Do 21-11-2013 dag 06 Zeedag richting Panama/Colon - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Do 21-11-2013 dag 06 Zeedag richting Panama/Colon - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Do 21-11-2013 dag 06 Zeedag richting Panama/Colon

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

21 November 2013 | Curaçao, Curaçao

We waren toch wel redelijk vroeg wakker. Rustig ontbeten met z’n tweeen. Er kwamen twee mensen naast ons zitten en we raakten daar mee in gesprek. Was een moeder uit Mexico met haar dochter die in New York woont. Was erg gezellig ondanks dat de moeder geen Engels sprak. Zodoende duurde het ontbijt wel lang maar we moesten toch nergens heen. Na het ontbijt hebben we het bovenste dek opgezocht en een plaatsje weten te vinden waar nog wat schaduw was. Het is nl. weer een zeer warme dag en in de zon kunnen wij het zelfs niet uithouden. Dat komt ook omdat er weinig wind is. Overdag op z’n tijd wat gedronken en gegeten en ’s middags nog een lekkere cappuccino. Toe op ons plekje de zon kwam hebben we een andere plek gezocht bij het zwembad omdat daar de enige plek was waar je met je hoofd nog in de schaduw kon zitten. Maar zo maakten we wel mee wat er allemaal gedaan wordt door het animatie team daar bij het zwembad. Eerst speelde er een bandje op het dek boven het zwembad. Mooie ritmische caribische muziek met veel saxofoon, dat vind ik persoonlijk wel erg mooi. Daarna in het Spaans veel gewauwel en geschreeuw en gejoel van publiek. Wij verstonden er natuurlijk geen snars van. Maar toch wel lekker gelezen en relaxed. Aan het eind van de middag naar de pianobar daar zaten broer en schoonzus al, wat we al vermoedden want hun plekje op het dek was al leeg toen we ze opzochten. Na de koffie en cocktail naar de cabine voor douchen en dan weer naar het diner. Was als vanouds weer gezellig en we hebben weer heerlijk gegeten. Dan weer naar de bar voor het gebruikelijke ritueel. Deze dag had wel een beetje een speciaal tintje want het was vandaag onze 38 jarige trouw jubileum. Dat hebben we uiteraard gevierd met …… cocktails.

• 30 November 2013 - 21:22

Jos:

Jullie hebben je niet verveeld op zee. Er is altijd wel iets te beleven op zo'n schip.

• 01 December 2013 - 01:22

Mons:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwe dag.x Mona