Vervolg dag 16 verder met 17, 18 en 19 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Vervolg dag 16 verder met 17, 18 en 19 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Vervolg dag 16 verder met 17, 18 en 19

Door: Male

Blijf op de hoogte en volg Leen

27 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Wilderness

Dag 16 zijn we dus naar de geiten / -schapenboerderijgeweest, het zijn nl. angora geiten en wolschapen.
Was erg leuk om te zien en te horen. Die boerderij was een schitterend gebouw wat gebruikt wordt voor accomodaties voor toeristen. Werkelijk super de luxe 1e klas.
We zijn met 4-wheeldrives naar de top van een berg gereden voor een volgende zonsondergang onder het genot van een wijntje of fris. Was weer grandioos. Ook de rit heen en terug was adembenemend.
Daarna hebben koedoe (kudu) gegeten. Was een voortreffelijk diner.
Dag 17 zijn we naar het Addo elephantpark gereden en hebben eerst een tocht van een uur met de bus gemaakt in het park, daarna de kamers betrokken, we hadden een zg. Forest Cabin. Toen van 15:00 tot 17:00 uur een gamedrive gedaan in een grote open jeep.
Vandaag hebben we de volgende diersoorten gezien: Stokstaartjes, wartogs, struisvogels, groepen olifanten, schildpadden, kudu's, elanden en we zagen een pas geboren jonge kudu, zo pas gebeurd dat bij de moeder de navelstreng / nageboorte nog achteraan het lijf hing. Die bleef haar jong maar likken en toen bleek dat één van de voorpootjes helemaal ontwricht was zodat het jong niet kon gaan staan. Dat was wel een domper op het eerste blije gevoel als je zo'n pasgeboren jong ziet.
's Avonds hebben we weer een braai gedaan bij het huisje van onze reisleidster.
Dag 18 zouden we vertrekken naar de kust bij Plettersbaai om whale watching te doen.
Echter tijdens de busrit kregen we telefoon dat de zee te ruw was en er geen boten uit konden varen. Daarom zijn we naar het Nationale Park Tsitsikamma gegaan. Dat ligt ook aan de kust en is onderdeel van de tuinroute. Overigens is de tuinroute geen route met tuinen, maar wordt zo genoemd omdat de vochtige lucht van zee niet over de bergen in het land kan en dus al het vocht boven die kuststrook blijft, daardoor is het een hele groene regio.
Maar goed, in het Tsitsikamma park hebben we gewandeld. Ook daar konden we niet doen wat we wilden. De route die we wilden was afgesloten i.v.m. een recente bosbrand en er was gevaar voor vallende rotsen.
Alle overige routes om te wandelen waren te lang voor een paar uur, er is er zelfs 1 van 5 dagen. Maar we hebben leuke dingen gezien zoals een grote zee-otter, prachtig in beeld, klipdassen (hele grappige beestjes) mooie sprinkhanen en een bosbok. En een mooie ruwe zee !!!
Daarna naar de Blaukansbrug gereden, daar is de hoogste bungyjumpplek ter wereld, 216m hoog. Eén van onze groepsleden heeft daar ook gesprongen. Was erg spannend, meer voor ons dan voor haar, zij vond het maar gewoon achteraf. Brrrrrrr.
Daarna diner in Krysna. Was verrukkelijk.
Aansluitend doorgereden naar het Beachhotel in Wilderness waar we rond 22:30 aankwamen.
Dag 19 (vandaag) zijn we om 7:15 uur vertrokken voor de echte whalewatching trip.
We waren bang dat het weer niet door zou gaan, want het woei vrij stevig en er was bij het hotel veel bewolking. Maar het ging toch door. Om 9 uur allemaal in de boot, helemaal ingepakt inclusief reddingsvest en cape. Maar de zon kwam door en het werd bloedheet, dus toch maar de cape uitgedaan. Helaas waren de walvissen wat verder de zee ingetrokken (ze waren 's morgens nog gespot)en de wind kwam plots opzetten. De gidsen vonden het niet verantwoord verder de Indische oceaan op te gaan, dus hebben we geen walvissen gezien !!!!!!! Wel honderden zeeleeuwen, dat was natuurlijk best wel leuk.
Daarna geluncht en gewinkeld in Knysna en nu zijn we weer in ons mooie hotel met lekker veel comfort.
Een paar rustige uurtjes.
Morgen naar Oudtshoorn, 1 nachtje en daarna naar Kaapstad voor drie nachtjes en dat is het dan weer. Maar daar komen we nog op terug.
Weer de groetjes van ons.

• 27 Oktober 2007 - 15:26

Willy En Theo:

Jeetje wat hebben jullie het druk, maar wel erg interessant, en mooi natuurlijk.
    Vooruit naar de volgende dagen,
    Groetjes, Willy en Theo

• 27 Oktober 2007 - 16:52

Ati:

Jullie hebben wel een drukke vakantie,maar zien ontzettend veel,en wij kunnen ook meegenieten op onze luie stoel.
    We wensen jullie nog veel plezier en tot de volgende keer.

Piet en Ati

• 28 Oktober 2007 - 07:34

Piet En Ria:

Het is niet normaal wat jullie allemaal zien en doen heel erg mooi. Weet je nog hoeveel foto's jullie gemaakt hebben, we zij er erg benieuwd naar. Nog veeel plezier.
    Groetjes Piet en Ria

• 28 Oktober 2007 - 12:43

Arna:

graag zou ik in een rugzakje mee willen om te kijken wat er allemaal te zien is en dat is heel wat zo te lezen!! fijne dagen nog en een behouden thuiskomst. Groetjes Martien en Arna.