Wo 20-11-2013 dag 05 Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Wo 20-11-2013 dag 05 Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Wo 20-11-2013 dag 05 Curacao

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

20 November 2013 | Curaçao, Willemstad

De boot zou vandaag 8 uur aanmeren in Willemstad. Wij wilden de aankomst live meemaken dus we hadden de wekker op 7 uur gezet. Marieke dus om 7 uur uit bed en douchen. Toen maakte ze mij wakker en ik keek naar buiten en wat denk je, we waren al bijna aangemeerd. Dus niks aankomst Curacao live meemaken. Toch maar even naar het bovendek gegaan en om 8:30 uur zijn we gaan ontbijten. Zo tegen tienen gingen we van boord en kwamen we al mensen tegen die trips aanboden. Eentje sprong er uit want leek een gezellige Antilliaan. Omdat wij geen Spaans verstaan vond hij dat we iets meer moesten betalen dan gebruikelijk omdat hij dan geen Spaanse gasten mee kon nemen in zijn busje. Na wat onderhandelen spraken we een middenweg af. Allemaal blij. Nu kregen we een gelijke tocht zoals de oorspronkelijke, volgeboekte, excursie van boord maar dan met privé chauffeur en gids. Moet wel zeggen dat zijn taxi busje een oude brik was met slecht werkende airco. Maar het was wel leuk. We zijn door Otrabanda gereden en langs mooie lokaties met de dure hotels en huizen maar ook de wat armere wijken. Toen gestopt bij een schitterend strandje. Diepblauwe zee, groene palmbomen en een wit strand, heerlijk, vooral met die wind er bij. Toen weer wat rondgereden door en langs allerlei huizen, straatjes en dure gebouwen en later kwamen we bij de likeur fabriek, Blue Curacao. Daar werden we door de gids rondgeleid en mochten we proeven. Dat hebben we dan ook uiteraard gedaan. Daarna weer wat getoerd en terug richting schip waar we op verzoek werden afgezet bij de pontonbrug. Langs wat kraampjes met lokaal handwerk gelopen en over de pontonbrug naar Punda. Daar eerst maar een terrasje langs het water gepakt. Heerlijk, zo langs het water met zicht op het schip en de prachtige gekleurde huizen. Daarna zijn we via een winkelstraat naar de drijvende markt gegaan. Leuk om te zien maar het merendeel bestaat uit groente- en fruit kramen. Dus maar weer de winkelstraatjes opgezocht en lekker rond geslenterd. Toen weer terug naar de boot waar we rond 14:30 uur weer aan boord waren. Eerst wat gaan eten en drinken en daarna een cocktail genuttigd. Toen was het tijd voor een echte opfrisbeurt want het is vandaag weer bloedje heet. Nog even wat gelezen en het was weer etenstijd. Goed gegeten weer, goed vlees en het was weer erg gezellig. Na het eten naar de bar voor koffie en de rest. En nu is het al weer 24 uur geweest en is het eigenlijk al weer donderdag. Vannacht gaat de klok een uurtje achteruit voor Panama en Colombia. Morgen hebben we een zeedag, dus niet vroeg op en niets gepland. Wordt een relaxdag.

• 30 November 2013 - 20:02

Jos:

Dat was dan zonde, dat je de aankomst heb gemist.
    Lekker Blauw Curacao, lekker met seven-up, waren er ook nog andere likeuren die ze daar maakten?
    Heb je de pontonbrug nog zien draaien?
    Volgens mij hebben ze lekker gesmaakt de cocktailtjes.........
    Jullie hebben genoten, maar ik zit hier ook te genieten van de verhalen.
    Ga weer even verder.