Wo 13-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Wo 13-06-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Wo 13-06-2012 Runaway Bay

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag het gebruikelijke ritueel met enkele uitzonderingen. Om 10 uur was onze hostess in het hotel en we weten welke excursie we willen gaan doen. We wilden er twee maar die twee waren ook gelijk na elkaar, de ene zaterdag en de andere zondag dus hebben we voor degene gekozen die ons het leukste leek, die van zondag. Dus dat aan de hostess vertelt en die zei, als we er 1 een andere dag doen wat dan? Welke dag dan? Die van zondag zou naar de dinsdag gaan. Had ook te maken met voetbal. Want de meeste Nederlanders momenteel in Jamaica willen wel het voetbal zien en dus is de belangstelling voor excursies op de voetbal dagen minimaal. Nou, dat kwam ons wel goed uit. Dan hebben we nu drie dagen strand, een excursie, twee dagen strand en een excursie en dan de laatste dag een stranddag. Dat hebben we altijd het liefst voordat we weer naar huis gaan. Dus zo is het geregeld. Ondanks dat de excursies peperduur zijn vinden we het toch leuk dat het zo gaat lopen, even wat afwisseling. En het is een mooi eiland en de dingen die we gaan doen hebben we toch erg veel zin in. Vooral ook omdat we allebei graag varen want zaterdag zit er een boottocht bij door bos en langs krokodillen en dinsdag gaan we naar de Blue Lagoon (van de film) en een tocht over de rivier de Rio Grande maken op vlotten. Die worden raften genoemd maar het schijnt een kalme tocht te zijn van ca. 10 km. En dan de rest natuurlijk nog. Maar daar komen we uiteraard op terug. Verder kwam vandaag in de loop van de middag een donkere lucht uit het binnenland richting zee en we hoorden het onweren in de verte. Iedereen werd door de lifeguards uit het water gefloten i.v.m. bliksemgevaar. Af en toe voelden we een paar druppeltjes regen en de wind werd een stuk minder. Het werd broeiierig. Voor de zekerheid maar naar het zwembad getogen. Bedjes zat en samen even het water in gegaan. Heerlijk water, warmer nog dan de zee. Marieke is een poos langer in het water gebleven en daarna op tijd naar de kamer voor borrel, opfrissen en om 19 uur gaan we naar het grill restaurant. Wordt vervolgd. Zo, we zitten nu weer in de lobby en hebben heerlijk gegeten. Allebei kip gordonbleu en lekkere toetjes. Nu hebben we ons drankje weer besteld. Marieke houdt het bij pinacolada en ik heb een heerlijke cocktail hier ontdekt, island paradise. Straks nog even wordfeuten want dat ben ik gisteravond vergeten door het uploaden van de foto’s. Dat gaat nl. niet zo soepel via deze wifi verbinding. En weer op naar morgen.

• 14 Juni 2012 - 06:47

Willy En Theo:

Gaat goed daar hè? ziet er geweldig uit. hier nu eindejk ook een zonnetje, dus gauw naar buiten. doeiiii. xxx

• 14 Juni 2012 - 07:43

Marjo:

kijk je uit bij de krokedillen, die zijn dol op hollands vlees,zeker van hollanders die elke dag lekkere hapjes eten en lekkere drankjes drinken

• 16 Juni 2012 - 13:53

Piet En Ria:

hoe vond je het bij de krokedillen?
    geniet van het zonnetje want als je thuis komt hebben jullie het koud.
    nog veel plezier