Za 15-11-2014 dag 08 Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Za 15-11-2014 dag 08 Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Za 15-11-2014 dag 08 Key West

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

15 November 2014 | Verenigde Staten, Key West

Weer zo’n beetje rond dezelfde tijd op als de vorige dagen. Rond 8 uur legde de Eurodam aan aan de kade op Key West. Omdat we hier Amerika weer aandoen vanuit een ander land en nog niet op onze vertrek- en terugkeer haven zijn aanbeland moeten we door de douane. Omdat we gisteren bericht hadden ontvangen dat onze geboekte excursie op Puerto Rico niet door ging hebben we eerst bij de excursie desk een andere excursie daar geboekt en tevens een excursie op Grand Turk, daar hadden we nogal over getwijfeld om te doen of niet maar toch besloten het te doen, nl. een buggy rit over het eiland maar ook door duinen e.d., we zijn benieuwd. Na 8 uur worden alle dekken omgeroepen voor de paspoort controle en moeten per dek de Amerikanen naar een ruimte en de niet Amerikanen naar een andere ruimte met de hut key en paspoort. Toen dek 4 was omgeroepen zijn wij, van dek 6, vast naar de plek gegaan waar we moesten zijn. Toen ons deknummer dan ook werd omgeroepen stonden we vooraan de rij van dek 6, maar wel in een rij achter de voorgaande dekken. Maar het ging allemaal vrij snel. Bij de ingang van de ruimte werd onze hutkey gescand en binnen werd onze paspoort gecontroleerd via de foto en bij het verlaten van die ruimte werd in onze hutkey een gaatje gestanst. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. En ik denk dat we iets na tienen van boord gingen. Eerst was het dicht bewolkt en zo rond de 23 graden dus ik besloot maar een shirt met korte mouwen aan te doen, dit in tegensteling tot de afgelopen dagen waar ik elke dag een hempje droeg. Maar we waren koud van boord en de wolken waren als bij toverslag verdwenen en was er een strakblauwe lucht en was het heerlijk warm. We hebben heerlijk allerlei winkeltjes van binnen bekeken en wat gekocht voor mij, Lizanne en ….. niet voor Marieke, maar dat komt heus wel. We hebben heel Duval street weer afgelopen tot aan de Zuidkant en weer terug. Onderweg hebben we carpaccio gegeten bij hetzelfde restaurant waar we twee jaar geleden dat ook hadden gedaan. Dat hadden we misschien niet moeten doen. Het was wel lekker maar beduidend minder van kwaliteit dan toen en ook minder en duurder. Eigenlijk kwamen we weer tijd te kort want voor 16:30 moesten we weer terug zijn aan boord. Op het laatste moment nog een ijsje gekocht, zeg maar gerust IJS want het waren maar twee bolletjes maar die hadden een omvang van een zwangere tennisbal. Ik moest me dan ook in het zweet werken om niet alles te laten smelten voordat ik er van kon likken. We waren ruim voor tijd weer aan boord, ca. 16 uur. Toen hebben we gelijk een cocktail gescoord en meegenomen naar de hut en zijn lekker op ons balkon gaan zitten om ook hier al het menselijke verkeer te bekijken. Maar ook de mensen op de kade die kwamen kijken naar de Eurodam. Het was een gezellig gebeuren. Om 17 uur werden de trossen los gegooid en vertrokken we richting Fort Lauderdale. Een poosje na het vertrek nog wat zitten lezen en op een gegeven moment zijn we naar het diner gegaan. We zaten nu aan een tafel met twee andere stellen, beiden uit Amerika. Ook hier weer in het begin twijfel, va wordt dit wat of niet want de beide Amerikaanse stellen bespraken allerlei Amerikaanse problemen en zaken waar wij geen weet van hebben. Maar geleidelijk aan verschoof de materie zich naar andere gebieden, b.v. reizen en familie, toen konden wij wel lekker mee doen. 1 Stel verliet al snel na het toetje de tafel want zij zouden morgen definitief van boord gaan. Dus bleven we met het andere stel over en het werd steeds gezelliger. Hoewel we denk ik al voor 18:30 uur aan tafel zaten gingen we pas ruim na 21 uur weer weg. We hebben nog even naar Dancing with the stars gekeken in het theater maar dat kon ons niet boeien dus zijn we maar naar de hut gegaan waar ik nu aan het tikken ben. Morgen blijven we aan boord vooral omdat we toch na de cruise nog vijf dagen Florida hebben.