Zondag 11 november 2012, Sanibel Island - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Zondag 11 november 2012, Sanibel Island - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Zondag 11 november 2012, Sanibel Island

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

11 November 2012 | Verenigde Staten, Naples

Zo 11-11-2012 dag 14
Vanmorgen na het ontbijt wisten we nog niet precies wat we nu wilden vandaag. Een rustige dag aan het strand of zwembad, ook niet verkeerd zo’n dag tussendoor, of toch wat gaan doen, bv. Hop-on hop-off bus, of nog eens een tocht in de Everglades op zoek naar zeekoeien of nog wat andere dingen. Nu is Naples een leuke plaats maar hoofdzakelijk Fifth Avenue en Thirth Street vanwege de mooie winkels en vele restaurants. En niet te vergeten de Pier natuurlijk maar dan wel in het hoogseizoen. Verder heeft Naples wel een zoo, een botanische tuin en enkele musea maar dat zijn geen dingen waar we zin in hebben in Florida. Dus Naples viel af, per saldo niet veel te doen. We vragen ons wel af wat zo’n hop-on hop-off laat zien dan. Het strand zou kunnen, dat is groot, breed en mooi zand. Maar ligbedjes zie je eigenlijk nergens. De meeste mensen liggen op een handdoekje of hebben van die kleine klapstoeltjes bij zich. Blijven er twee dingen over, of een dag bij het zwembad bij onze accommodatie of toch naar Sanibel Eiland. Dat laatste had ik eigenlijk thuis al gepland om te doen. Maar nu we de wegen en afstanden kennen in Florida had ik eigenlijk geen zin om die weg weer terug af te leggen voor een groot deel, die we de dag dat we hier naar toe kwamen hadden afgelegd. Zou voor ons gevoel weer een lange rit worden en morgen hebben we al zo’n hele lange tocht voor de boeg van 6 a 7 uren rijden. Maar aangezien de keuzes voor vandaag beperkt zijn en de rit naar Sanibel Eiland slechts 1 uur en 15 minuten lijkt te duren gaan we toch liever daarvoor. Dus voor 9 uur waren we via de Highway 41 al onderweg naar Sanibel Eiland. Toch weer een prachtige rit over een brede weg, wel met verkeerslichten maar we hadden er veel mee en de weg rijdt zo heerlijk, ook de auto natuurlijk. Veel palmbomen langs de weg en in de middenberm. Dus zo rond 10:15 uur waren we bij het visitors center op het eiland. Na de laatste kilometers weer over een schitterende weg en brug door en over het water te hebben gereden. Na info te hebben ingewonnen besloten we een fiets te huren bij een zaakje ergens op het eiland. Dat hebben we dus gedaan voor 4 uren. We hebben heerlijk gefietst. Ondanks de wolken die er af en toe waren was het toch rond de 30 graden. Wat wel toevallig was, elke keer als wij stopten bij een strand waren er grote wolken en even later op de fiets was het weer volop zon. Het leek wel expres. Het fietsen daar is leuk, er zijn overal fietspaden aangelegd, aan 1 kant van de weg. Alleen liggen de meesten inderdaad langs de wegen waar veel auto’s rijden. Wij hadden toch wel meer paden verwacht waar auto’s niet komen. Nou, dat komt dus bijna niet voor. Maar het fietst heerlijk en waar de wel aparte paden voorkomen rijd je door groene bossages, struiken en bomen en soort van Everglades in het klein. De stranden vielen ons een beetje tegen. Sanibel is nl. beroemd om zijn mooie witte stranden bedolven met schelpen, en dan alle schelpen die je maar kunt verzinnen. Nou, dat geloven we wel, ook dat er allerlei soorten zijn. Maar de stranden die wij hebben gezien waren echt niet spectaculair. Gewoon, wel wit zand met veel schelpen langs de vloedlijn en hele grote schelpen wat verder op het strand, maar niet om daar voor na toe te rijden. Maar misschien hebben wij de verkeerde stranden bezocht, kan natuurlijk ook. Maar 1 dag is te kort om het hele eiland te bekijken. Er is ook een groot deel natuurpark, daar zijn we niet geweest. Wij zijn zuidelijk gebleven. Maar al met al een fijne tocht met auto en fiets en we hebben echt wel genoten daar. Wat gegeten onderweg en een heerlijk milkshake op (moeten we eigenlijk vaker doen). Na de fietstocht zijn we toch maar terug gegaan om zodoende 15:30 uur weer bij het hotel te zijn om toch even bij het zwembad te liggen en wat te relaxen. Lezen, tikken etc. Straks gaan we op stap naar de drukke straten en zoeken weer eens wat te eten tussen het shoppen door. Nou er was nu wel wat te shoppen maar niet veel. Waarschijnlijk toch omdat het zondag is en geen hoogseizoen. We hebben heel Fifth Avenue heen en weer gelopen en besloten om deze keer eens geen vlees maar pizza te gaan eten bij een Italiaan. Daar stikt het hier overigens van en het lijkt wel in heel Florida. Daarna weer terug naar de kamer en de koffers weer gepakt voor de volgende overnachting morgen in Key West. Morgen vroeg op dus op tijd naar bed.

• 12 November 2012 - 17:30

Marjo:

ik denk dat ik ook maar pizza ga eten, ik krijg steeds meer honger van jullie avonturen en per slot ben ik ook net naar huis gefietst
    geniet nog maar lekker en heel veel groetjes van je collega's en mij natuurlijk

• 12 November 2012 - 18:18

Ati:

heb eerst eens bijgelezen,zag dat ik niet elke dag bericht kreeg maar dat er wel een bericht was.
    Liep dus een beetje achter met jullie reis.
    Je hebt dus weer van alles beleefd,en voorlopig pretparken genoeg gezien.
    Fijn dat het beter gaat met de schouder van Marieke,hoop ook met de benen en voeten.
    Geen last gehad van het fietsen?
    Wens jullie nog een fijne tijd en blijf jullie volgen.
    Gr.van ons.........