Maandag 29 oktober 2012, heenreis - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Maandag 29 oktober 2012, heenreis - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Maandag 29 oktober 2012, heenreis

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Ma 29-10-2012 dag 01
Allebei toch wat onrustig geslapen, vaak wakker en vroeg wakker, toch een beetje nerveus? Maar ietsjes later vertrokken dan gepland, niet veel hoor, slechts 5 minuten denk ik, maar het verkeer vanaf B&V tot aan de rotonde in Oegstgeest was een crime. De geplande trein dus gemist maar daarom niet getreurd, tijd zat dus een volgende gepakt. Die zou van perron 4a vertrekken, ja, zou, eindelijk stonden we daar met de koffers toen er werd omgeroepen dat “de trein van 8:52 uur” van perron 4a van perron 4b zou vertrekken. Dus heel de meute opschuiven en wij met de koffers daartussen. De trein vertrok op tijd maar onderweg werd er een stoptrein voor onze intercity gezet dus kwamen wij ook langzamer vooruit. Maar met een vertraging van slechts 5 tot 10 minuten waren we op Schiphol. Gelijk naar de incheck balie 17 gegaan. Daar hebben we meer dan een half uur in de rij gestaan. Daarna door de douane. Deze keer hebben we gekozen om zelf voor douane te spelen, want je kunt voor automatische controle kiezen via een apparaat. Dat gaat uitstekend. Toen zijn we wat gaan eten en hebben gecontroleerd of we internet konden gebruiken en dat ging prima. Daarna nog wat drinken en tijdschriften gekocht en toen was het al weer tijd om naar de gate te gaan want het boarden was al drie kwartier gaande. Alles ging voorspoedig en 12 uur vertrok het vliegtuig. De vlucht zou 8 uren en 40 minuten duren. Echter voor de Amerikaanse kust moesten we toch uitwijken voor uitlopers van de orkaan Sandy. Zodoende moesten we ca. een half uur bij de reistijd tellen. Desalniettemin waren we 16 uur locale tijd geland. Toen in de rij voor de douane, dat duurde ook ca. een half uur maar viel me alles mee. Niet zo streng, wel uitgebreid. Eenmaal buiten de bordjes gevolgd naar de autoverhuurder. Daar stonden we ook weer een half uur in de rij. Het leek er op dat het halve vliegtuig een auto bij dezelfde verhuurder had gereserveerd of daarvoor had gekozen. Toen we aan beurt waren werd er natuurlijk (we waren door velen gewaarschuwd) gewezen op het feit dat we beter een grotere auto konden nemen met meer ruimte etc. Voor slechts $ 100,00 meer. Ik moet zeggen dat ik niet echt goed heb geluisterd, zodra ik hoorde over “je kunt beter ……” zei ik al “Nee, het is goed wat we hebben”. Afijn we kwamen buiten en werden meegetroond naar het parkeerterrein waar de huurauto’s staan. Die knul zei, je mag die hebben, extra groot zonder extra kosten. Wij zo eens gekeken en het zag er perfect uit. Grote bak en een kofferbak waar je in kon voetballen. In ieder geval konden daar onze twee grote koffers, rugzak, boardcase en extra tas etc. met gemak in en was er nog een zee van ruimte over. He hebben nu een Chrysler Impala met automaat, cruise control en van alles en nog wat. Het zoeft over de weg, heerlijk. Ook Tomtom met de Amerikaanse kaart is weer zeer waardevol. Van het vliegveld naar ons hotel was het toch ca. 65km volgens Tomtom en dan als je in 1 keer goed rijdt. Ik ging natuurlijk weer ergens een afslag niet af, maar dat maakt niet uit want dan kun je op Tomtom bouwen. Dus 19 uur waren we bij ons hotel. Onze kamer bestaat uit twee kamers, een zitgedeelte met bank, eettafel met twee stoelen, grootbeeld flatscreen en een volledige keuken met vaatwasser, koelkast, vriesvak, magnetron etc. Niet groot maar wel compleet. Verder een aparte slaapkamer met groot bed en aangrenzend wasruimte en daarnaast toilet en badkamer. Ziet er allemaal oudbollig uit, het meubilair, maar alles is schoon en netjes. Wij hadden van te voren al op de kaart gekeken waar ons hotel was gelegen en dachten ergens midden in de stad Orlando. Tot je het met eigen ogen ziet. Het is hier zo ruim en uitgestrekt. Wij zitten op een locatie met drie hotels en that’s it. Verder brede wegen, veel groen en water. Je waant je aan in de “polder”. We hadden niet meer zo’n zin vanavond weg te gaan om te eten dus hebben geïnformeerd naar de dichtstbijzijnde eetgelegenheid. Nou, dat was in het Hilton Garden Inn hotel naast de onze. Daar hebben we heerlijk een sandwich gegeten, allebei een andere met frieten er bij, zeker geen frietjes want het waren joekels van frieten. Het brood met vlees en saus/kaas was verrukkelijk en ruim voldoende voor ons. We hebben nu net onze koffers grotendeels uitgepakt en gaan zo maar naar bed. We voelen wel dat het nu voor ons drie uur in de nacht is hoewel het hier nu 22:03 uur is. Morgen op tijd weer op om tijdig onze bestelde en betaalde tickets op te halen voor Universal, Seaworld en Kennedy spacecenter.

• 30 Oktober 2012 - 09:25

Marjo:

goed uitrusten.....want dan heb je weer fut om alles te vertellen wat jullie gaan beleven

• 30 Oktober 2012 - 09:25

Bianca:

Haha, ja, als je de wekker niet op wintertijd zet wordt je inderdaad een uur te vroeg wakker ;-p.
    Ook al doet het hotel oudbollig aan, het klinkt wel goed! En altijd fijn een gratis upgrade van auto.
    Verder geen last toch van de uitlopers van Sandy?
    Nou, nogmaals, heeeeel veel plezier!!

Groetjes!
    Bianca

• 30 Oktober 2012 - 09:40

Vincent:

Het slapen op je kamertje is dan toch niet bevallen? Volgende keer dan maar op de kinderkamer in de wieg?

Heel veel plezier in Florida!

Groetjes,
    Vincent

• 30 Oktober 2012 - 11:08

Ati:

Leuk om zo snel wat te horen.
    Je hebt ruimte genoeg zo te horen.
    Hoop dat jullie nu goed hebben geslapen,en er tegenaan kunnen.
    Dan kunnen wij ook weer me genieten.

Héél veel plezier.

Groetjes Piet en Ati

• 30 Oktober 2012 - 11:08

Ati:

Leuk om zo snel wat te horen.
    Je hebt ruimte genoeg zo te horen.
    Hoop dat jullie nu goed hebben geslapen,en er tegenaan kunnen.
    Dan kunnen wij ook weer me genieten.

Héél veel plezier.

Groetjes Piet en Ati

• 30 Oktober 2012 - 11:10

Ati:

Mmmmmmmmmmm twee keer,niet de bedoeling.

• 30 Oktober 2012 - 12:37

Jos:

Hoi Leen en Marieke,
    Wij zijn er ook, en het is bij ons het zelfde als bij jullie, maar ook schoon.
    Wij zagen ook dat er zelfs een ijsblokjes machine in de vriezer staat, dus maar snel aangezet.
    Groot is het daar hè en wijds. Je krijg het hier niet benauwd van de mensenmassa.
    Veel plezier.
    Groetjes Jos

• 30 Oktober 2012 - 21:26

Yvonne:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen,rust lekker uit en veel plezier.

• 05 November 2012 - 16:45

Ko Den Butter:

Leen en Marieke,

Wij zijn net terug van een 18e daagse cruise via Portugal en Canarische eilanden en Marokko en
    Cadiz, toen ik jouw vakantieverslagen zag.

Ik hoop dat jullie mooi weer hebben en geen storm (waar haal jij al die vrije dagen vandaan)

Hoe lang blijven jullie weg want dat heb ik niet gelezen

Veel plezier en geniet ervan

groeten Alice en Ko