Zo 16-11-2014 dag 09 Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zo 16-11-2014 dag 09 Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zo 16-11-2014 dag 09 Fort Lauderdale

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

16 November 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Om half zeven waren we al wakker. Marieke moest naar het toilet en zag dat we al de haven bij Fort Lauderdale in voeren. Lekker op balkon staan kijken en filmen en foto’s maken. Was een mooie entree daar. Langs veel laagbouw verscholen tussen groene palmbomen, wat wolken en blauwe lucht, gewoon een mooi plaatje. We zijn gaan ontbijten tot na 9 uur. Toen naar de hut en op balkon gezeten. Zo rond 9:45 uur zullen we worden omgeroepen om naar het theater te gaan. Daar worden de pasjes van iedereen gescand en als iedereen is gescand die de tweede week mee cruised, dan mogen we pas weer naar buiten en worden de pasjes weer gescand. Dit is dan i.p.v. allemaal van boord gaan, in de rij staan, wachten en wachten, door douane en weer in de rij om aan boord te gaan. Want dat moet eigenlijk in Amerika. Maar HAL heeft met de autoriteiten deze afspraak pas sinds kort kunnen maken zodat we niet van boord hoeven. Nu duurde het toch nog minstens een uur dat we moesten zitten wachten in het theater omdat er enkelen waren die schijnbaar schijt hadden aan regeltjes. Maar daarom moesten we allemaal langer wachten want we mochten niet uitgescand worden als niet iedere gast was ingescand. Maar er werd een video vertoond die gemaakt is tijdens deze cruise en we hadden leesvoer en onze iPadjes bij ons, dus we waren voorbereid. Dus pas na elven naar dek 12 om te relaxen in de zon en wind. 13 Uur geluncht en weer terug naar het zonnedek. Daar moesten we weer om 15:15 uur weg om weer de sloepenrol mee te doen in geval van nood. Vanmiddag ook geïnformeerd bij de Spa naar een massage. We hadden een aanbieding gekregen en daar ilden we wat meer over weten want we willen ons laten verwennen a.s. vrijdag op onze 39e trouwdag. Maar dat vrouwtje bij de Spa deed zo onvriendelijk, luisterde niet en was compleet bitserig. We hadden er gelijk genoeg van en besloten hier maar niets te reserveren. Later hebben we bij de excursie balie gevraagd naar massages op het strand op de Bahama’s maar dat moesten we via datzelfde Spa reserveren, dus zeiden we dat we dat niet wilden en waarom en dat we het wel ergens anders zouden doen op een ander moment. De (Nederlandse) man bij die balie vroeg naar een naam van dat vrouwtje van de Spa maar die wisten we niet en ook later wisten we niet meer precies welke het nou was geweest. Dus laten we dat maar zo. Daarna zijn we naar ons balkon gegaan want kort na de sloepenrol vertrokken we al richting Puerto Rico. Na het vertrek zijn we een cocktail in de bar gaan drinken en later hebben we een capuccino gehaald in de koffiebar en die meegenomen naar ons balkon. Toen was het weer tijd voor douchen en diner. Maar eerst nog even langs de likeur proeverij bij de winkeltjes. We hebben daar weer mooie dingen gezien zoals een ring en oorbellen voor Marieke. Maar het is allemaal echt spul dus is ook echt duur. Maar kijken en er over praten is ook wel leuk. Met het diner zaten we weer, op verzoek van ons, aan een wat kleinere tafel. Een ovale tafel voor zes personen. We zaten met een echtpaar uit Tempa USA en een moeder met dochter uit Miami. De man van het echtpaar kwam oorspronkelijk uit Puerto Rico en de moeder van de andere had daar ook connecties. Dus op een gegeven moment hoorden we een waterval aan Spaanse woorden voorbij komen tussen die twee. Maar dat was maar even gelukkig. Was verder een rustige tafel vanavond. Wel gezellig maar niet levendig, er vielen nog wel eens stiltes. Maar ook hier weer, naar mate de avond vorderde ging het allemaal wat soepeler. Tegen 21:45 uur stapten we allemaal op en zijn wij naar onze hut gegaan want de show van vanavond is een voorstelronde van entertainment en dat hebben we al meegemaakt vorige week. Morgen is een zeedag dus weer lekker relaxen en geen wekker zetten.

• 24 November 2014 - 11:01

Marjo:

Heerlijk al een paar verslagen gelezen, nu even naar de fysio , straks weer verdergenieten