaan bij die snackbar. Was geweldig, niet zozeer het eten, dat was gewoon hamburger, hotdog, pizza, friet en allerlei andere dingetjes. Maar het leuke was / is dat je daar op een terras aan de baai zit en dus daar ook over uitkijkt, heel de baai met de witte stranden en de groene beplanting, schitterend. Hier kun je je hele leven wel zitten denk ik. En er was ook sangria en ik moet eerlijk zijn die was best goed. Rode en witte sangria. Die gaan we ook onthouden. Na de lunch weer terug naar ons stekkie. We lagen net weer uit te rusten van het eten :) toen er iemand langs kwam met een dienblad vol met drinken, “wat we wilden drinken”. Nou, dat was ook niet zo moeilijk, want er was ook pina colada !! Na een poosje besloten we een plekje te zoeken bij de baai. Nou, die was snel gevonden, in de schaduw van een mooie boom. Eerst nog wat gewandeld langs heel de baai. Toen bleek dat er op het eindpunt nog een strandbar stond, ook weer goed om te weten. Verder deze middag gelezen en om ons heen gekeken tot tegen 17 uur. Overigens was het vandaag een schitterende dag, prachtig weer, zeker wel weer 32 graden en heel veel wind, dat is zalig. Onderweg naar de kamer ijsklontjes opgedaan aan een bar bij de lobby en boven eerst dit verslag aan tikken met een eigen borrel er bij. Net gedoucht en nu gaan we, 18:30 uur, naar de Japanner. We mogen drie keer per week een echt restaurant reserveren. Dat hebben we vanmorgen ook geregeld. Zo, net terug van de Japanner. Was leuk, lekker en gezellig. Toen we binnen kwamen moesten we even wachten want we zouden met 12 personen aan een bakplaat plaats nemen. Erg leuk. Heerlijk gegeten. Die gaan we voor de volgende week nog eens reserveren. Nu zitten we in de lobby buiten, wachten op onze bestelling en wat tikken en wordfeuten. Straks ga ik gisteren en vandaag uploaden als alles goed gaat en morgen hebben we een ………. stranddag.

• 09 Juni 2012 - 09:36

Bianca:

Hoi hoi,
    Nou, jullie hebben het wel weer naar jullie zin. Pas maar op dat jullie geen alcoholisten worden ;-p. Aan het verslag te merken had je wel een borreltje te veel op, hihi. Dat stuk van die hostess snap ik niet zo. Er is vast iets mis gegaan met knippen en plakken, er staat een snackbar, iets is apart en je hebt het waarschijnlijk over een excursie ofzo van twee losse dagen of twee dagen achter elkaar??

Dat van het strand had ik ook al gelezen, dat daar veel kiezels waren en als je naar links ging had je een mooi stuk met zand, dat zal dan wel dat stuk zijn dat jullie toch gevonden hebben. Fijn dat dat er ook is. Ook had ik gelezen dat de Japanner goed is en dat de Italiaan tegen valt, maar goed, dat moet je zelf proeven, ieder zijn eigen smaak.

Dat van die fohn was wel schrikken zeg, goed dat ze hem net opzij deed! Wel meteen goed geregeld van het hotel om een nieuwe te plaatsen.

Geniet nog maar van dat mooie weer, hier is het zwaar bewolkt. De wind is wel wat afgenomen, maar waait nog wel hard.
    Veel plezier!!!!!

• 09 Juni 2012 - 11:54

Jos:

Hahahaha, Bianca volgens mij heb je helemaal gelijk, dat hij te veel op heeft hahaha. Je moet ook niet alles door elkaar drinken...praat je daar maar eens uit, Leen.

Wat erg met die fohn, gelukkig is het goed afgelopen.
    Ik wacht weer het volgende verslag af.
    Hele leuke vakantie nog!

• 09 Juni 2012 - 16:19

Ati:

Zo te lezen hebben jullie het weer lekker,en is het genieten.
    Wij genieten zo wel weer mee.
    Leuk om te lezen.
    Was wel even schrikken met die fohn.
    Zo zie je hoe snel er iets fout kan gaan.
    Gelukkig is alles goed afgelopen.
    Wens jullie nog een fijne tijd.

• 10 Juni 2012 - 17:57

Marjo:

marieke ik snap dat je gauw bruin wilt worden, maar om nu meteen met de fohn te gaan grillen gaat wel erg ver (gelukkig is het goed afgelopen)
    geniet en schrijf maar erg veel, dan hebben wij hier ook nog een beetje vakantie gevoel