Donderdag 15 november 2012, Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Donderdag 15 november 2012, Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 november 2012, Miami

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

15 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

Do 15-11-2012 dag 18
Zo, de laatste volle dag in Florida. Het weer ziet er goed uit ook nog na het ontbijt. Omstreeks 9:15 uur verlaten we het hotel om om 9:30 de bus te nemen richting South om uit te stappen bij 44th Street en bij hotel Fontain Blue. Daar kunnen we de hop-on hop-off bus pakken volgens de info van ons hotel. Dus na ruim een half uur stappen we uit na een seintje van de chauffeur. We zien nergens maar een bordje van de tourbus. Naar links gelopen, naar rechts gelopen. Niets te zien. Daar sta je dan. Misschien stopt hij wel bij de reguliere bushalte? We weten het niet. Dus maar naar dat hotel overgestoken en zoeken naar de ingang. Komen we bij een zakelijke ingang. Toch gevraagd. Ze weten het niet. Dit valt ons overigens heel vaak op. In de dienstverlening e.d. werken Spaans sprekende mensen of donkere mensen en die weten echt niet wat er gebeurt of wat er is naast de plek waar ze werken. Praktisch altijd. Dat was in Orlando ook al zo en hier ook. We hebben dat zo vaak meegemaakt. Maar ok, die Spaans sprekende dame belde wel naar iemand die het wel wist. We moesten tegenover de lobby van het hotel zijn, daar stopten de tourbussen. Wij eerst de lobby gezocht en na navraag toch gevonden. Dat lag nl. in een ander gebouw wat er naast lag. Wij dus naar de weg voor de lobby en overgestoken. Maar nog steeds nergens een bordje van een tourbus. Dan toch maar wachten bij een bushalte. Komt er na een kwartier zo’n tourbus aanrijden. Wij blij, toch goed denken we. Dus we steken maar op tijd onze hand duidelijk op om de bus maar niet te missen. Het lijkt of er wordt geaarzeld, maar toch eindelijk komt de bus naar de kant waar wij staan. Het blijkt een charterbus te zijn maar de chauffeur is zo vriendelijk ons te vertellen dat we aan de overkant van de weg moeten zijn, aan de kant van het hotel dus want daar komt over enkele minuten de echte tourbus. Wij gauw overgestoken maar we moeten toch nog 10 minuten wachten maar dan komt eindelijk de bus en kunnen we aan boord. Het is schitterend weer en we gaan dan ook gelijk bovenin zitten in de open lucht. Het is nl. een open dubbeldekker. We maken een prachtige rit langs de beach side richting het centraal station waar ook deze bussen hun centrale stop- overstapplaats hebben. Daar verlaten we de bus met de uitstekende gids en lopen naar Miami Marine, een hoefijzervormige haven waar je op een boot kunt stappen voor een rondvaart door de wateren bij Miami. Een combikaartje voor bus en boot hebben we al in de bus gekocht. Onze kaartjes getoond en we moeten nog ruim een half uur wachten voordat de boot vertrekt om 12 uur. Nu is dat punt daar een centrale plek voor toeristen en heet Market Place met allerlei kleine shopjes en eetgelegenheden. Dus we hebben ons wel weer vermaakt. Het is allemaal buiten en gezellig maar wel erg toeristisch. De boottocht was fantastisch. Nu zijn wij al gauw blij omdat we varen erg leuk vinden maar we zaten goed. Helemaal op het bovendek achterin. Op het hele dek stonden losse plastic stoeltjes in rijen maar helemaal achteraan was een bank over de gehele breedte met een kussen er op. Wij zaten op de beste plek aan de zijkant links achterin. Dus we konden zijdelings maar ook naar achteren filmen en foto’s maken. En de tocht langs de rich & famous, de huizen (paleisjes) van de filmsterren en andere beroemde wereldburgers, werd zo gevaren dat alle interessante objecten aan onze kant voorbij kwamen. Hadden wij eens een keer mazzel. En de skyline is fenomenaal. Dit was wat wij in het echt wilden zien. Zon, blauw water, gigantische skyline en dan allemaal in het echt. Dit was echt fantastisch. De boottocht duurde 1,5 uur dus we waren zo rond 13:30 uur weer terug bij Market Place. Op naar de bushalte daar om de bus richting Downtown te nemen. Dat is een andere route dan de beach tour. Die bus vertrok vrijwel gelijk toen we net ingestapt waren dus dat troffen we. Die rit hebben we helemaal uitgezeten en zijn nergens uitgestapt. Mooie tocht langs allerlei bekende(?) gebouwen met een fantastische, komische gids. Die man verdient een pluim. Zo optimistisch en vrolijk, liedjes zingen met eigen gemaakte tekst waar het uitkwam en betrekking had op waar we langs kwamen, erg goed. De gebouwen vonden we over het algemeen minder interessant maar toch mooi om te zien en de bijbehorende verhalen te horen. Zo ook o.a. een oorlogs monument van de 2e wereld oorlog. Dat zijn toch indrukwekkende dingen. Deze rit duurde ook weer 1,5 uur en we konden gelijk weer overstappen op de bus van de beachtour omdat we die nog af moesten maken want we wilden o zo graag naar South Beach, sobe in de volksmond, om de beelden van de tv te vergelijk. Skatende en joggende mensen op een soort boulevard pad. Nou, dat hebben we gezien. Niet zo druk als van de beelden maar toch. Ik denk dat het te maken had met het tijstip. WIj waren daar vanaf 16:30 en dan staat de zon al wat lager. He was vrij rustig daar. Overigens waren we eerst naar het strand gelopen. Wat een prachtig mooi strand is dat. Heel diep, mooi zacht zand, je kunt er bedjes etc. huren. Wij zouden het daar wel een tijdje volhouden. Nu is er echter geen tijd want we willen nog meer zien en doen. Dus daarna een stuk dat beroemde pad gelopen en idd af en toe wat joggers, fietsers en een enkele skateboarder of rolschaatser. Ook, uiteraard, het Art Deco district gezien en wat foto’s gemaakt. Is mooi om te zien. Niet dat het ons wat doet maar het is een heel bekend fenomeen hier. Toen werd het ondertussen al bijna donker en besloten we maar wat te gaan eten op Ocean Drive. Dat hebben we dan ook gedaan. Eerst maar genoten van een dubbele cocktail. Het was tenslotte happy hour en dan kreeg je een dubbele voor de prijs van 1. Nu was die van Marieke niet zo smakelijk als die van mij dus eerst die van Marieke samen koud gemaakt en daarna die van mij. Dat heeft wel geduurd tot na het eten zo groot waren ze. Het eten was overigens erg goed. Dit is 1 van de weinige keren dat ik mijn bord heb leeg gegeten. Het was toen al donker geworden en besloten we een openbaar vervoersbus terug te gaan zoeken. Op naar Collins Avenue, dat is ook de weg waar ons hotel aan ligt en die loopt van Miami Noord naar South Beach. Een heeeeeele lange weg. Maar gemakkelijk met een bus dus. Alleen goed opletten waar je er uit moet. Maar dat is weer gemakkelijk omdat de Amerikanen hun wegen nummeren. Want we hebben gegeten in de buurt van 6th Street en we moesten naar 163th Street, dat is de zijstraat waar ons hotel in de buurt ligt. Ik denk dat we zo’n 15 a 20 minuten hebben zitten wachten op onze bus maar dat was niet erg want het was zeer aangenaam buiten en we konden lekker mensen en auto’s kijken. In de bus was het een stuk minder aangenaam, zeg maar ronduit koud met die airco, bbbrrrrr. Maar konden we vast wennen aan Nederland . Terug in ons hotel het bekende verhaal. Verslag, koffers pakken en herverdelen, vooral nu we een derde koffer hebben, en de koffer in. Al met al was dit een hele fijne dag. Veel gezien en genoten.

• 16 November 2012 - 03:53

Jos:

Wens jullie een goede reis terug!!!

• 16 November 2012 - 09:23

Marjo:

goede vlucht terug en tot gauw... ben benieuwd naar de foto.s

• 16 November 2012 - 09:23

Marjo:

goede vlucht terug en tot gauw... ben benieuwd naar de foto.s

• 16 November 2012 - 11:38

Ati:

Zo luitjes dat was dus de laatste dag van een vakantie.met heel veel doen en zien.
    Ook wij hebben zo meegekeken.
    Zoals je het schrijft Leen zie je het helemaal voor je.
    Bedankt daarvoor .Verder wensen we jullie een goede reis naar huis.
    Tot ziens!!!!!!!

• 16 November 2012 - 11:38

Ati:

Ook wij hebben zo meegekeken.
    Zoals je het schrijft Leen zie je het helemaal voor je.
    Bedankt daarvoor .Verder wensen we jullie een goede reis naar huis.
    Tot ziens!!!!!!!

• 16 November 2012 - 19:56

Marian:

Was leuk om jullie verslag te lezen en wat dingen te herkennen waar wij ook geweest zijn.
    Een hele goede reis terug en een behouden thuiskomst.

• 17 November 2012 - 14:00

Piet En Ria:

Ik heb alles gelezen het waren wel lange verslagen maar dat doe je goed.Het is hier stervens koud.Een veilige vlucht naar holland.

• 17 November 2012 - 16:42

Willy En Theo:

Hoiii, begrijp dat jullie vandaag terugkomen voor wat het is, een fijne voorspoedige reis, ( jullie zullen misschien al thuis zijn, haha). en tot morgen misschien. Doeiiiii

• 18 November 2012 - 11:29

Yvonne:

Fijn dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben gehad en hebben jullie een goede reis gehad?
    Leuk dat ik bij jullie mee mocht kijken en tot gauw.