De eerste vier dagen - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu De eerste vier dagen - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Leen Groenendijk - WaarBenJij.nu

De eerste vier dagen

Door: Male

Blijf op de hoogte en volg Leen

12 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Graskop

We zijn redelijk op tijd vertrokken met weinig vertraging.
Vanaf Londen Heathrow met Sout African Airways in zeer krappe zitplaatsen naar Johannesburg waar we rond 6:30 geland zijn. Het was daar toen 5 graden celcius BBBBRRRR.
Maar de temperatuur liep heel snel op tot redelijk normale waarden.
De groep aan elkaar voorgesteld en geld gepind. En door naar Pretoria, het voortrekkersmuseum. Daarna naar hotel waar we weer snel vertrokken naar Johannesburg / Soweto voor de krottenwijk en huizen van Nelson Mandela en Winnie Mandela, aansluitend museum van Peterson.
's Avonds heerlijk gegeten.
De volgende dag om 8 uur eerst een rondrit door Pretoria langs Paul Krugerhuis etc. etc. 's Middags via enkele plaatsen naar onze lodge voor de komende twee nachten in Graskop. En 's avonds nog lekkerder gegeten en met z'n allen in de bar 's avonds nagenoten.
Moet wel even vermelden dat het 's avonds behoorlijk koud was, zelfs de lokale bevolking zei dat het kouder dan normaal was.
Vandaag, vrijdag, zijn we opgestaan met een strak blauwe lucht (gelukkig) en vertrokken voor een rondrit door Blyde River Canyon met verschillende bijzonder mooie uitzichts punten. Een geweldig mooie dag, qua weer en mooie natuur, SUPER !!!!
Vanavond gaan we potje kos eten, een Zuid Afrikaanse stoofpot, we zijn benieuwd maar verwachten wel weer wat lekkers.
Morgen vertrekken we naar Krugerpark voor twee dagen.
Zo snel we kunnen zullen we weer via deze site berichten van het verdere verloop.
Groetjes van ons.

• 12 Oktober 2007 - 15:28

Bianca:

Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen en zullen jullie ook niet omkomen van de honger :). Hebben ze daar lekkere drankjes? Hebben jullie wel dikke truien mee?? Zelfs hier is het 's avonds (nog) geen 5 graden (zondag en maandagnacht wel volgens teletekst).
    Geniet maar weer verder met volle teugen en ik zal duimen voor nog meer van die strak blauwe lucht-dagen.
    Enne, je wel gedragen he in het Krugerpark, giraffen zijn niet om in te klimmen? Het zijn geen uitkijktorens ;).

Groetjes,
    Bianca

• 12 Oktober 2007 - 15:28

Willy:

Dit gaat geweldig zo, kunnen we alles bijhouden.
    Groetjes, en veel plezier, Willy en Theo

• 13 Oktober 2007 - 09:59

Ati:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben,en dat we op deze manier mee kunnen genieten.Zo te zien is het eten ook goed en het weer minder,maar tegen kou kan je,je kleden.
    Tot het volgende verslag veel plezier.

Groetjes Piet en Ati

• 15 Oktober 2007 - 06:21

Ko Den Butter:

Leen en Marieke,

Het is hier geweldig weer en geen zes graden.
    Zo te lezen hebben jullie het ontzettend goed en het wordt alleen maar beter.
    Als je de mogelijk heb zou Toos graag het recept willen hebben van Porkstuf (je weet wel dat je zo lekker vond)
    Het is nl. voor de kerstborrel.
    Nog veel plezier en doe de groeten aan iedereen die je tegen komt .

Groet van het HDI gebeuren.

• 16 Oktober 2007 - 11:56

Toos:

He Marieke en Leen,

zou niet met jullie wilen ruilen hoor!!!!
    gatsie, zoveel te zien en nog mooi weer ook.
    Vergeet je het recept niet van Porkstuf???

groetjes, van Mij!!!!

• 16 Oktober 2007 - 12:02

Ko:

Jullie krijgen weinig rust maar daar krijg je ook wat voor.
    Ik hoop dat het gezelschap ook leuk is en dat de temperatuur ook nog wat beter wordt. (wij hebben nu het tropenrooster ingevoerd, ongelovelijk)
    De groeten en tot nader bericht.