Do 20-11-2014 dag 12 St. Thomas, Maagden Eilanden - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Do 20-11-2014 dag 12 St. Thomas, Maagden Eilanden - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Do 20-11-2014 dag 12 St. Thomas, Maagden Eilanden

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

20 November 2014 | Jamaica, Montego Bay

We waren om 6:30 uur wakker, nou ja wakker …… Marieke was wakker en ging naar het balkon. Het bleek dat we al bijna op onze bestemming waren. Dus ben ik er ook maar uitgegaan om te filmen. Was weer een mooie aankomst, alleen jammer dat het nog niet helder was, het was wat heiig. Maar wat een groen eiland is dat St. Thomas, prachtig. Na het weer uitgebreide ontbijt hebben we het schip verlaten naar de cruise terminal aan de kust. Veel winkeltjes, dus even snel rond gekeken en daarna richting de buitenkant want daar staan steeds auto’s en een soort open vans met banken, waarschijnlijk voor rondritten. We hebben hier geen excursie geboekt en zien wel wat er op ons pad komt. En wat kwam er op ons pad? Een grote vrouwelijke zwarte piet. Hartstikke gezellig. Ze vroeg of we interesse hadden in een twee uur durende rondrit met uitzichten etc. Nou, dat is wat we zochten, dus ja, doet u maar. We waren de helft minder geld kwijt dan gisteren voor ook een rondrit en dit was nog leuker en gezelliger. Ik mocht voorin zitten, midden in. Dat had 1 nadeel, ik zat niet buiten, zoals de overige passagiers die achterin zaten want daar was het open aan de zijkanten. Het had echter ook 1 voordeel, ik kon lekker door de voorruit filmen, dat is meestel beter. Onder weg hebben we verschillende stops gehad, b.v. bij Magen Bay, en uitzicht op de haven waar ons schip aangemeerd lag en nog meer. Het was een mooie tocht. Alleen toen we net het Highest Point, met uitzicht over de eilanden en Magen Bay verlieten begon het te regenen. Niet zo erg want we stapten net in de auto, maar de volgende stop, ook een schitterend uitzicht, was daardoor iets minder mooi dan gebruikelijk. Hoewel de regen bijna weer was gestopt was het uitzicht ook hier weer wat nevelig. Onze chauffeur c.q. reisgids was een spontane, stevige en gezellige maar ook lieve donkere vrouw, her name was Elsie. Aan het einde van de rit konden we weer in het stadje blijven shoppen dan konden we na twee uren weer me Elsie mee terug rijden naar het schip. We hebben het even overwogen maar vermoedden, en dat bleek achteraf juist, dat het weer veel winkels zouden zijn met diamanten, goud, zilver en horloges. We zien bijna niet anders deze reis. Dus besloten we mee terug te rijden en daar nog wat te shoppen of er wat leuks valt te scoren. Niet veel dus. We waren net op tijd weer terug aan boord om nog wat te lunchen. Daarna hebben we heerlijk in de schaduw en de wind op balkon doorgebracht tot 16 uur toen zijn we happy hour gaan gebruiken d.m.v. een heerlijke cocktail, weer maar de alligator genomen. Aangezien het in de bar nogal koud is door de ac hebben we de cocktail meegenomen naar ons balkon, daar is het tenslotte heerlijk. Maar ook omdat zo rond 16:40 uur het schip weer vertrekt en dan kunnen we weer mooi filmen en foto’s maken hier vandaan. We zouden eerst om 17:15 uur gaan eten, vroeg voor ons doen, en dan om 19:30 de captain’s cocktail bij gaan wonen maar hebben het toch maar omgegooid. We gaan eerst naar de cocktail en daarna pas eten en dan maar hopen dat we voor 22 uur klaar zijn want er komt een show in het theater die ik wil zien. Zo, we hebben van de captain’s cocktail genoten. Ik wilde drambuie maar die was net op in die bar waar het was dus heb ik maar een grand marnier genomen, ook lekker, en Marieke een baileys. En nog maar een tweede, die hebben we echter meegenomen naar het diner. Bij het diner zaten we aan tafel met slechts 1 echtpaar uit Ontario, Canada. Was weer een heel levendig gesprek en heel gezellig. Echter tegen 21:45 uur moesten we toch afscheid nemen want we wilden de show van de Recycled Percussion niet missen, die begon om 22 uur en we willen altijd graag een plaatsje langs het gangpad zodat we gemakkelijk weg kunnen als we dat willen. Het was toch iets anders dan ik had gedacht maar het was een geweldige show !!! Blues en show en toch de nadruk op drums e.d. het was indrukwekkend. Het is nu bijna 23:30 uur en we zijn net in de hut. Morgen hebben we weer een rustige zeedag. We ontdekken bijna elke dag weer wat nieuws zo hebben we vandaag ontdekt dat er in onze hut elke dag 1 of zelfs 2 keer per dag de ijsklontjes emmer vers wordt gevuld met ijsklontjes. En wij maar elke dag tobben om te veel ijs in ons drinken op de kamer er uit te vissen. Nu we dit weten vragen we geen ijs en doen we er zelf in wat we willen. Een stuk gemakkelijker.