Maandag 12 november 2012, Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Maandag 12 november 2012, Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Maandag 12 november 2012, Key West

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

12 November 2012 | Verenigde Staten, Key West

Ma 12-11-2012 dag 15
Al vroeg vertrokken voor het ontbijt, dat missen we toch niet echt. Vandaag een lange tocht voor de boeg. En steeds vaker hoorde ik van Amerikanen of ik wel wist waar ik aan begon, zo’n lange tocht op 1 dag. Dus, toch wat later dan gepland, vertrokken we om 6:53 uur. Dat weet ik nog zo precies, zeven voor zeven. De 41 af richting Miami en dan daarvoor naar het zuiden afslaan en de 41 vervolgen. Op dat stuk naar het zuiden zijn we gestopt bij een cafetaria om wat te ontbijten. We waren daar om 9:10 uur. Ondanks de wegwerkzaamheden over hele lange stukken toch een voorspoedige trip. Wat me overigens opviel was dat de Amerikanen geen verkeerslichten gebruiken bij het wisselen van welke baan bij werkzaamheden mag gaan rijden maar, zoals in veel arme landen, iemand staat daar met een bordje stop of slow. Had ik hier niet verwacht. Maar goed, terug bij het ontbijt, daar kregen wij geen spijt van want we hebben een heerlijk broodje kaas met ham gegeten, opgewarmd en wel met ieder een flesje vruchtensap er bij. En dat kostte nog niet eens € 2,50 de man. En lekker dat het was !! Daarna weer doorgereden en we waren al snel bij Key Largo, het begin van de weg naar Key West over al de Key eilandjes verbonden door dammen en bruggen. Een prachtige rit. Dat is 1 van de redenen dat ik naar Key West wilde, ik wilde die weg graag afleggen en meemaken. Dat is een prachtige ervaring. Wel een hele lange weg maar genoeg te zien onderweg en mooie vergezichten over water, bruggen en eilandjes. We hebben dat stuk toch in 1 ruk gereden. We waren wel van plan ergens nog te stoppen maar dat kwam er gewoon niet van. Zodoende waren we om 12:30 uur al in ons hotel Double Tree Inn. Een prachtig hotel waar we een mooie kamer hebben. Tot nu toe het mooiste hotel / kamer en waarschijnlijk de mooiste van de hele reis. De kamer is mooi, ruim netjes en schoon. We voelen ons gelijk “thuis”. Om 13 uur vertrekt er een shuttle naar downtown Key West maar dat halen we niet. Eerst de spullen naar de kamer wat zaken uitzoeken om mee te nemen. Dus hebben we even wat rondgekeken, geinternet en de shuttle van 14 uur genomen. Nou, Key West is 100 maal leuker dan Naples. Druk, gezellig, levendig. Er is een lage winkelstraat, wel met veel dezelfde winkeltjes voor toeristen maar wel erg leuk. Ook heel veel kunst zaken. Daar verkopen en hebben ze toch mooie werken, ongelooflijk. Ik zou willen dat ik nog meer geld had en een veel groter huis om al die mooie dingen kwijt te kunnen. Maar toch maar niets gekocht. De prijzen liggen ietsjes boven ons budget. Veel leuke dingen gezien, ook gewone dingen. Praatjes gemaakt hier en daar, erg gezellig. Zo gezellig dat we weer net de zonsondergang op Key West misten. Toen we bij de kust aankwamen was net de zon achter wolken aan de horizon verdwenen, jammer. Ook het meest zuidelijke punt van de USA hebben we gemist voor het donker. Ik heb er wel een foto van kunnen maken op afstand maar we konden dat niet meer bereiken voordat het echt donker was en dat hebben we dan maar zo gelaten. Maarrrr….. we waren wel op het meest zuidelijke strand van de USA, dat dan weer wel . Oh ja, ’s middags hebben we de poging gewaagd om eens ergens anders carpaccio te eten tussendoor. Nou, dat was geen tegenvaller. Wel minder dan een derde van die van Brio maar ook overheerlijk, gelukkig. ’s Avonds gegeten in een leuke drukke tent waar live muziek was. Echt goed die jongens. De ene speelde gitaar en de andere bespeelde een soort van elektronisch drumstel wat hij vasthield als een gitaar. Erg leuk en goede muziek. Veel rock. Nu is het 21:30 uur en zijn we op de kamer en besef ik ineens dat we vergeten zijn naar de pier te gaan. Nou ja, zal wel. Je kunt toch niet alles zien en doen. We zijn best wel moe, vandaar dat we de pier vergeten zijn denk ik. Wat ik wel weet is dat wij iedereen aanraden 1 nacht Naples en minstens 3 nachten Key West en ook meer nachten in Clearwater te doen. Maar ja, dat is achteraf. Wij weten nu beter. Maar we hebben het goed naar onze zin en genieten van elk moment. Op naar Miami morgen.

• 13 November 2012 - 10:08

Ati:

Hoi broertje,als je alles van tevoren wist is het ook niet spannend meer.Doe je het de volgende keer maar anders,je geniet toch wel,en wij ook.Ben benieuwd naar je foto's en film.
    Maar dat komt weer wel,geniet maar van je laatste stukje vakantie.
    Doei!!!

• 13 November 2012 - 20:05

Jos:

Ik dach, dat jullie langer in Key West zouden zijn? Het zijn van die mooie eilanden.
    Blijven jullie dan langer in Miami? We genieten weer van wat jullie allemaal zien.
    Groetjes Adrie en Jos

• 13 November 2012 - 22:31

Marian:

Tot nu toe geniet ik van het reisverslag.
    Nog een goede reis verder en geniet nog van de komende dagen die jullie hebben.