Di 26-11-2013 dag 11 Aruba – Divi - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Di 26-11-2013 dag 11 Aruba – Divi - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Di 26-11-2013 dag 11 Aruba – Divi

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

26 November 2013 | Aruba, Oranjestad

We zijn pas om 9:30 uur gaan eten. Het ontbijt is prima, echter hier ook geen broodjes, ja, toch wel, reeds doorgesneden soort hamburger broodjes maar die zijn dan ook compleet uitgedroogd. Verder is er ruime keuze van allerlei dingen. Belangrijk voor mij, een prima sapje en hele goede croissants. Na het ontbijt spullen op de kamer gehaald en zo het strand op. De plekjes bij onze kamer in de buurt waren reeds allemaal bezet dus even wat verder gelopen en er was nog een parasol met twee bedjes vrij vlak bij de strandbar. Is ook niet verkeerd . De hele dag heerlijk relaxed met tussendoor een hapje en een drankje. Wat in zee in de golven bezig geweest. Heerlijk gelezen. Ook een huurauto gereserveerd voor morgen. En we hebben bij twee verschillende restaurants gereserveerd voor morgen en overmorgen. Eentje bij het zusterhotel Tamarijn en de andere bij ons eigen hotel Divi. Na deze heerlijke dag lekker gedoucht in het buffet restaurant gegeten. We hebben vlees gegeten die de naam Wellington had, zegt me niets maar was heerlijk vlees alleen de buitenkant was te hard gebraden en dus smaakte het verbrand. Maar zonder die buitenkant was het heerlijk, vooral met de bijbehorende wijnsaus. Die was zo overheerlijk dat ik een schaaltje extra heb gehaald en dat ook heb gebruikt voor mijn “kaasplankje” na het eten, jammie. Er was ook een kipsalade met ananas, appel en rozijntjes, ook jammie. Cappuccino na met een likeurtje. Daarna zijn we gaan lopen naar het Tamarijn hotel. Dat duurde maar 10 minuten. Eenmaal daar ging het gieten, een flinke tropische bui. Duurde maar vijf minuten denk ik. Even rondgekeken daar. Het is groter, iets moderner maar dezelfde consumpties als bij ons. Terug hebben we een golfkarretje genomen die tussen de hotels heen en weer pendelt. Was gewoon een erg leuk tochtje over smalle paadjes. Toen we bij ons hotel aankwamen was her daar een drukte van jewelste van mensen die met het karretje naar Tamarijn wilden. We dachten nog, wat doen die mensen allemaal hier. Totdat we in de buurt van het restaurant en de strandbar kwamen. Daar zagen we een stuk of acht mensen helemaal uitgedost in Braziliaanse carnavals kleren. Schitterende kleuren, veel veren en veel bloot. Zowel mannen als vrouwen. We waren net te laat want de show was net voorbij. Gewoon niet goed gelezen wat er te doen valt in ons hotel. Eigen schuld . Dan maar een borrel genomen en nu zitten we ondertussen weer op de kamer om het verslag te maken en gaan we zo naar bed. Morgen weer een leuke dag met de auto op stap. We zijn benieuwd.