Vervolg van dag 19 t/m 23 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Vervolg van dag 19 t/m 23 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Vervolg van dag 19 t/m 23

Door: Male

Blijf op de hoogte en volg Leen

31 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op dag 19 hebben we toch 's middags bij ons hotel enkele walvissen gespot. Ze waren wel aardig ver weg, maar toch hebben we ze gezien.
Volgens onze reisleidster moesten we vandaag zelf telefonisch boeken voor Robben eiland (daar heeft Nelson Mandela gevangen gezeten), dat was echter al volgeboekt tot 5 november a.s. Das dus pech.
Dag 20 zijn we vertrokken naar Oudtshoorn naar de struisvogelfarm. Dat was best interessant en erg leuk. Daarna geluncht bij Kobus se Gat waar we zelfgemaakte brooikies kregen met Bobotie van struisvogelgehakt.
Na de lunch met busjes de bergen in gereden en stukken gewandeld. Vooral de bergen die de scheidslijn zijn tussen de grote en de kleine Karoo. Das erg mooi om te zien. Want de kleine Karoo ligt langs de kust en is erg groen en de grote Karoo ligt dus achter de bergen en is erg droog, semi woestijn.
Dag 21 is weer een lange reisdag van Oudtshoor naar Kaapstad. 15:30 waren we in Kaapstad waar we in principe naar de Tafelberg zouden gaan als het weer het toeliet. En wat denk je ....., er stond veel wind en de berg was gehuld in een wolkendeken. Was prachtig om te zien, maar de kabelbaan werkte dus niet en konden we niet naar boven.
Dus zijn we als alternatief een wat lagere heuvel op gegaan, Signal Hill, daar hadden we ook een prachtig uitzicht op Kaapstad en haven. Op de terugweg zag de chauffeur plots een slang de weg oversteken. Dit was een Pofadder, schijnbaar heel erg giftig. Staat op de foto.
's Avonds hebben we gedineerd in het Ritzhotel opde 22e verdieping. Dat is een ronddraaiend restaurant. Prachtig, en heerlijk gegeten.
Dag 22 was een vrije dag. Wij zijn vroeg opgestaan om als één van de eersten bij de tafelberg te zijn. We waren dan ook om 7:45 bij de kabelbaan, het was prachtig weer, weinig wind en helder. Dus de berg was "open". We hadden de eerste gondel naar boven, die gondel draait rond tijdens de tocht naar boven.
Dit was een indrukwekkend gebeuren, heel die tafelberg. We hebben daar op de "tafel" rondgewandeld en veel vergezichten gezien. Ik denk dat ik wel tientallen foto's van hetzelfde heb, het is en blijft steeds zo geweldig mooi !!!!
Na de berg hebben we een taxi genomen naar de Greenmarket, een kleurrijke, gezellige toeristenmarkt. Erg leuk. Nog wat gekocht uiteraard. Daarna hebben we de middag doorgebracht in de Hop-on Hop-off bus die rijdt heel Kaapstad door langs alle bezienswaardigheden en dan wordt ook alles verteld waar je langs gaat. Je kunt dan ook op allerlei haltes uit- en weer instappen, wat je wilt. Als afsluiter zijn we naar het Waterfront geweest. Gezellig, terrasjes, haven en winkeltjes, je begrijpt, heel erg leuk. Het was dan ook een prachtige lange dag met schitterend weer.
Dag 23 zijn we op tijd vertrokken naar Hout Bay waar we een boottocht hebben gemaakt naar de zeeleeuwen op rotsen in het water.
Daarna zijn we naar een wijnboerderij gegaan waar we koffie met gebak hebben genuttigd. Was heel erg mooi daar.
Aansluitend zijn we doorgereden naar het zuidelijkste puntje van Zuid Afrika, Cape Point en Kaap de Goede Hoop.
Daar hebben we eerst een kabeltreintje naar boven genomen naar Cape Point bij de vuurtoren, prachtig !!!! en hebben daarna dat te voet weer afgedaald naar ons vertrekpunt waarna we een voetpad hebben gevolgd van Cape point naar Kaap de goede Hoop. Dit was een prachtige wandeling met mooie vergezichten en schitterend weer.
Als laatste tot nu toe zijn we naar de pinguins gegaan in Simonstown. En nu zitten we weer gauw te Internetten.
Morgen krijgen we een speciale wijnroute toer met wijnproeverijen en vandaar worden we op het vliegveld van Kaapstad afgezet en komen we weer naar het koude Nederland.
Groetjes, Marieke en Leen.

• 02 November 2007 - 21:54

Willy:

Het zit er al weer bijna op. maar wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. poe, poe.
    Een heel goede reis terug, en tot volgende week. Groetjes, Willy en Theo.

• 31 Oktober 2007 - 15:29

Ko Den Butter:

Zo te lezen hebben jullie een prachtige reis gehad.

Ik hoop dat de terugreis ook goed zal verlopen en dan zijn reuze benieud naar je film of foto,s.
    Bij HDI gaat het uistekend, allen R. Timmer heeft zijn baan opgezegd. (dat is geen grap)

Verder tot ziens in Nederland.

groeten ko

• 31 Oktober 2007 - 15:41

Bianca:

Ja, wanneer jullie terugkomen is het zo'n 14 graden. Dat is ongeveer 10 graadjes kouder dan jullie nu hebben (als het goed is).
    Geniet nog van de laatste avond en dag en een hele fijne vlucht!!
    Groetjes Bianca

• 31 Oktober 2007 - 16:52

Martien En Arna:

Helaas aan alles komt een eind.
    Waarschijnlijk mag jullie vakantie nog wat langer duren, er is nog zoveel te zien en te beleven.
    Na alle reis verslagen gelezen te hebben, hebben jullie zekers te weten een onvergetelijke vakantie genoten.
    Het is jullie van harte gegund.
    Afzien hoor een wijnproeverij, lijkt me niets.
    Ik zou zeggen geniet nog van de laatste dag en kom hopelijk weer veilig terug in het kille Nederland.

Groeten, "De Ringels"

• 31 Oktober 2007 - 17:33

Ati:

Mooi om te lezen wat jullie zo al meemaken,heel interessant hopen dat we de film ook te zien krijgen.
    We wensen jullie nog een fijne laatste dag en een goede vlucht.
    Groetjes Piet en Ati

• 01 November 2007 - 11:01

Janny Haarsma:

Hoi,
    Ik wil jullie heel erg bedanken voor de prachtige verhalen, die jullie op internet gezet hebben. Zo te lezen is het ook een heel mooie reis geweest En dankzij jullie heb ik Els, Toine, Truus en Hans ook al goed kunnen volgen.Ik ben ook benieuwd naar hun verhalen. Ik hoop dat jullie met prachtige fotos thuis komen en er nog lang plezier van mogen hebben.
    groetjes, Janny Haar5sma

• 01 November 2007 - 12:08

Piet En Ria:

Nu je wij geproeft heeft drink je misschien meer wijn! we zij erg benieuwd naar de foto's en flim.
    Groetjes Piet en Ria