Ma 24-02-2014 dag 18 Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 24-02-2014 dag 18 Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 24-02-2014 dag 18 Pokhara

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

24 Februari 2014 | Nepal, Pokhara

Vanmorgen zaten we om 6:35 uur aan het ontbijt. Het was het gebruikelijke ontbijt. Boterhammen, droge en vaste croissantjes, kleine plakjes kaas, jam en een gekookt of gebakken eitje. 7:30 uur vertrekken we met 9 personen in een busje voor een wandeling. Onderweg stoppen we even voor foto’s te maken van de Himalaya want het is dan schitterend weer en een hele heldere strakblauwe lucht zonder wolken. Toen weer verder door een bergpas en als we stoppen gaan we te voet verder. We lopen een asfaltweggetje op dat vrij steil omhoog loopt. Dat was bekend en we hadden ons daar ook op ingesteld. Wat liepen we te hijgen en te puffen, alleen wij twee zo wat maar het viel toch alles mee, we hadden erger verwacht. En na zo’n half uurtje met een enkele stop voor het uitzicht (en uit te hijgen) komen we op de top van deze bergkam bij een klein tempeltje (het zal niet zo zijn  ). Maar we hebben een schitterend uitzicht op de magnifieke toppen van de Himalaya met een meer op de voorgrond. Dit is zo adembenemend mooi !!! En we hebben zo’n mazzel dat het zulk helder weer is want de zon schijnt van achter ons op de besneeuwde toppen, je kunt er naar blijven kijken. We blijven ook een tijdje en lopen rond en maken foto’s etc. Daarna gaan we een rots- zandpaadje in wat naar boven en naar beneden loopt maar hoofdzakelijk naar beneden want we moeten naar het meer lopen. We komen door een bergdorpje en genieten weer van de bevolking en van hun vriendelijkheid en oprechtheid en vooral natuurlijk de kindjes, zijn meestal plaatjes. We krijgen overigens onderweg antwoord op al onze vragen over bomen, planten en alle andere vragen of we worden ingelicht over allerlei zaken door de gids. Als we bijna over het leuke smalle paadje bij het meer zijn stoppen we bij een huisje en krijgen daar iets te drinken. De meesten nemen cola want het is schitterend weer en lekker warm dus. Dan dalen we via een echt steil paadje het laatste deel af naar het meer waar een aantal roeibootjes liggen te wachten. We worden door die bootjes naar de overkant van het meer gebracht, niet over de breedte maar over de lengte van het meer, het is dus best een lange tocht die wel een half uur duurt. Wij zitten samen in een bootje, achterop staat een vrouw die het bootje roeit. Drie of vier slagen aan de ene kant en dan drie of vier aan de andere kant. Dit is zo’n mooie tocht, die moet je niet willen missen als je hier bent. Stel je voor samen op een bootje met alleen het geplas van de peddels, veel vogels die fluiten en fladderen en dan berghellingen waarachter de indrukwekkende besneeuwde toppen opreizen. Dit is onvergetelijk. Aangekomen aan de andere kant van het meer staan slechts enkele kraampjes met kraaltjes etc. maar we stappen al vlug weer in het busje om terug te keren naar het hotel. Daar zijn we weer om 13 uur. We gaan eerst onze was ophalen in het straatje en dan lunchen. We hebben weer overheerlijk gegeten. Nu even gauw het verslag invoeren en dan gaan we over 15 minuten naar de massage. Zo, de massage is weer achter de rug. Het was heerlijk, een dik uur gehele lichaams massage voor nog geen € 11, wat wil je nog meer. Nu even wat rommelen rond en in het hotel, dan douchen en samen ergens gaan eten. We hebben al een idee waar en wat dus komt helemaal goed. Deze avond zal niet veel meer gebeuren denken we en ook geen foto’s meer maken dus ik ga zo dadelijk het verslag van vandaag maar uploaden met wat fotootjes er bij.

• 24 Februari 2014 - 13:10

Sonja Donkersloot:

Hallo Marieke en Leen,

Net weer jullie verslag gelezen en de foto's gezien, wat zien jullie een hoop mooie dingen.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Groetjes Sonja

• 24 Februari 2014 - 21:22

Marjo:

Heb weer zitten genieten....nog veel plezier en ik kijk uit naar " morgen"
    Groetjes