Ma 10-02-2014 dag 04 reisdag naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 10-02-2014 dag 04 reisdag naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 10-02-2014 dag 04 reisdag naar Jaipur

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

10 Februari 2014 | India, Jaipur

Vandaag om 6:30 uur opgestaan en na het eenvoudige ontbijt om 8:30 weggereden richting Jaipur. De eerste stop onderweg was bij drie hele grote beelden van verschillende goden. We moesten weer blootsvoets de treden af en op om bij het grootste beeld van Shiva te komen. Daar even rondgekeken en weer terug de schoenen aan en naar het beeld rechts, dat was van Krishna Grada en toen naar het linkse beeld van Rama en Sita. Er waren ook twee kleine offerplekjes waar bellen hingen en mensen wierook konden gebruiken, bloemen en water over beeltenissen laten lopen. Was mooi om te zien. Daarna weer verder gereden naar de thee- en koffiestop. Ik heb voor cola gekozen. Dit wordt ook uit de gezamenlijke pot betaald. Daarna verder naar de lunchstop. Na uitleg gehad te hebben van Micha, de reisleider, over de menukaart en wat beter te kiezen of wat niet, hebben we beiden iets anders genomen. Marieke had gekookte aardappelblokjes met komijn en ik had een soort rijst besteld met ei en vruchten er door. En dat laatste was me lekker!!! Dat van Marieke ook maar die rijst was overheerlijk. We hebben de naam van dat gerecht dan ook genoteerd en zullen dat vaker bestellen vermoedelijk. Rond 13:15 uur weer verder naar Jaipur. Onze chauffeur had schijnbaar erge haast want hij reed heel erg stevig door en leek heel ongeduldig. Maar dat zijn de meeste mensen in India achter het stuur. Maar op een gegeven moment werden we aangehouden door de politie, en jawel, de chauffeur had een boete te pakken voor de snelheid. Dat duurde weer even wat langer dan verwacht maar toch waren we om 16 uur in Jaipur. Omdat we zo vroeg waren heeft Micha een extra excursie ingelast. We gaan naar Albert Hall. Een prachtig gebouw wat ooit eens is gebouwd, en ook alleen daarvoor is gebruikt eenmalig, voor het bezoek van een prins uit Engeland ten tijde van de Engelse overheersing. Nu wordt het dus gebruikt als gigantische duiventil (de foto’s zeggen voldoende) en als museum. We konden daar tot 17 uur rondlopen. Heel veel oude werken van gereedschappen, muziekinstrumenten, wapens, beelden, zaken uit andere landen en heel veel boek- schilder- en drukwerken. Ca. 17 uur weer de bus in en een kwartier later waren we in ons hotel. Kregen een welkomstdrankje en al heel snel waren we op de kamer en ook de koffers waren er heel snel. Toen zijn we eerst nog maar naar buiten gegaan naar een achter het hotel gelegen winkelstraat. Nou, dat was leuk om te zien hoe men hier een winkelstraat “onderhoud”. Op de stoepen kun je niet lopen vanwege allerlei uitgestalde waren, paspoppen en andere rommel. Langs de stoep kan ook niet want daar staan alleen maar rijen brommers, scooters dus op de weg en dan hopen dat je niet wordt geraakt door een auto of scooter. Het waren ook veelal winkels met Indiase kleren en schoenen. Niet zo bijzonder voor ons. Ook voor Lizanne geen leuke dingen gezien. Dus nog wat geld gepind voor de zekerheid want Micha zei dat de volgende stad die we aan doen overmorgen wel heel veel pinautomaten heeft maar dat de meesten het vaak niet doen. We zitten in een prachtig hotel, niet van buiten maar wel van binnen. Mooie schone kamer en erg comfortabel. We hoorden dat een nacht hier normaal € 200 kost, maar uiteraard niet voor Fox. We hebben ook voor twee uren internet gekocht en ik hoop dan ook vandaag en morgen te kunnen uploaden. Dadelijk gaan we met de hele groep in dit hotel eten want dit eten moet erg goed en uitgebreid zijn. We gaan het zien. Zo, zijn we weer, terug van het eten. De hoeveelheden vlees die Micha had verteld waren er niet. Er was kip maar die was erg heet, dus niets voor ons. Marieke heeft soep op en ik ben begonnen met van de meeste dingen een beetje te proberen. Het meeste smaakte wel maar b.v. de champignons, waar ik dol op ben, branden mijn keel uit, zooooooooo scherp !!! Daarna ben ik maar pasta gaan bestellen, werd klaargemaakt terwijl je wacht. Ingredienten kon je aanwijzen en daarbij heb ik o.a. ook weer de champignons, maar dan zonder kruiden, gekozen en veel kaas en heb ik de chili saus maar overgeslagen . Dat was heerlijk eten. Na het eten nog even nagetafeld en iets na 21 uur waren we weer op de kamer. Straks dit verslag uploaden, wat foto’s uitzoeken en er bij zetten. Douchen, internetten, lezen etc. Oh ja, en ook nog naar bed en slapen. Morgen vertrekken we om 8 uur.

• 12 Februari 2014 - 15:03

Sonja:

Hallo Marieke en Leen,
    Het zijn weer mooie verslagen en de foto's zijn ook mooi,maar wat een rotzooi soms. Ik wacht weer op het volgende verslag.

Groetjes sonja