10e dag, 18-10 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu 10e dag, 18-10 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

10e dag, 18-10

Door: Male

Blijf op de hoogte en volg Leen

18 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Eerst maar even en algemene mededeling.
Op jullie reakties kunnnen wij niet reageren vanwege tijdgebrek o.a. door de traagheid van Internet hier. Na onze vakantie zullen we dat alsnog doen als dat nodig is. Ook hebben we de groetjes gedaan aan mensen uit onze groep die janny Haarsma kent.
Ook vinden wij het heel leuk al jullie reakties te lezen, dus vooral doorgaan.
Gisteravond dus de night game drive gedaan. We hebben niet zoveel dieren gezien, maar het was wel een hele leuke ervaring. Zo in het donker in een open jeep met schijnwerper schijnen in bossen en velden en dan die ogen van de dieren te zien weerkaatsen, net felle lampjes. Groene ogen zijn van de katachtigen, wit van overig wild en rood van kleinere dieren. We hebben toch nijlpaarden, Impala's, Gnoe's en een mooie kameleon gespot. Vooral het rijden door het gras, riet en bossen zelfs zonder ook maar een karrespoor was een hele leuke ervaring.
Vanmorgen zijn we dan naar het oudste wildpark geweest in een open jeep. We vertrokken om 6 uur en waren ca. 7 uur in het park. het Hluhluwe park (spreek je uit als Sjoesjoewie park).
Weer ontzettend veel dieren gezien. Mooie plaatjes van zebra's, grote olifant en giraffen en niet te vergeten neushoorns en heel dichtbij, op zo'n 10 meter afstand.
Verder nog veel andere diersoorten.
Tot nu toe hebben we 4 van de 5 dieren gezien van dichtbij die tot de Bigfive behoren. Alleen het luipaard missen we nog. Maar wie weet.......
Dadelijk gaan we varen op de nabijgelegen rivier / meer en morgen hebben we een lange reisdag naar de Drakensbergen, dat wordt weer een paar dagen mooie natuur, bergen en ravijnen. De dagen daarna gaan we naar Lesotho waar we enkele nachten verblijven en dat heeft ook geen telefoonnetwerk.
Groetjes, Marieke en Leen

• 18 Oktober 2007 - 12:18

Jacky,Nol & Evanne:

Héé buurtjes... we volgen jullie op de voet (figuurlijk natuurlijk). Zoals we al hadden gezegd:
    Geweldige reis en dat is ook uit jullie verslagen te lezen... we kijken uit naar de foto's en film! Hé geniet en beleef… en schrijf… zullen wij lezen!

Groetjes en neem een borrel van ons!,

Arnold, Jacqueline & Evanne

• 18 Oktober 2007 - 13:34

Bianca En Vincent:

Nou, het kan niet op. Lijkt mij ook een hele leuke ervaring, zo 's nachts door het park rijden en oplichtende oogjes te zien. Ik zal voor jullie duimen dat jullie nog een (jacht)luipaard zullen zien.
    Ook wij zijn erg benieuwd naar de foto's en film! En neem van ons ook nog maar een borrel! :)
    Groetjes Vincent en Bianca

• 22 Oktober 2007 - 06:09

Vincent En Bianca:

Hebben jullie nog wat meegekregen van het WK rugby? Vast wel, nu Zuid-Afrika wereldkampioen is!
    Wanneer jullie door de wijnstreek gaan, hoop ik dat jullie langs Robertson (buiten de plaats Bonnieval in de Breede Rivier Vallei)komen. Daar ligt namelijk Landgoed 'Weltevrede', waar de Oupa se wyn vandaan komt! Kun je daar misschien nog een flesje kopen voor onderweg :)

Groetjes,
    Bianca & Vincent