Ma 18-11-2013 dag 03 Start cruise - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Ma 18-11-2013 dag 03 Start cruise - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ma 18-11-2013 dag 03 Start cruise

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

18 November 2013 | Aruba, Oranjestad

Het ontbijt was erg karig maar wel voldoende. Heel weinig keuze. Na het ontbijt zijn we naar buiten gegaan en hebben zo’n anderhalf uur gewandeld langs het water. Eerst naar het strand, dat was een weg en een flink parkeerterrein oversteken en we waren er. Toen zagen we in de verte een cruiseschip liggen en dachten dat het misschien wel ons schip zou kunnen zijn. Dat bleek later ook zo te zijn. We zijn toen wat verder gaan wandelen richting bebouwing. We dachten dat daar wat winkeltjes waren. Daarin hadden we ons vergist maar niet ver daar vandaan waren toch wat winkeltjes en we waren gelijk toch bij de haven aangekomen. En inderdaad, we stonden vlak bij het schip waar we mee zouden gaan cruisen. Voordat we terug liepen naar het hotel eerst maar wat te drinken gekocht want het was warm … warm … warm. We zweetten ons rot. Onderweg zagen we erg veel salamanders en op de terugweg zagen we grote leguanen. Prachtige beesten, en veel !!! Terug bij ons hotel hebben we uitgecheckt. We moesten wel onverwacht een nieuw soort toeristenbelasting betalen. Was niet veel maar slordig dat ons dat niet was verteld want dat was al ruim een half jaar zo. In plaats van 14:15 uur zouden we om 13 uur worden opgehaald met een taxi naar het schip. Daar waren we wel blij mee want je kunt maar aan boord zijn, heb je alles tot je beschikking. Je begrijpt, we waren met de taxi snel bij het schip. Nog een leuke bijkomstigheid, toen we in de taxi stapten met nog een ander stel bleek dat stel van Flakkee te komen uit Ooltgensplaat. En laat die man nou mijn zus, haar ex en hun kinderen goed kennen. Wat is de wereld toch klein. We konden dus gewoon Flakkees praten met die mensen. Bij het schip aangekomen moesten we eerst onze papieren tonen en dan door een soort van loods met souvenirshops richting de ingang van het schip. Daar moesten we handbagage door een scanner doen en mochten we aan boord naar het 4e dek. Daar was de receptie. Maar eerst kregen we daar wat uitleg en formulieren om in te vullen van een Nederlands sprekende man. Alles ingevuld en met die formulieren naar de receptie om in te checken. Die moesten onze paspoorten hebben, dat is gebruikelijk omdat je verschillende landen aandoet en de douanes moeten inzicht in alle paspoorten hebben. En er werden kopieen gemaakt van onze reispapieren voor na de cruise. Toen dat eindelijk eenmaal was gebeurd kregen we onze sleutels, tevens betaalkaart aan boord. Op naar de cabine. Was wat we er van verwachten. Klein maar niet te en gewoon compleet en goed doordacht. Toen zijn we maar wat gaan eten op dek 11 waar het grootste buffet restaurant is. Veel keus en goed eten. Toen naar de bovenste dekken gegaan en de kade in de gaten gehouden of we onze familie aan zagen komen. En jawel, we zagen ze net aan boord komen maar ze hoorden ons gefluit niet. Het is ook zo’n, afstand van het bovenste dek naar beneden. Even later zijn we maar naar beneden gegaan om hen bij te staan met alle formaliteiten. Toen dat allemaal achter de rug was naar de cabines en daarna het schip verkennen en nog maar eens wat eten en drinken. Toen moesten we om 17 uur een informatiebijeenkomst bijwonen waar we alle informatie kregen over het schip en de excursies. Voor Venezuela, waar we morgen aanleggen, moesten we gelijk al een keuze maken omdat er veel passagiers waren die Venezuela wilden bezoeken en er was maar beperkt plaats meer. Dus onze keuze gelijk opgegeven. Daarna moesten we weer om 18:30 ergens anders zijn voor verplichte veiligheids instructies wat te doen in geval van calamiteiten. Met reddingsvest naar dek 5 en later naar dek 7 waar de reddingssloepen hangen. Toen was het etenstijd. Op naar het restaurant waar we ca. 19:30 uur elke avond worden verwacht, als we willen. We kunnen ook het buffet restaurant gebruiken maar we vinden allemaal dat het gewone restaurant leuker en aantrekkelijker is. Elke avond een drie gangen menu keuze. We hebben prima gegeten. Aan onze tafel zaten ook andere Nederlanders, o.a. ook het stel uit onze taxi, die van Flakkee dus. Het was erg gezellig onder elkaar. Tijdens het diner vertrok het schip om 20 uur richting Venezuela. Na het eten gezellig koffie en later cocktails gedronken. Om 22 uur naar het theater voor een voorstelling. Die viel wat tegen dus zijn we halverwege maar weer vertrokken. Op naar de bar. Toen broer en schoonzus naar de cabine waren hebben wij nog een borrel genomen en later zijn we naar het dek van het zwembad gegaan. Daar was een feest gaande. Veel zang, muziek en dans. Maar vooral voor de jonge lui maar wel aantrekkelijk en leuk om te zien. Toen toch maar eens naar bed gegaan want her was ondertussen al weer 1 uur geworden.

• 30 November 2013 - 19:42

Jos:

He he, eindelijk weer een verslag, heeft wel lang geduurd. Was ook benieuwd, hoe het met de arm van Marieke is gegaan. Dat zal wel goed zijn gegaan, want ik lees er niets over.
    Ook toevallig van die mensen uit Flakkee, dan is de wereld echt heel klein.
    Heb geloof ik het schip gezien, was het die blauwe? Zag op de webcam op curacao een blauw schip liggen. Ga snel die andere even lezen.

Groetjes Jos