Ma 18-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 18-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 18-06-2012 Runaway Bay

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

21 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Gisteravond heerlijk gegeten. Voor- en nagerecht waren weer buffet en als hoofdgerecht had Marieke weer de kip gordon blue en ik surf en turf. Garnalen en een biefstukje. Was weer prima.
Toen we opstonden was het bewolkt met weinig wind. En toen we na het ontbijt richting strand wilden gaan hebben we onze plannen maar enigszins gewijzigd want het begon toen al een beetje te regenen. En de lucht was vol wolken in alle grijstinten die je maar kunt bedenken van lichtgrijs tot in en in diep donkergrijs. Dus besloten we naar het kiezelstrandje te gaan. Dat ligt achter het zwembad en is dichter bij het hotel. Maar tot 11 uur is het droog gebleven daarna begon het zachtjes te regenen maar we konden gewoon onder de parasol blijven, no problem man. Hier had ik dan ook mijn derde boek uit. Iets na 12 uur werd het weer droog en 12:45 uur zijn we weer gaan lunchen en daar vandaan zijn we toch maar naar het echte strand vertrokken waar we de rest van de middag tot tegen vijven gebleven zijn. Met af en toe de bedjes wat heen en weer schuiven. Was het droog van onder de parasol en begon het te spikkelen weer onder de parasol. Maar het was gewoon heerlijk weer verder en we hebben lekker dus kunnen lezen etc. Na het strand zijn we, tegen onze gewoonte in, gelijk gaan douchen en zijn daarna naar de lobby gegaan voor een cocktail en een borrel voor het eten. Om 20 uur waren we weer bij restaurant Don Pablo waar we overheerlijk gedineerd hebben. We mochten vandaag een vier gangen menu nemen. We zijn begonnen met champignonsoep, dezelfde soep die Marieke vorige week had, heerlijk. Daarna had Marieke iets met eend en nog wat en ik gebakken brie. De eens was flets van smaak maar de brie …….. overheerlijk met jam en nootjes met stroop en de borden waren mooi opgemaakt, echt genieten. Als hoofdgerecht had Marieke hier surf en turf om te proberen en ik had weer, net als vorige week, de chateau briand gekozen. De surf en turf was prima, ook weer mooi opgemaakt en de chateau briand werd weer aan tafel bebord en opgemaakt. Die was overigens bijna perfect, stukken beter dan vorige week. En als toetjes hadden we beiden weer de geflambeerde banaan gekozen. Die was vorige keer zo lekker, en nu weer gelukkig. Vanavond op tijd naar bed ……ahum ….. Morgen weer vroeg op voor de laatste excursiedag en dan maar hopen dat het weer een beetje meewerkt. Want we gaan geloof ik 2,5 uur op een vlot varen zonder enige beschutting. En als we zo de buien die we de afgelopen dagen hebben gezien in ogenschouw nemen dan ……….. We wachten maar af, gaan doen we toch.