Do 07-07-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu Do 07-07-2012 Runaway Bay - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

Do 07-07-2012 Runaway Bay

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

09 Juni 2012 | Nederland, Badhoevedorp

Nou, gisteravond gegeten in het hotel. Was redelijk, wel goed, niks speciaals. Daarna gedoucht en een lekkere KRO detective gekeken en toen op de iPad een spelletje of nog wat gedaan. Je begrijpt, het is toch erg laat geworden voordat we naar bed gingen.
Vanmorgen toch op tijd er weer uit. Ontbijt was prima. Veel keuze en goed. We hebben de shuttle naar Schiphol om 7:15 uur genomen zodat we daar rond 7:30 in de rij konden gaan staan voor de bagage afgifte. Toen we eenmaal waren ingecheckt en door de douane was het bijna boardingtime. Het vliegtuig vertrok stipt op tijd. Om 9:30 uur gingen we taxien naar de startbaan. We hadden een entertainmentset gereserveerd en we hebben dan ook onderweg drie films zitten kijken. De tijd vloog voorbij. En na een vlucht van ca. 9,5 uur landden we op Punta Cana in de Dominicaanse Republiek. Daar moesten we van boord. Weer alles door de scan en enkele minuten later weer terug naar de zelfde gate voor boarden. Het was hier overigens 30 graden en dus behoorlijk warm. Toen nog eens 1,5 vliegen naar Montego Bay op Jamaica. Daar landden we om 15:30 uur lokale tijd. Het is hier 7 uren vroeger dan in Nederland en hier is het 32 graden. Onze bus vertrok om 16:30 uur en een uurtje later kwamen we bij ons hotel. Ziet er erg mooi uit. Kolossaal maar mooi. Weer de nodige formulieren invullen maar eindelijk kunnen we naar onze kamer. Die is reusachtig ruim met een soort van hemelbed waar je met z’n vieren met gemak naast elkaar kunt liggen. Het ziet er zo op het eerste gezicht schoon uit. We zitten op de vijfde etage en kijken op (over) het zwembad en schuin naar de zee. Heel mooi uitzicht. Ons balkon is aan het eind van de middag niet meer in de zon dus kunnen we na een warme dag hier lekker vertoeven. We hebben zoals gebruikelijk eerst een verkenningstocht gemaakt en o.a. het strand opgezocht. Dat is dan gelijk het eerste minpuntje. Het strand bestaat bijna niet uit zand maar uit zand met veel kiezels. En er zijn slechts enkele plekken waar je via “het strand” de zee in kan lopen. De rest is veel rotsen etc. Maar het ziet er wel mooi uit en we kunnen hier best op een ligbedje ons vermaken en relaxen vermoeden we. Onderweg naar de receptie kwamen we langs een restaurant wat later het buffet restaurant bleek te zijn. Er werd vrolijke muziek gemaakt buiten met mooie meiden die liepen te dansen en heupwiegend drankjes aanboden. Ze boden ons ook tequilla aan maar we vroegen om iets zoeters, nou dat was te regelen dus we kregen een mooie blauwe cocktail die we lekker op een zitje bij de muziek hebben zitten nuttigen. Ondertussen hadden we toch wel wat trek gekregen en besloten we het restaurant maar gelijk in te schieten voor het diner. Het zag er best sjiek juit, heel nestjes gedekt en echte servetten. Als er een tafeltje weer vrij kwam werd het tafellaken vervangen door een schone. Veel, heel veel keuze en ook echt lekker, tenminste het meeste wat we gekozen hadden. Een nadeel, het eten is idd niet heet maar lauwwarm. Maar nogmaals, wel erg lekker ondanks dat. En ook wel gaar. Maar er is zoveel. B.v. als toetjes had ik geflambeerd fruit en dan proef je dat en blijkt er ook kaneel te zijn gebruikt, nou je begrijpt, dat gaat er wel in. Tijdens het eten kwam een jongen langs met een kar met drank en heeft mijn cola verrijkt met heerlijke Jamaicaanse rum, uiteraard na mijn toestemming en voor Marieke heeft ie een cocktail gemaakt, jammie. Het valt wel op dat eigenlijk iedereen hier, ook op het vliegveld, de buschauffeur en al het overige personeel bijzonder warm en vriendelijk is. Even afwachten of ze dat blijven maar voorlopig geeft het een goed gevoel en lijkt het oprecht. Na het eten eerst maar de kluis in de kamer gehuurd EN ….. het schijnt dat in de lobby Internet wifi vrij is. Vandaar dat ik toch dit verhaal in elkaar aan het zetten ben met de bedoeling dat morgen op de site te zetten. Nu is het hier net na 21 uur en thuis dus na vieren ’s nachts en gaan we langzaamaan toch eens naar bed want we voelen het wel. Wat we voelen weten we niet, OF de reis OF de alcohol, maar we gaan toch maar naar bed (denken we) :).