Zo 07-07-2013 dag 04 Rauma – Tampere - Reisverslag uit Tampere, Finland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zo 07-07-2013 dag 04 Rauma – Tampere - Reisverslag uit Tampere, Finland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zo 07-07-2013 dag 04 Rauma – Tampere

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

07 Juli 2013 | Finland, Tampere

Vanmorgen na het ontbijt om 9:10 uur vertrokken van een mooi stukje Finland. Het is een schitterende dag, strakblauwe lucht en de temperatuur is uitstekend. We rijden door een groen landschap met heuvels en hellingen en allerlei groen schakeringen. Er zijn overal naaldbomen, veel en nog eens veel. Het leuke vind ik dat er zo tussendoor overal losse houten huizen staan. Mooi onderhouden, tenminste vanaf afstand, veelal roodbruin geverfd met witte of crème balken en randen. De reis gaat voorspoedig en voor 11:30 uur zijn we in Rauma. Deze plaats staat bekend om zijn authentieke oude centrum met houten huizen nog vanaf de oorsprong. Het staat dan ook op de Wereld erfgoed lijst. Als we er aankomen zijn alle winkels nog gesloten. Omdat het zondag is gaan er niet zo veel open en als ze open gaan is dat van 12 tot 15 uur. Maar we zijn het oude deel helemaal doorgelopen en hebben plaatjes van huizen gezien en hopelijk mooie foto´s gemaakt. Zo tegen 13:30 uur zijn we weer vertrokken nadat we op een terrasje heerlijk in de zon wat hebben gebruikt. We waren net buiten Rauma toen we een grote winkelreeks zagen langs de snelweg waar ook redelijk veel auto’s stonden. Dus toch maar de afslag gepakt en naar binnen gegaan. Er waren wel winkeltjes in het gigantische gebouw maar die waren ook allemaal gesloten. Maar er was wel een supergrote supermarkt dus daar toch maar eens doorheen gewandeld. Daarna weer verder vertrokken naar Tampere. Daar waren we tegen 16:30 uur. Na inchecken etc. alles naar de kamers gebracht. Het lijken prima kamers, ziet er goed uit met een koelkastje, helaas geen kluisje. We hebben allereerst allemaal (bijna dan) geinternet want we hebben wifi. Het eerste mailtje dat ik opende was van Bianca met 4 verse foto’s van Lizanne. Geweldig, lekker moppie. Daarna nog wat gekeuteld en uiteindelijk zijn we toch vertrokken met de auto op zoek naar een restaurantje ergens in de stad. We gaan NU weg en het is 18:17 uur. Via Tomtom wat locaties gezocht waar restaurants zijn. Ergens waren er drie of vier bij elkaar. Wij geparkeerd en de eerste de beste was een vrij duur en chique (leek het) restaurant, dus maar even gepast. Op naar de volgende, dat was op een binnenplaats waar wat lege kraamtafels stonden, weer verder, dat bleek een leeg oud houten hok te zijn. Toen maar eens geïnformeerd bij wat passanten. Die gaven als eerste de tip van ons eerste gevonden, dure, restaurant maar als tweede een locatie aan de haven, en dat was nou net wat ik graag wilde. Dus gelopen naar de haven, was niet zo ver van de auto vandaan. Leuke locatie, alleen we moesten opschieten want de keuken ging over 10 minuten dicht (19:30 UUR !!!!). Dus gauw maar wat gekozen, gelukkig van een Engelse menukaart. Ondanks dat dit ook een heel dure gelegenheid was moesten we bestellen aan de bar en gelijk betalen. Zelf bestek en water ergens uit bakken halen. De tafel was erg vies, niet afgedaan en de glazen en bestek waren ook niet om naar huis te schrijven (en toch doe ik het  ). Na ongeveer drie kwartier wachten, wat eigenlijk niet erg was, schitterend weer nog, lekker in de zon en aan het water, kwam daar eindelijk onze bestelling. Die was wel erg lekker, dat viel dan weer mee. Na het eten terug naar het hotel, Norlandia Care, waar we weer lekker hebben geborreld, maar nu tijdens internetten en puzzelen.

• 08 Juli 2013 - 21:14

Marjo:

Zo te lezen hebben jullie het weer goed naar je zin
    Heerlijk om een paar dagen in een keer te lezen' hoef ik niet zo lang op het vervolg te wachten
    Geniet en ik kijk uit naar het volgende verslag
    Groetjes marjo

• 11 Juli 2013 - 11:20

Willy:

Hoiii, het lijkt goed te gaan met jullie, hopelijk blijft het zo, hier nog steeds mooi weer, alleen gisteren een klein beetje regen, veel te weinig voor de droge grond.
    zondag zijn we in ieder gevalin Helsinki, wehoren nog van jullie, allemaal de groetjes en totover 3 dagen, doeiiiiiii