Ma 25-11-2013 dag 10 Aruba – Divi club - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 25-11-2013 dag 10 Aruba – Divi club - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 25-11-2013 dag 10 Aruba – Divi club

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

25 November 2013 | Aruba, Oranjestad

Vanmorgen dus om 8 uur de cabine uit en gelijk gaan ontbijten. Na het ontbijt nog een overheerlijke cappuccino genomen en toen om 9:45 uur naar dek 7 om te verzamelen voor het verlaten van het schip. En inderdaad, de douane deed heel erg lang om de paspoorten te stempelen want zo tegen 11 uur kwamen de paspoorten pas. Toen naar dek 1 om het schip te verlaten. Dus een allerlaatste controle met het pasje en we staan weer op de wal. De koffers ophalen en langs de douane. We zagen al veel koffers open gaan en gecontroleerd worden maar een enkeling mocht ongecontroleerd passeren. Toen wij aan de beurt waren mochten de meesten zo doorlopen, wij dus ook. De taxi’s stonden al klaar om de Hollanders naar de diverse hotels te brengen. Wij gaan naar Divi & Tamarijn All Inclusive. Onze kamer was nog niet klaar dus zijn we wat gaan drinken en wat rondgewandeld. Daarna zijn we in het buffet restaurant gaan lunchen. Zag er goed uit en smaakte prima. 1 Nadeel voor Marieke, ze hebben geen Fanta als frisdrank, alleen cola, cola light, sprite en ginger-ale. Beetje beperkte keuze. Ook is er geen cappuccino, dat schijnt alleen ’s avonds geschonken te worden na het avond eten. Ze hebben wel Bols likeuren maar de ene die we probeerden was compleet anders dan in Nederland. Geen fruitsmaak maar wel scherp, dus niet lekker, jammer en vreemd. Ze hebben wel goede Drambuie, dat tref ik dan weer. Na de lunch was onze kamer klaar. Onze kamer is op de tweede etage. Hele ruime kamer met twee tweepersoons bedden en een bankje en een bureautje. Ook de badkamer is erg ruim met twee wastafels en een bad. Het is niet nieuw maar ziet er redelijk schoon uit. Ook hebben we een balkon en een ijsklontjes automaat beneden. En er is een ijsklontjeshouder op de kamer. Nadat we allemaal wat waren opgefrist weer naar beneden en een borrel genomen. Daarna zijn Marieke en ik het strand en de zee gaan verkennen. Het is een fantastische lokatie met rieten parasols en overal vrije ligbedjes. Een poederzacht wit strand en een schitterende blauwe zee met groene palmbomen die wuiven in de wind. Dat kunnen we wel uithouden. Mijn broer en schoonzus werden iets na 16:30 uur opgehaald, met tevens andere Hollandse gasten van de cruise om naar het vliegveld van Aruba te worden gebracht voor de thuisvlucht. We hebben ze uitgezwaaid en daarna zijn we gelijk op de kamer om gaan kleden en om 17 uur lagen we op onze strandbedjes heerlijk te lezen. We waren op het strand tot 18:30 uur toen was de zon weg en werd de wind ietsjes fris, dus naar binnen. Na opfrissen een borrel gaan drinken op een romantisch terras langs het strand waar een muzikant live op z’n gitaar zat te spelen en te zingen. Best wel gezellig. Daarna een stukje gewandeld richting het zuster hotel maar waar wij liepen kon je er niet komen dus zijn we maar weer omgedraaid en hebben wat vragen bij de receptie gesteld. Daarna zijn we gaan eten in het buffet restaurant. We hebben heerlijk gegeten. Alleen de cappuccino na kan niet tippen aan die van de cruise. We zijn echt verwend. Na het eten ben ik eens gaan informeren naar het gebruik van wifi e/o internet. Nou, dat gaan we dus ook niet doen. Het is een constructie die absoluut niet klantvriendelijk is. Je kunt nl. voor $15 een dag internetten. Maar dan voor 1 apparaat. Als je dus zoals wij een netbookje hebt voor dit verslag en je wilt allebei met je iPad internetten dan moet je $ 45 betalen en dan kun je 1 dag internetten. De volgende dag betaal je weer $ 45. Dat gaan we dus echt niet doen. We wachten nu tot we thuis zijn en dan komt alles maar in 1 keer. Zowel bij jullie als bij ons. Jammer !! Toen zijn we nog even naar wat winkeltjes gelopen die hier niet zo ver vandaan zijn. Maar dat was niet echt interessant. Heel weinig en wat er is is schreeuwend duur. Dat hadden we wel verwacht op Aruba. Maar we zijn weer even weg geweest he. We vinden wel dat het stilletjes is zo zonder onze schoonzus en broer. Was erg gezellig met z’n vieren. Als het goed is zitten zij nu al twee uren in de lucht met het vliegtuig. Wij gaan dadelijk nog even naar buiten om wat te drinken of zo en dan weer naar bed en morgen maken we er een relaxdag van op het strand.