Do 13-11-2014 dag 06 George Town, Kaaiman Eilanden - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Do 13-11-2014 dag 06 George Town, Kaaiman Eilanden - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Do 13-11-2014 dag 06 George Town, Kaaiman Eilanden

Blijf op de hoogte en volg Leen

13 November 2014 | Cayman Eilanden, Georgetown

Weer rond 7:30 uur opgestaan, lekker ontbeten en ons klaar gemaakt voor de Kaaiman Eilanden, oftewel, George Town en omgeving. Om 9:40 uur gingen we voor anker, ook hier weer voor de kust en niet in de haven. Dus naar de wal met de tenders. Om 10:20 uur moesten we in het theater verzamelen en kregen we een groepsnummer van onze excursie. We hebben ons geluksnummer en dat bleek achteraf terecht . Na met de tender aangekomen te zijn in George Town moesten we een tijd wachten voordat we naar een busje werden geleid. Daar werd ons door de chauffeur verteld dat we een excursie hadden geboekt om dronken te worden. Wij wisten wat we hadden geboekt, dachten we. Een tocht met een bus door George Town, ook naar 7 Miles Beach en naar de Hell en nog wat bekende punten en onderweg zouden we een bierbrouwerij, rumbrouwerij en rumproeverij bezoeken. De excursue had de titel “Taste of the Caymans”, achteraf begrijpen we de echte betekenis van de titel . De chauffeur meldde ons dus dat we alleen de drank gedeelten zouden doen. En hij had gelijk. We reden eerst wel een stukje door George Town en vandaar naar een rumbrouwerij, maar halverwege draaiden we weer om omdat het te druk was dachten we begrepen te hebben. Dus eerst naar een bierbrouwerij buiten de stad. We kregen daar uitleg over het hele proces maar er was niets in bedrijf om te zien, wel jammer. Na de rondleiding mocht je bier proeven. Ik wilde wel eens donker bier proberen omdat de dame van de rondleiding had gezegd dat dat bier niet bitter zou zijn. Nou, ze had gelijk, het leek wel teer, gadver, wat was dat vies. Daarna maar gauw een beetje bier met mango smaak gevraagd, dat smaakte een stuk beter en was zelfs redelijk lekker, maar het is en blijft bier dus niets voor ons. Hierna gingen we naar een rumshop, Je mocht daar ook proeven. We hebben ananasrum en mangorum geproefd, de mango vonden we het lekkerst, die was goed te drinken. Na 15 minuten weer de bus in en naar de rum- en wodka brouwerij waar het eerder te druk was. We kregen daar een interessant verhaal over de werkwijze en gebruikte apparatuur. EN .. mochten ook weer proeven. Ik denk dat dit idd verschrikkelijk goede rum was want het was verschrikkelijk sterk, onze tongen stonden in brand, om van de rest nog maar te zwijgen. En toch was ook hier de fruit rum, de bananenrum, het lekkerst. Hierna was het weer terug naar de haven in George Town. Daar hebben we nog lekker rond gelopen. Geshopt etc. Het is weer een schitterende dag en overdreven warm. Ergens halverwege zagen we plots veel mensen met de telefoons in de hand zitten, dus wij vermoedden al dat daar wifi was, en ja hoor, gratis wifi. Wij gelijk onze telefoons aangezet en de mail stroomde binnen, ook wat fotootjes en een filmpje van Lizanne. Het filmpje downloaden ging niet lukken, daar was de verbinding te traag voor maar de fotootjes waren weer fantastisch om te zien, hebben we weer een extra goede dag . Daarna nog wat verder geshopt. Wat souvenir winkels en vooral veel sieraden en diamanten met hoge kortingen. Maar daar hebben wij geen verstand van en dus niet te veel tijd aan besteed. Zo tegen 15:30 uur hadden we het wel gezien en zijn weer terug gegaan met de tender naar de Eurodam. Eenmaal aan boord spullen gelost en wat gaan eten. Nu hebben we gekozen om een broodje klaar te laten maken, het was heerlijk, zullen we vaker doen voor lunch. Ondertussen was het weer tijd voor happy hour, dus twee dubbele borrels gehaald in de Ocean bar en meegenomen naar de kamer waar we lekker op balkon hebben zitten lezen en borrelen met uitzicht op George Town en het bootjes verkeer heen en weer. Heerlijk. Tegen 18:30 uur zijn we gaan eten. We zaten nu aan een tafel met twee Amerikaanse en 1 Canadees stel. En het was weer heel gezellig en goed eten. We hebben wel tot 21 uur aan tafel gezeten. Om 21:30 was er een pool party. Live muziek bij het zwembad. Daar zijn we naar toe gegaan en hebben daar denk ik 20 minuten staan hangen. Het was wel leuk maar niet spectaculair dus zijn we maar naar de kamer gegaan om wat te lezen want om 23 uur gaan we naar een show van het Filippijnse personeel. De Filippijnen vertegenwoordigen 30% van het personeel aan boord en geven via deze show kenmerken van hun land door aan de gasten. Was een erg leuke show met zang en dans en een leuke presentator. Nu is het 0:20 uur en zijn we net terug. We gaan zo slapen. Morgen hebben we een zeedag, dus weer heerlijk relaxen.