Za 22-11-2014 dag 14 Half Moon Cay, Bahama’s - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Za 22-11-2014 dag 14 Half Moon Cay, Bahama’s - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Za 22-11-2014 dag 14 Half Moon Cay, Bahama’s

22 November 2014 | Bahama's, Nassau

Afgelopen nacht ging het schip flink tekeer. Ik lag dan niet te rollen in mijn bed maar voelde wel steeds dat ik van links naar rechts werd gedrukt. Om 7:45 uur kwamen we uit bed en er stond nog steeds een flinke wind en het was helemaal bewolkt en grijs. Ik zei nog tegen Marieke, volgens mij kan hij niet bij het eiland komen en vaart hij door naar Fort Lauderdale. Nog geen vijf minuten later kwam de kapitein via het omroep systeem met de mededeling dat vanwege de weersomstandigheden en veiligheidsredenen de tenders niet aan konden meren op Half Moon Cay en het vooruitzicht was dat de wind de hele dag niet zou minderen dus dat we langzaam door zouden varen richting onze eindbestemming. Jammer van de barbecue die we hadden willen doen en van het zwemmen in die mooie zee wat we hadden gepland. Aan de andere kant, we waren hier al geweest dus misten we verder niets. Er zijn ook mensen aan boord die alleen 1 week doen en die missen toch een hele mooie plek. Helaas kunnen we nu nog niet op het balkon zitten, ok, het kan wel, maar dan worden we zeiknat want het regent intussen flink. Ik denk dat we zo een stukje over het schip gaan lopen en verder een relax dag extra hebben. De kapitein vertelde gisteren nog dat bij wind, dat was gisteren ook al zo, er stabilisatoren worden ingeschakeld die 85% van de deining opvangen, is best veel. Maar nu zie ik het ook want er zijn nu golven van ik denk minstens twee meter of meer en we gaan wel heen en weer maar met deze zee had ik erger verwacht. Het is overigens niet koud, het is nu 25 graden. Vandaag hoorden we van de kapitein dat het windkracht 9 is. Het verbaast me dat we er zo redelijk weinig van merken. Je maakt wel eens een overstapje en voor ouderen is het lastig maar ik vind het alles meevallen. We hebben vanmorgen op het schip rondgelopen, vooral dek 3 waar de winkeltjes zijn. We hebben alles bestudeerd. Daarna wat gedronken op dek 11 in het Crows Nest en daarna zijn we gaan lunchen. Nu is het inmiddels 14:20 uur en het is al enkele uren droog maar nog steeds diezelfde wind en grauwe wolken. Maar we gaan nu lekker op ons balkon wat lezen. Tot een uur of 4 want dan gaan we gebruik maken van ons laatste happy hour aan boord van dit schip. Dat hebben we dus gedaan, wat geborreld en daarna zijn we de koffers gaan pakken want die moeten vanavond voor middernacht buiten de hut staan. We zijn vroeg gaan dineren vanavond, we waren al rond 19 uur in het restaurant. We zaten aan een tafel met een stel uit Vancouver, Canada. Toen ze onze namen hoorden zeiden ze gelijk, komen jullie uit Nederland?. Zij blijken beiden in Nederland geboren en zij is op haar zesde en hij op zijn zevende jaar naar Canada vertrokken met ouders mee. En ze hebben elkaar daar ontmoet, jaren later vanwege kerk gebeurtenissen. Het waren zeer vriendelijke, aardige mensen en ze spraken best goed Nederlands nog. Even later kwam er een stel uit Pitsburg, Amerika bij. Het was weer een fijne sfeer en erg gezellig. De Canadezen vonden het jammer dat ze ons nu pas ontmoetten, op de laatste dag van onze cruise. Na het eten onderweg nog wat gefilmd van het schip aan de binnenkant en daarna de laatste dingetjes ingepakt. De koffers staan nu buiten de hut en het is nog vroeg, want het blijkt dat vanavond de klok weer een uur terug gaat. Dus ipv dat het nu 22:45 uur is is het een uur vroeger. Morgen ontschepen tussen 9:45 en 10 uur en dan op weg naar de huur auto en richting Orlando. Maar dat komt nog ……