Wo 12-11-2014 dag 05 Montego Bay, Jamaica - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Wo 12-11-2014 dag 05 Montego Bay, Jamaica - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Wo 12-11-2014 dag 05 Montego Bay, Jamaica

Blijf op de hoogte en volg Leen

12 November 2014 | Jamaica, Montego Bay

Om 7:15 was ons schip bij Montego Bay en ging ook hier voor anker voor de kust. Dit schip is te groot voor de haven. Er ligt al wel een Celebrity cruiseschip en even later komt er een Carnival cruiseschip bij. Overigens hebben we nu wel zicht op Jamaica vanaf ons balkon, dat is best leuk. Wij moeten vandaag niets dus eerst weer lekker op ons gemak ontbeten. Daarna, na het insmeren voor de zon, naar de Queens lounge voor een afvaart bewijs voor de tender. Die hebben een kleur en een nummer en die worden omgeroepen als je naar de tender opstapplaats moet gaan. Maar wij kunnen gelijk doorlopen naar de tender. De tenders zijn enkele reddingssloepen van het schip. Erg leuk om mee te maken, zie je die ook eens van binnen en om een goede reden !! De tocht duurt ca. 10 minuutjes en dan is het wachten op een shuttle busje dat je naar de cruise terminal vervoert. Dat bleek achteraf misschien twee minuten rijden maar men mag daar niet lopen als persoon. Bij de terminal moest je dan in de drukte van passagiers van drie cruiseschepen een busje zien te bemachtigen dat je naar Montego Bay kan vervoeren. Eindelijk is dat gelukt en worden we onderweg van alles wijs gemaakt. We hadden gezegd naar Down Town te willen en in de bus zei de chauffeur dat dat niets was en dat hij daar niet kwam. We konden er uit bij een soort water pretpark, dat is niets voor ons. Dan de volgende stop, dat was volgens de driver de place to be, hier waren de shops en beaches etc. etc. Ik vertrouwde het niet maar Marieke was bang dat we anders te ver af zouden dwalen met ook geen resultaat, dus maar uitgestapt. Nou, we hebben die weg Afgelopen totdat we weer bij de zee kwamen en het enige dat we hadden gezien waren enkele lokale souvenirs winkeltjes, voor zover je het winkeltjes kon noemen. Nee, dat is niet waar, het waren echt lokale winkeltjes. Met 100 keer hetzelfde. Eenmaal bij de zee toch maar omgedraaid want we zagen in de verste verte geen shops of leuke dingen meer langs deze weg. En het was schitterend weer en bloedje heet. We wilden zelfs in de schaduw lopen als dat mogelijk was en dat doen we toch niet gauw. Op de terugweg wat meer winkeltjes en een soort van marktje bezocht. En het werd toch wel leuk. Maar dan vooral omdat de mensen, de Jamaicanen, echt heel vriendelijk zijn en ook bleven als je niets kocht. Ze bedankten je zelfs als je hun shopje had bezocht. Super lief eigenlijk. Wat wel opviel was dat de wat grotere en met airco winkeltjes gerund werden door Pakistanen. We hebben in een Pakistani winkel cola gekocht en hoewel er $ 1 op het prijskaartje stond moesten we $ 2 betalen. Het zal wel dachten wij,hij overtuigde ons van de juiste prijs. Totdat we later in andere winkeltjes toch overal $ 1 zagen staan. Maar ja, heeft hij mazzel, maar vanaf dat moment hebben we bij Pakistani niets meer gekocht. Eenmaal weer terug bij waar we ongeveer waren uitgestapt werd ons gevraagd of we een taxi wilden naar de haven. Dat wilden we niet want ons was verteld dat een taxi 5 maal duurder was dan zo’n busje. Totdat de taxi chauffeur ons voor dezelfde prijs naar de haven wilde brengen als van de busjes. Dat hebben we toen uiteraard gedaan. Je zit dan toch veel comfortabeler dan opgevouwen in zo’n busje. Bij de cruiseterminal zijn weer een tig souvenirshopjes. Toch allemaal even bekeken want we hebben tijd zat. Toen weer met een busje naar de aanlegplaats van de tenders. Nu behoren we tot de eersten die aan boord stappen en we kiezen nu een plaats helemaal voorin, achter een voorraampje. Het leuke is dat we gisteren lagen te zonnen bovenop de plek waar onder ons de kapitein het schip bestuurde en nu zaten we ONDER de bestuurder van de tender want die zat echt recht bovenons, we konden zo z’n voeten aanraken . Was een leuke tocht met veel deining en veel opspattend water tegen onze voorruit. Dat was weer genieten. Het duurde eigenlijk veel te kort. Na het boarden even naar de hut om spullen te lossen en toen wat gaan eten voor lunch. Daarna zijn we naar de hut gegaan en zijn gaan lezen op het balkon. Om 15:30 uur komt de laatste tender deze kant op en daarna is het vertrekken naar de Kaaiman Eilanden. Maar om 15:30 uur is Marieke naar de Spa gegaan. Er was daar een uitleg over van alles en nog wat. Ook over opmaken etc. en ze zouden ook wat make up opbrengen bij de dames, met uitleg. Dat gaf mij mooi de gelegenheid om wat te lezen en om het verslag weer in te tikken. Het is nu 16:30 uur en Marieke is nog steeds bij de Spa (denk ik) . Oh nee, nu ik dit zit te tikken komt ze net binnen. Ze vond het wel aardig maar toch niet wat ze had verwacht. We gaan zo vertrekken hoop ik, dat ga ik vastleggen en dan is het weer douchen en eten in het echte restaurant, heerlijk. We hebben weer een uitnodiging gekregen om om 19:30 uur met de kapitein een cocktail te nuttigen. We zullen zien of dat uitkomt. Maar eerst even een cocktail en borrel scoren in de Ocean bar. De bediende kent ons nog en op onze opmerking om de cocktail en borrel op ons balkon te nuttigen zegt hij, dan geef ik jullie ruim pinda’s mee voor op je balkon. En dat deed hij ook. Een vol glas geroosterde pinda’s kregen we mee en terwijl we zaten te wachten kregen we een schaaltje met wat lekkers, wat hapjes en een stukje kisch. Afijn, met de borrels naar de hut en op het balkon genoten van het vertrek van Jamaica. Nu van de borrels genieten en wat lezen. Straks toch naar de captains cocktail en daarna diner. Om 19:30 waren we bij de captains cocktail. De bemanning stond allemaal op een rij en iedereen de hand geschud en daarna kregen we een drankje aangeboden. Terwijl we daar zaten werden er hapjes rond gebracht. Het was perfect. Maar na twee keer een hapje zijn we maar gestopt, we moesten tenslotte nog eten. Iets na achten in het restaurant. We zaten nu aan een rechthoekige tafel met zes personen. Wij, een stel uit Montreal Canada en een stel uit New Castle Engeland. Was weer heel gezellig. De Canadese vrouw naast mij van, ik denk achter in de zeventig, had een PHD in de biomedische chemie. Ze had ook echt alles in de gaten en was beslist niet achterlijk. Na het eten langzaam aan naar het theater daar treedt een steelband op. Toen ze begonnen dachten we nog, nou, dat wordt zo maar vertrekken, maar naar gelang de show vorderde werd het steeds interessanter en op het laatst was het de beste steelband die we ooit hebben zien / horen spelen. Wat een geweldige show en optreden. Na afloop maar naar de hut gegaan en wat gelezen voor het slapen gaan. Morgen hebben we een excursie op de Kaaiman Eilanden.